Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Suspendert kaffe?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-04-13, 15:31   #61
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.548
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Suspendert kaffe?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Dette blir jeg veldig overrasket at du synes. Vanligvis innenfor bistandsorganisasjoner er det et mål å holde administrasjonskostnadene så lave som overhode mulig, men her er det altså rimelig at kafeen tjener like godt på dette som på "ordinære" gjester? Jeg vet ikke helt om jeg synes det er OK.

Hvis en vanlig hjelpeorganisasjon hadde gjort det samme hadde det vært noe helt annet.

Om jeg kjøper to kopper kaffe, så syns jeg det er helt forventet at det er penger kaféen tjener på meg.
At jeg bare drikker den ene koppen og gir den andre til noen andre skal vel ikke påvirke deres inntekt?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 15:34   #62
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.489
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Suspendert kaffe?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Men på denne måten kan de både hjelpe noen som trenger varm drikke OG tjene penger selv. Det er jo en ganske fin løsning i forhold til å få en bedrift til å gå rundt.

Jeg har litt problemer med å uttrykke hva jeg mener, men jeg tenker vagt at det å tjene penger på at noen andre er fattige er litt ... tja? Kynisk?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær

En kafé eller restaurant er et arbeidssted og ikke en hjelpeorganisasjon. De skal tjene penger og gi jobb til noen.
Om man bare vil støtte røde Kors, så gjør man jo heller det.

Mja, hvis jeg gir penger til Røde Kors, så støtter jeg i minst mulig grad selve organisasjonen, nettopp fordi de har rammer for hvor mye av pengene som skal gå direkte til sluttbrukeren. Om man derimot ønsker å støtte kafeen i tillegg til sluttbrukeren (slik du skisserer over) så er jeg enig med deg i at dette er et fint tiltak.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell

Sist redigert av him : 10-04-13 kl 15:35. Årsak: la til ordet "andre"
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 15:34   #63
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.135
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Suspendert kaffe?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

At jeg bare drikker den ene koppen og gir den andre til noen andre skal vel ikke påvirke deres inntekt?

Nei, ikke vanligvis. Men når de fronter dette som en ordning for å kunne hjelpe folk med dårlig råd, og dermed både får gratis reklame og økt salg, så synes jeg de kunne sponse ordningen med litt av sitt eget overskudd.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 15:36   #64
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.548
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Suspendert kaffe?

En kafé(altså en bedrift) gir oss mulighet til å være hyggelig med noen andre. Og Kafeen tjener penger på det. Jeg skjønner ikke at det kan være noe negativt.
Hvis vi ikke vil sponse den gitte kaféen så gir vi da heller pengene våre til en veldedig organisasjon?
En forretningside er veldig bra om man både kan tjene penger og hjelpe noen. Det mener jeg virkelig.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 15:37   #65
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.548
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Suspendert kaffe?

Syns dere ikke det er forskjell på en vanlig bedrift og en hjelpeorganisasjon?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 15:38   #66
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.135
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Suspendert kaffe?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

At jeg bare drikker den ene koppen og gir den andre til noen andre skal vel ikke påvirke deres inntekt?

Det påvirker jo deres inntekt om du kjøper en ekstra kopp som du ellers ikke ville kjøpt - det øker inntekten deres med X kroner (overskuddet per solgte kopp). Så om de sponset denne ekstra koppen med litt av dette (si halvparten, altså X/2), så vil de fremdeles ha høyere inntekt den dagen enn om de ikke hadde ordningen og du ikke hadde kjøpt den ekstra koppen. Og om de sponset koppen med hele overskuddet, altså X, så ville de ende opp med å tjene akkurat det samme den dagen som de ellers ville gjort, men de ville samtidig ha vært med på å glede noen med gratis kaffe, de ville fått reklameeffekt, og den lavere prisen ville øke sjansen for at flere ble med på ordningen.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 15:40   #67
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Suspendert kaffe?

Men den hjemløse ville neppe kjøpt en dobbel moccha med hasselnøttsirup dersom han ikke ble påspandert den, så dermed øker kaféens omsetning og overskudd når de innfører denne ordningen. Det er jo bare en måte å få flere kunder, uten å yte noe selv overhodet.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 15:41   #68
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Suspendert kaffe?

Og der skrev jeg samtidig med Skilpadda...

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 15:41   #69
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.548
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Suspendert kaffe?

Jeg ser at det er en fin måte å gjøre det på, men jeg ser likevel ikke noe galt i at en bedrift slår flere fluer i en smekk på akkurat denne måten.

Å bli negativt innstilt til et slikt forslag fordi kafeen eller restauranten tjener penger på det, er underlig for meg.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 15:45   #70
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.401
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Suspendert kaffe?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Ja, det kan man jo mene.
Men på denne måten kan de både hjelpe noen som trenger varm drikke OG tjene penger selv. Det er jo en ganske fin løsning i forhold til å få en bedrift til å gå rundt.

En kafé eller restaurant er et arbeidssted og ikke en hjelpeorganisasjon. De skal tjene penger og gi jobb til noen.
Om man bare vil støtte røde Kors, så gjør man jo heller det.
Jeg liker Annas Kafé og holdningene som frontes der. Så jeg vil gjerne hjelpe både kaféen å overleve OG gi varm drikke til han kalde på gata.

Men de (som i kafeen) hjelper jo ikke overhodet, bortsett fra å administrere et glass med kuler eller en oppslagstavle. Det er kundene som gjør hele jobben, tar hele utgiften og kafeen tar hele markedsføringsfordelen.

Jeg mener ikke at de skal gå i underskudd med en sånn ordning, men jeg syns ikke de skal tjene seg rike på det heller.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 15:50   #71
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.548
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Suspendert kaffe?

Nei, de gir oss mulighet til å spandere en kaffe på noen.
De gir oss mulighet til å føle at vi er hyggelige og hjelpsomme.

Det er jo en vinn/vinn-situasjon. Selv om kafeen ikke ofrer noe.

Jeg kunne aldri drevet en bedrift, for jeg har ikke ønske nok om å tjene penger. Men jeg ser godt at de som skal brødfø seg selv må finne måter å tjene penger på.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 15:52   #72
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.548
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Suspendert kaffe?

Sitat:

Jeg mener ikke at de skal gå i underskudd med en sånn ordning, men jeg syns ikke de skal tjene seg rike på det heller.

Jeg tror ikke det er noe fare for det. Har du møtt representanter for menneskeheten? Vi er ikke SÅ gavmilde.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 15:53   #73
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.320
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Suspendert kaffe?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg tror ikke det er noe fare for det. Har du møtt representanter for menneskeheten? Vi er ikke SÅ gavmilde.

Det synes jeg var en snipete kommentar.

Og jeg synes det er helt på sin plass å kommentere at kaféer som presenterer dette som en veldedighetsløsning faktisk tjener svært mye på kaffe. Avansen på en kaffekopp? Himmelhøy!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 15:54   #74
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.401
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Suspendert kaffe?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Nei, de gir oss mulighet til å spandere en kaffe på noen.
De gir oss mulighet til å føle at vi er hyggelige og hjelpsomme.

Det er jo en vinn/vinn-situasjon. Selv om kafeen ikke ofrer noe.

Jeg kunne aldri drevet en bedrift, for jeg har ikke ønske nok om å tjene penger. Men jeg ser godt at de som skal brødfø seg selv må finne måter å tjene penger på.

Men jeg kan jo gi en kaffe til hvem jeg vil. Kafeen trenger ikke gi meg tillatelse. Som sagt, jeg syns ikke administrasjonen av en oppslagstavle eller en kopp med kuler rettferdiggjør full fortjeneste, når publikum faktisk spanderer hele kjøpsprisen. Det er som sagt enorm fortjeneste på kaffe.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 15:54   #75
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.548
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Suspendert kaffe?

Sitat:

Det synes jeg var en snipete kommentar.

Det var ikke ment som en snipete kommentar. Så jeg håper ikke alle ser det sånn. Jeg var ganske morsom og hadde en treffende kommentar, rett og slett. Vi er ikke en veldig givende rase.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 15:55   #76
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.401
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Suspendert kaffe?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg tror ikke det er noe fare for det. Har du møtt representanter for menneskeheten? Vi er ikke SÅ gavmilde.

Så du syns det er greit at kunder skal være gavmilde, mens kafeer kan være så griske de vil? Jeg syns din holdning er merkelig. Og menneskeheten er faktisk ganske gavmilde. Mulig du syns det er morsomt med å enorm fortjeneste på fattige, jeg syns ikke det. treffende var kommentaren din.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 16:01   #77
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.548
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Suspendert kaffe?

Sitat:

Men jeg kan jo gi en kaffe til hvem jeg vil. Kafeen trenger ikke gi meg tillatelse.

Ja, du kan jo det. Og hvis du syns det er bedre så håper jeg du gjør det. Kjøp med deg en ekstra kaffe "to go", og gi den til noen.
Kafeer som kjører denne linja, bare senker terskelen for å kjøpe noen en kaffe.

Jeg skjønner hva du og dere mener. Og jeg vet at det er stor fortjeneste på kaffe. Jeg er bare ganske uenig i at dette ikke er en bra ting å markedsføre seg med og gjøre.
Det er fint. Det er fint å spre et budskap om at vi skal huske på hverandre og gi en varm kaffekopp til noen som trenger det.
Det blir ikke mindre fint selv om noen tjener på det.

Og vil man ikke støtte en bedrift, så bruker man heller pengene direkte på noen som trenger det eller en organisasjon.

Men som tidligere nevnt så vet jeg av flere som liker bedre å få en kopp kaffe av en bedrift enn av en privat velmenende person på gaten. Hvis jeg vet av flere (jeg kjenner ikke SÅ mange av de kalde sjelene på gata i Norge) så finnes det ganske mange som heller vil hente kaffen sin på kaffeen.

Jeg syns det er helt fair.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 16:02   #78
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.548
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Suspendert kaffe?

Sitat:

Så du syns det er greit at kunder skal være gavmilde, mens kafeer kan være så griske de vil? Jeg syns din holdning er merkelig. Og menneskeheten er faktisk ganske gavmilde. Mulig du syns det er morsomt med å enorm fortjeneste på fattige, jeg syns ikke det. Så treffende var kommentaren din.

Beklager, Tallulah.

Jeg tror du blir/er sur på meg nå, og da vil jeg ikke være med mer. Jeg får ikke til å diskutere da.

Jeg kommer til å kjøpe ventekaffe. Du gjør det ikke. Det er en helt grei sak.

__________________
~Maybe it's time to heal~

Sist redigert av Kirsebær : 10-04-13 kl 16:15.
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 16:06   #79
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.988
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Suspendert kaffe?

Jeg syns det er en god ide, og det er kult at noe gir oss et ekstra puff for å være gavmilde. Og jeg er enig med Kirsebæret i det hun skriver.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 16:08   #80
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.813
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Suspendert kaffe?

Jeg syns kafeene kan selge ventekaffen til en billigere penge enn en ordinær kaffe jeg. :enkel:

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no