Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Glutenfri barnebursdagsmat?

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-14, 23:50   #1
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Glutenfri barnebursdagsmat?

Er det noen som kan hjelpe meg med tips og oppskrifter på glutenfrie, barnevennlige kaker?

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-14, 23:57   #2
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.618
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Glutenfri barnebursdagsmat?

Hør om barnet tåler hvetestivelse, i så tilfelle er de fleste paosekakene fra Toro ok.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-14, 00:46   #3
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Glutenfri barnebursdagsmat?

Pavlova og suksessterte er gode kaker! Mad muff pai med glutenfrie kjeks er også populært

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-11-14, 07:41   #4
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Glutenfri barnebursdagsmat?

Kokosbollekake slo an i bursdagen til jenta vår nylig. Ellers har jeg ei oppskrift på flytende sjokoladekake der jeg bytter ut hvetemel med glutenfri bakemix. Men sjekk at kokesjokolade er ok, da all kokesjokolade jeg fant inneholder spor av gluten.

Kan finne oppskriften senere i dag hvis det er interessant. Den pleier å slå an her, ungene mine vil bare ha den som bursdagskake.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-14, 09:24   #5
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Glutenfri barnebursdagsmat?

Pitapizza er greit å lage om du har glutenallergikere til middag. Da kan du bruke glutenfrie pitabrød eller wraps som pizzabunn. :erfart:

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-14, 09:39   #6
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Glutenfri barnebursdagsmat?

Vi har alltid glutenfri bursdag til en av barna. Vi baker de kakene de vil ha og erstatter melet med glutenfri kakemiks(mel). Helt uproblematisk.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-14, 10:27   #7
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Glutenfri barnebursdagsmat?

Jeg har pleid å lage glutenfri muffins. Tror oppskriften ligger i en tidligere tråd på forumet, men det jeg i grunnen har gjort er å erstatte melet med Jytte-mel (og redusert mengden, det står på pakka).

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-14, 11:27   #8
Bean
Erfaren
 
Bean sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 1.108
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Sv: Glutenfri barnebursdagsmat?

Kakemiks er greit og enkelt. Toro muffins, Toro sjokoladekake, Regal sjokoladekake eller Regal brownies (favoritten her til mitt cøliakibarn) er alle glutenfri. Ellers er pavlova glutenfri (ihvertfall de oppskriftene jeg har prøvd). Om du har en god kakeoppskrift du vil bruke er det enkelt å bytte ut hvetemel med Semper Finmix. Man smaker ikke forskjell.

Pølser er enkelt i bursdag. Der er sjelden gluten i pølser. Det hender vertskapet har kjøpt glutenfrie lomper/pølserbrød, men jeg tilbyr alltid å ta med.

__________________
2003 & 2006
Bean er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-14, 13:24   #9
energibombe
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 173
energibombe har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Glutenfri barnebursdagsmat?

Gele og rullekake av potetmel. Rullekaka er en slager hos oss selv om alle tåler gluten

energibombe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-14, 14:02   #10
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glutenfri barnebursdagsmat?

Vi sløyfe kake og hadde bare gele da vi hadde barn med cøliaki på bursdag. Ingen etterlyste kake.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 10:06   #11
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Glutenfri barnebursdagsmat?

Vi bruker Toro langpannekake, den er glutenfri. Syns Toro er grei for å sikre allergifritt, da har liksom de profesjonelle ansvaret... men må jo tenke på hva man har oppå, naturligvis.

Ellers er fruktspyd ofte minst like pop som kake.

Grandiosa har glutenfri pizza. Ellers er det noen helt vanlig pølser som er glutenfrie - cøliaki-moren sa det, men men husker ikke nå.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 10:29   #12
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glutenfri barnebursdagsmat?

Er risboller (sånne med sjokolade) en mulighet? Jeg kjenner ikke til hvor trygg sånn puffet ris er når det gjelder gluten.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no