Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Koffert, sekk, bag, muldyr?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-03-24, 17:47   #1
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.510
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Koffert, sekk, bag, muldyr?

Hva trenger jeg?
Helt konkret.
Kriterier:
Må kunne bæres på ryggen uten å drepe skuldrene. Også over litt tid.
Om den har hjul må de funke på litt røft underlag (brostein)
Helst litt stiv, med koffert åpning (altså ikke en klassisk tur sekk)

Jeg har en 90l Osprey bag med seler.
Den er egentlig litt liten, og sjukt vond å bære når den veier en del (20kg+)
i tillegg klapper den sammen når man tar ting ut.
Egentlig ønsker jeg meg en god, stor tursekk, som er svart, har åpning rundt hele (som en koffert) og er litt stiv. Og helst ikke ser ut som en tursekk med masse rom, snorer og dingel.
Det er ikke viktig at den har hjul

FP vet alt. Så dette har jeg trua på at løser seg.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-24, 17:56   #2
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.510
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koffert, sekk, bag, muldyr?

Og jeg fant! Googel ville plutselig samarbeide. Tror dette er det nærmeste jeg kommer. Og på skikkelig tilbud. Og kjent merkevare.

https://www.fjellsport.no/turutstyr/...AuOTQ0NzcyOTY0

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-24, 18:06   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Koffert, sekk, bag, muldyr?

Muldyr må da være tingen, Floksa?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-24, 18:08   #4
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Koffert, sekk, bag, muldyr?

Osprey(?) kommer med noen nye hoftebelter på de nye sekkene, slik at skuldrene avlastes. Jeg ble ikke overbevist, og er fremdeles i tenkeboksen på ny sekk.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-24, 18:21   #5
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koffert, sekk, bag, muldyr?

Disse har koffertåpning, ish.

https://sport1.no/varemerker/db/hugg...ack-out-78623/


https://sport1.no/varemerker/db/roam...ack-out-78623/

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-24, 19:10   #6
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Koffert, sekk, bag, muldyr?

Du skal bruke den til tur? Med full oppakning som telt, kokegreier, sovepose +++?

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-24, 19:22   #7
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.510
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koffert, sekk, bag, muldyr?

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Du skal bruke den til tur? Med full oppakning som telt, kokegreier, sovepose +++?

Haha!
Overhode ikke. Jeg skal bruke den til og fra tog og på reise i by.
Den skal romme klær, sko og tannbørste for en ukeish

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-24, 19:33   #8
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Koffert, sekk, bag, muldyr?

Oops, da misforsto jeg.

Da må jeg opp og lese litt på hovedinnlegget igjen.

Hmm. Kan bare anbefale den jeg selv bruker på reiser i inn- og utland, men den er en mindre type enn det du ser for deg, tror jeg. En Osprey Fairview 40 liter med koffetåpning. Går som under seat bag i fly, er behagelig på ryggen og rommer mye. Veide under fire kg sist jeg dro på storbyferie til London.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-24, 22:58   #9
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.560
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koffert, sekk, bag, muldyr?

Hvis 90 L er for lite er det jo dumt å kjøpe 85. Dessuten er egenvekt på 3,5 kg veldig mye, i mine øyne.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-24, 23:18   #10
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.510
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koffert, sekk, bag, muldyr?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Hvis 90 L er for lite er det jo dumt å kjøpe 85. Dessuten er egenvekt på 3,5 kg veldig mye, i mine øyne.

Enig i den. Men vanskelig å finne noe som er større. Og fasongen gjør det lettere å pakke effektivt enn i en fine bag (synes jeg) Vekta bekymrer meg ikke, jeg gjør meg ikke noe av å bære tungt, så lenge den sitter godt.

Men godt mulig jeg går på en smell. Å kjøpe sånt på nett er jo vanskelig.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-24, 23:19   #11
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.510
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koffert, sekk, bag, muldyr?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Muldyr må da være tingen, Floksa?

Det er jo ingen tvil om at det hadde vært det morsomste. Men usikker på hva kua jeg stadig går å leier på ville ment om et muldyr.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-24, 23:23   #12
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.217
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Koffert, sekk, bag, muldyr?

Hva med denne? https://www.milrab.no/sekker-bagger/...o-alaska-blue/

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-24, 07:48   #13
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.340
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Koffert, sekk, bag, muldyr?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Og jeg fant! Googel ville plutselig samarbeide. Tror dette er det nærmeste jeg kommer. Og på skikkelig tilbud. Og kjent merkevare.

https://www.fjellsport.no/turutstyr/...AuOTQ0NzcyOTY0

Datteren min har den i blått, kjøpte den når hun reiste på Folkehøgskole. Veldig praktisk og god å bære.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-24, 10:17   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koffert, sekk, bag, muldyr?

Om du skal bruke den til og fra tog på reise i by så skjønner jeg ikke helt hvorfor du vil ha en sekk framfor en trillekoffert/bag. Det finnes varianter som du kan ta på ryggen om nødvendig. Jeg har reist mye, men aldri funnet en by der det lønner seg å bære framfor å trille. Selv på brostein.

Fjällräven er pen å se på, men veier mye fordi de bruker tykk bommullslerret framfor lettere materialer. Og om du skal bære så ville jeg ha prøvd før jeg kjøpte, fordi hvor høy du er, hvor lang overkropp du har og hvilken fasong skuldrene dine har har mye å si. Jeg har en Osprey sekk selv, som slett ikke passer til min kropp.

Men om du er villig til å vurdere trilling kan Osprey sojourn både trilles og bæres, og har fått bedre bæresystem enn før. Er ikke like superbehagelig å bære som en veltilpasset sekk, men i by er det ikke nødvendig over lange strekk: https://nomaden.no/collections/trill...ey-sojourn-80l


Vil du ha sekk, her er tre stykker med bagåpning som veier en kilo mindre enn Fjällräven sin. Om vekt ikke er viktig for deg i bæring, kan det jo være viktig med vektbegrensninger på fly, det gir deg litt ekstra å gå på: https://www.hektapatur.no/blog/ryggs...-langtursekker

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-24, 10:58   #15
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.510
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koffert, sekk, bag, muldyr?

Jeg har svært vonde armer og skuldre og greier ikke bære en trillekoffert selv korte strekninger. Å trille er også vanskelig, med mindre det er helt flatt og glatt overflate. Derfor sekk.
Og siden jeg har utviklet litt forfengelighet etter å ha gjort noen reiser med familiens store, grønne, blanke tursekk. Så svart uten dill er et ufravikelig krav

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-24, 10:59   #16
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koffert, sekk, bag, muldyr?

Om du har vonde skuldre og armer ville jeg hvertfall prøvd litt sekker først. Det er veldig stor forskjell på bærekomforten, ikke bare mellom sekker, men også mellom mennesker. Det som funker for andre funker ikke nødvendigvis for deg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-24, 11:17   #17
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.510
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koffert, sekk, bag, muldyr?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Om du har vonde skuldre og armer ville jeg hvertfall prøvd litt sekker først. Det er veldig stor forskjell på bærekomforten, ikke bare mellom sekker, men også mellom mennesker. Det som funker for andre funker ikke nødvendigvis for deg.

Helt klart. Og det er godt mulig jeg har gått på en smell.
Men verre en osprey bagen kan det ikke bli.
Fordelen er at den sjelden skal bæres langt (mer enn 1-2 km) i slengen.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-24, 11:40   #18
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Koffert, sekk, bag, muldyr?

Hva med en sånn Doucebag med hjul? Den kan vel ikke bæres på rygg da, men krysser av de andre punktene.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-03-24, 12:13   #19
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koffert, sekk, bag, muldyr?

Ok, da skal jeg se etter Floksa med svart Fjällräven på ryggen og ku (kulør uvisst) i band, neste gang jeg drar sørover.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-24, 13:58   #20
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koffert, sekk, bag, muldyr?

Opprinnelig lagt inn av Einhyrningur, her.

Hva med en sånn Doucebag med hjul? Den kan vel ikke bæres på rygg da, men krysser av de andre punktene.

Den har jeg linket til lenger opp, men den er kanskje ikke stor nok? Tror den var 60 liter.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no