Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Baking av brød

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-14, 12:17   #1
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Baking av brød

Helga og veka har vore i eksprimentet si ånd med uttesting av brødbaking. Målet er å finne ei oppskrift og ei form som gjer at eg kan bake brød til kvardags uten å "tenke meg om". Brøddeiga skal eg kunne hive sammen mens eg lage middag uten å ha vore på butikken først. Eg har baka flate brød, eg har baka for grove brød og eg har baka for fine brød. Nokre har vore for salte og andre for tamme. Dei mest suksessrike, dog for fine og for "smulete" laga eg av 1 kg grovbakst, 0,5 kilo kveitemjøl, litt salt, litt sukker, olje, vatn og gjær. Størrelsen blei perfekt.

Har du ei god brødoppskrift som ikkje innebere 14 ulike typar mjøl og frø som ligge i bløt i tre timar og som ikkje skal heve i 3 døgn?

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no