Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Weekend i Oslo med barn, mat i løypa

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-16, 10:51   #21
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.901
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Weekend i Oslo med barn, mat i løypa

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

34-bussen går ikke til Olaf Ryes plass. Dit går bare trikken; 11, 12 og 13. Man kan ta 34-bussen til Telthusbakken, og gå over elva.

Det er helt riktig, og flaut av meg som tok 34 bussen opp Maridalsveien i mange år. Men 10 min på 34 bussen til Telthusbakken og nesten 10 min å gå.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-16, 11:00   #22
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.423
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Weekend i Oslo med barn, mat i løypa

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Men 10 min på 34 bussen til Telthusbakken og nesten 10 min å gå.

Jupp!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-16, 11:04   #23
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.035
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Weekend i Oslo med barn, mat i løypa

Men hvis dere først har lyst på pizza, så har Ladegården cafe fått strålende kritikker for sin pizza. Og den ligger ca 3 minutter å gå fra Arups gate (selvfølgelig litt varierende med hvor i gata dere bor).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-16, 11:05   #24
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.423
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Weekend i Oslo med barn, mat i løypa

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Men hvis dere først har lyst på pizza, så har Ladegården cafe fått strålende kritikker for sin pizza. Og den ligger ca 3 minutter å gå fra Arups gate (selvfølgelig litt varierende med hvor i gata dere bor).

Åja, den har jeg helt glemt etter at Øyafestivalen flyttet! Jeg trenger å spise meg gjennom gamlebyen snart, ser jeg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-16, 11:37   #25
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.927
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Weekend i Oslo med barn, mat i løypa

Oi, der har vi plutselig flere alternativer, ja.

Villa Paradiso kjenner vi godt til, men vi vil gjerne prøve noe annet også. Ikke gå fast i spora våre.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-16, 12:11   #26
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.883
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Weekend i Oslo med barn, mat i løypa

Oslo

Alt for lenge sida eg har vore der. uten å bruke all tid på familie.

Det var mitt bidrag

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-16, 20:16   #27
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.927
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Weekend i Oslo med barn, mat i løypa

Da er vi tilbake fra en flott Oslohelg, ikke minst pga. vellykket åpning av fotoutstillingen til mannen min, med plenty av godord fra teatersjefen. Jeg er skikkelig stolt av mannen min, altså.

Bildeserie fra åpningen her

Fredag åt vi på Roald & Umberto, en spennnende restaurant, eller kanskje mer trattoria/taverna-aktig. Uansett artig konsept, stilmiks og plutselig karaokesang av innehaveren uten å bli harry er godt gjort. En salig miks av folk også, og god, men ikke wow-god mat. Vi åt risotto, pizza og lasagne. Pizzaen er bedre på Villa Paradiso, dog.

Lørdag var viet til museene Vikingskiphuset, Kon Tiki og Fram. På vei derfra til Det Norske var vi innom Amundsen Bryggeri og Spiseri for lunsj. Pluss for miniburgere til ungene, og søtpotetchips (tydeligvis trendy for øyeblikket).

Så var det åpning, og etter det inn på Halve Kongeriket - en fornøyelig opplevelse. Vi rakk en tur innom naboen til Villa Paradiso (Elg- etellerannet) for sen middag. Helt grei mat der også.

Søndag måtte vi innom Naturhistorisk museum for å besøke T-rex, for minstemann hadde ikke vært der før. Eldstemann var der nå for fjerde gang. Til slutt dro mor alle sammen til Mathallen.

Alt i alt en innholdsrik Oslotur, kan man si. Gutta koste seg, og det gjorde vi også.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no