Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Alder, barnevakt, tvillinger 18 mnd

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-09-18, 09:15   #1
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Alder, barnevakt, tvillinger 18 mnd

Hvilken alder tenker du barnevakten må være for å passe tvillinger 18 Mnd?

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-18, 09:21   #2
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.240
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Alder, barnevakt, tvillinger 18 mnd

Dagtid? Kveldstid?
Ganske så stor om de er våkne, det er en aktiv alder.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-18, 09:41   #3
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alder, barnevakt, tvillinger 18 mnd

Tja, minst 16 tenker jeg.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-18, 09:44   #4
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Alder, barnevakt, tvillinger 18 mnd

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Dagtid? Kveldstid?
Ganske så stor om de er våkne, det er en aktiv alder.

Begge deler

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-18, 09:51   #5
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.878
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alder, barnevakt, tvillinger 18 mnd

Jeg tenker at tvillinger i den alderen krever to barnevakter eller eventuelt en som er godt vant til å håndtere tvillinger. Det er ikke bare enkelt å være uerfaren med to i den alderen. Jeg tenker en voksen, barnevant eller to ganske store ungdommer. Svaret mitt er sikkert preget av at småbarnstida med egne tvillinger var temmelig krevende, for å si det pent. Vi hadde en to år eldre storesøster i tillegg, men når tvillinger var 1-2 år, så var det nærmest påkrevd at både jeg og faren var hjemme ved legging, feks.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-18, 09:52   #6
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.240
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Alder, barnevakt, tvillinger 18 mnd

Da skal du være ganske stor ja. Det kommer jo an på personlighet selvsagt men 16 er sikkert ikke et dumt forslag.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-18, 11:43   #7
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Alder, barnevakt, tvillinger 18 mnd

Som tvillingmamma sier jeg meg enig med Lhi-My; to barnevakter med mindre ungdommen er uvanlig barnevant. Og minst 16.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-09-18, 11:46   #8
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Alder, barnevakt, tvillinger 18 mnd

Som tvillingmamma stiller jeg meg bak Li-Mhy og Stompa. Tvillinger på 18 måneder var den mest krevende perioden. Jeg klarte det fint alene, men en barnevakt må være ekstremt trygg ig barnevant for å takle det alene.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-18, 11:53   #9
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Alder, barnevakt, tvillinger 18 mnd

Det går nesten ikke an å forestille seg hvor mye rart to på den alderen klarer å stelle i stand. Husker f.eks. at jeg måtte gjemme alle kjøkkenstolene på et soverom i noen måneder for å unngå at de klatret opp på bordet og dyttet hverandre ned. Etter hvert skjønte de hvor stolene var. Da måtte jeg låse døra og gjemme nøkkelen, for de klarte jammen meg å samarbeide og få stolene ut ...

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-09-18, 12:18   #10
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alder, barnevakt, tvillinger 18 mnd

Man må kunne bytte bleier og man må forstå at den andre babyen må være med inn med dør lukket og gjenstander og klatrepåting må være borte når man er opptatt med en bæsjebleie eller smøre mat eller Whvatever man gjør som har øynene bort fra barna.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-18, 23:20   #11
Normy
Superduperaktiv
 
Normy sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2016
Hvor: Oslo
Innlegg: 629
Normy er litt kulNormy er litt kulNormy er litt kul
Standard

Sv: Alder, barnevakt, tvillinger 18 mnd

Signerer de andre tvillingmødrene her. Tvillinger på 18 mndr er ikke for nybegynnere

Normy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-18, 23:36   #12
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alder, barnevakt, tvillinger 18 mnd

To fra 16 år eller godt voksen. Det er vel ca den mest krevende barnepassettinga som finnes.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-18, 23:44   #13
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alder, barnevakt, tvillinger 18 mnd

Jeg hadde nesten grudd meg litt for å passe de to småtassene til tanteungen min, og jeg er 46 år og har tre unger selv. Guttene er som de to blideste tornadoer. Med andre ord, jeg tror de som har skrevet før meg i tråden her er verdt å høre på. Små tvillinger krever 100% konsentrasjon, og det er kanskje ikke alltid at ungdommer er tilstrekkelig klar over det.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-18, 07:53   #14
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alder, barnevakt, tvillinger 18 mnd

Jeg er nok farget av at mine alltid har vært ganske enkle å ha med å gjøre, men to ungdommer er nok lurt, ja.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-18, 13:30   #15
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alder, barnevakt, tvillinger 18 mnd

Har akkurat vært på De utrolige 2, og de som har sånne tvillinger burde se babyen Jack-Jack finne superkreftene sine.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-18, 13:02   #16
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alder, barnevakt, tvillinger 18 mnd

Jeg ville også anbefalt to barnevakter når de er så små. Og da kanskje fra 15-16 år. Selv om mine egentlig var greie på den alderen, så er det noe med å sikre den ene når man bytter på den andre, bære og trøste hvis begge skriker samtidig etc. Det kan bli en litt fortvilet og motløs situasjon for en som ikke har erfaring. Jeg tror jeg ville ventet til de var så store at de har språk, så det går an å snakke med dem, før jeg lot dem bli passet av en ung og relativt uerfaren barnepasser.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-18, 13:22   #17
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Alder, barnevakt, tvillinger 18 mnd

Nå kjenner jeg at jeg blir litt nysgjerring på bakgrunnen for spørsmålet og også hva resultatet er/ble, kamp!

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-18, 14:00   #18
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Alder, barnevakt, tvillinger 18 mnd

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Nå kjenner jeg at jeg blir litt nysgjerring på bakgrunnen for spørsmålet og også hva resultatet er/ble, kamp!

Jeg bare lurte litt fordi jeg kom over noen bilder jeg tok da jeg varbarnevakt for to herlige tvillinger og da var jeg 13 år og alene med de. Og det gikk helt fint faktisk!

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-18, 14:09   #19
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alder, barnevakt, tvillinger 18 mnd

Haha, ja jeg skulle til å svare at "herrefred, da jeg var 13 år passet jeg baby + 18-månedering + 3-åring + 6-åring jevnlig, og det gikk jo helt fint!!", helt til jeg kom på at selv om det stort sett gikk helt fint, bortsett fra totalt kaotisk leggetid, så var det tross alt den ene gangen da han nestminste, som da var ca 2-3, plutselig ble funnet syklende på trehjulssykkel, i pysj, på totalt motsatt side av byggefeltet av en tante, uten at jeg hadde oppdaget at han var borte...

Så greit at man sikrer seg litt mer med årene, tenker jeg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-18, 14:15   #20
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alder, barnevakt, tvillinger 18 mnd

Jeg kjente skikkelig godt etter og jeg er ikke sikker på at jeg ville påtatt meg å passe tvillinger på 18 måneder aleine, så jeg ville nok sagt to voksne.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no