Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Er du på Google+?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-07-11, 19:56   #21
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du på Google+?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Dette likte jeg også. Og jeg håper at mine venner etter hvert kommer over til Google+, sånn at jeg kan slette meg fra FB. Jeg prøvde Twitter en stund, men det er lite vits når de jeg vil holde kontakten med ikke gidder.

Jeg bruker Picasa til å dele bilder, og synes det hadde vært veldig fint om jeg i fremtiden kunne slippe å laste opp både der og på FB. Bare dele de Picasa-albumene med de vennene jeg vil. Genialt.

Jupp. Håper på det samme.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 20:00   #22
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.532
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du på Google+?

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Jeg har heller ikke. Har ikke fått noen invitasjoner.

Om du sender meg epostadressen din, skal jeg se om jeg får til å sende invitasjon. Har ikke helt funnet ut hvordan, er ikke sikker på om jeg kan engang.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 20:04   #23
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.490
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du på Google+?

Det ser jo spennende ut, det er sikkert. Bruker jo gmail, har noe picazagreier, for jeg har blogg hos Google.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 20:08   #24
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er du på Google+?

Er det ikke Google selv som sender ut invitasjonene om man registrerer e-post?

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 20:12   #25
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.532
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du på Google+?

Jeg fikk invitasjon av svogeren min i hvert fall.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 20:26   #26
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.212
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er du på Google+?

Nei, men jeg er nysgjerrig. Jeg har holdt meg unna Facebook av flere grunner, først og fremst pga policyen de har på bilder, men også pga det jaget etter å ha flest mulig venner. Hvis Google+ ikke er som FB på disse to punktene, så tror jeg nesten at jeg må prøve det. Når jeg eventuelt får en invitasjon, da.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 20:30   #27
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du på Google+?

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Nei, men jeg er nysgjerrig. Jeg har holdt meg unna Facebook av flere grunner, først og fremst pga policyen de har på bilder, men også pga det jaget etter å ha flest mulig venner. Hvis Google+ ikke er som FB på disse to punktene, så tror jeg nesten at jeg må prøve det. Når jeg eventuelt får en invitasjon, da.

Vennejaget er vel ikke noe som eksisterer eller ikke, men noe man føler selv? Jeg har aldri følt noe "jag" på dette noe sted egentlig.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 20:36   #28
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.532
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du på Google+?

På FB har jeg knappe 100 venner, og ingen ser vennelisten min. Ergo føler jeg heller ikke noe jag etter å ha flest mulig venner.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 20:37   #29
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du på Google+?

Jeg skjønner ikke hvordan jeg sender invites fra Google+.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 20:54   #30
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er du på Google+?

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Nei, men jeg er nysgjerrig. Jeg har holdt meg unna Facebook av flere grunner, først og fremst pga policyen de har på bilder, men også pga det jaget etter å ha flest mulig venner. Hvis Google+ ikke er som FB på disse to punktene, så tror jeg nesten at jeg må prøve det. Når jeg eventuelt får en invitasjon, da.


Vennejaget er vel individuelt. I begynnelsen la jeg nok til og fikk forespørsel av langt flere enn hva jeg har på lista i dag. Det var morro å legge til gamle venner og skolekamerater til å begynne med, men så begynte jeg å skjønne at dette var jo egentlig bare tull og har i ettertid slettet mange og har nå ikke så veldig mange. Nå har jeg så og si bare folk jeg ønsker å holde kontakten med på lista mi. (med få unntak). Jeg har ganske nøyaktig 100 stk på lista mi.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 20:57   #31
Patsy
Ingen tittel
 
Patsy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 976
Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Sv: Er du på Google+?

Men hvorfor er det slik at man trenger invites da?

Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 20:58   #32
Veritas
Det norske
 
Veritas sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.536
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du på Google+?

Kan man det allerede?? Håper det blir bedre enn Google Wave.

__________________
04 ~ 07
Veritas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 21:02   #33
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du på Google+?

Opprinnelig lagt inn av Patsy, her.

Men hvorfor er det slik at man trenger invites da?

Sikkert fordi det skal bli litt mer spennende. Tror de forsøker seg på "Apple-effekten". Begrenset tilgang gir økt forespørsel osv.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 21:04   #34
Veritas
Det norske
 
Veritas sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.536
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du på Google+?

Det er nok fordi det bare er på test-nivå sålangt, at de vil se hvordan det fungerer med noen brukere før de slipper til hele røkla.

__________________
04 ~ 07
Veritas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 21:04   #35
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.532
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du på Google+?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg skjønner ikke hvordan jeg sender invites fra Google+.

Ikke jeg heller. Kanskje svogeren min har super powers.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 21:05   #36
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.532
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du på Google+?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Sikkert fordi det skal bli litt mer spennende. Tror de forsøker seg på "Apple-effekten". Begrenset tilgang gir økt forespørsel osv.

Nei, det er jo alltid sånn på nye tjester. For mange år siden var jo FB eksklusivt også. Og Gmail.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 21:06   #37
indie
Bør lage seg en tittel selv
 
indie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
Innlegg: 1.195
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du på Google+?

Hadde vært spennende å prøve, men mangler invitasjon ja. Ser at det er mye snakk om Google+ rundt om, minner meg om de tider da det var om å gjøre å få invitasjon til Gmail.

Er ellers skeptisk til Facebook selv, pleier ytterst sjelden å legge inn bilder der blant annet. Men usikker på om Google er så mye bedre da. Blir bare enda en ting jeg deler med de, i tillegg til alt det andre.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 21:07   #38
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du på Google+?

Vennedelingsgreiene er mye mer oversiktig på Google+. Men det er vanskeligere å invitere folk.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 21:50   #39
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.490
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du på Google+?

Jeg kjenner at jeg er vagt nysgjerrig på å prøve det. Men altså, da må dette invitegreiene bli hakket mer tilgjengelig sånn at noen kan invitere meg... gmail har jeg (og ikke er den superutilgjengelig for omverden heller, den ligger bl.a på bloggen min. Som altså er hos blogger.)

Meeeeen, jeg har valgt å ha både blogg og gmail på nick-nivå. De er Tara og Malama jeg bruker der, ikke mitt navn. Tara og Malama er meg, i forumverden. Jeg bruker begge, litt forskjellige steder, men det ble naturlig å kombinere dem i bloggen fordi jeg da delte den med nettbekjente fra to verdener som kjente meg med ulike navn. Dette fordi jeg hadde holdt "Tara som prøver å lage baby" 100% separat fra "Malama, som mange vet hvem er i den virkelige verden" i en tid da vi ikke ønsket at folk skulle vite det at vi ønsket oss barn. Nå leses bloggen av folk som kjente meg som "Malama" og de som kjente meg som "Tara", og de som kjenner meg i den virkelige verden, deler av familien f.eks. Men den er på et relativt anonymisert nivå, dog ikke helt da, ettersom bl.a min kusine er en av de som leser og kommenterer, og hun blogger selv under fullt navn. Dette er et nivå jeg har landet på at er ok for meg. Men om jeg da skal inn i en google+-verden hvor bilder tagges, navn registreres og det blir en FB-greie... jeg er jo ikke på FB nettopp fordi jeg ikke legger bilder av meg selv og ikke minst ungene mine, på nett... så da vet jeg ikke.

En del av meg er nysgjerrig, en annen del lurer på om jeg da må oppgi denne "behageligshetssonen min".

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 21:53   #40
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.864
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er du på Google+?

Ikke kommet inn enda, men er veldig spent. Jeg er Google-hore allerede, og bruker tjenestene deres daglig både privat og i jobb. Og når de slår sammen tjenestene sine i et nettsamfunn, høres det ut som det er noe for meg.

Her er en blogg som sier litt mer om greia med det, http://innfall.weblogg.no/1309532886...ed_google.html

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no