Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

De som ikke vaksinerer barna er ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-09, 15:15   #201
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.994
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av tutta, her.




En annen ting jeg ikke skjønner er hvorfor de som har vaksinert er så engstelige når et uvaksinert barn får en barnesykdom?? De som har vaksinert burde jo i følge det valget de ha tatt være sikre og trygge på at barnet deres ikke blir smittet. Jeg burde på en annen side være redd, men det er jeg ikke.

Jeg kunne fortsatt i det uendelige,men jeg snakker for døve ører og kommer ingen vei med dette. Velger å ikke bruke mere tid på denne diskusjon.

Jeg skjønner ikke helt hva du mener. Mener du at vi blir redde for at våre barn skal bli smittet uansett, eller mener du at det er rart at vi er redde for at det uvaksinerte barnet skal bli alvorlig sykt?

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Signerer tutta. Jeg er aldri redd meslingepidemi. Hadde meslinger som barn jeg, og var ikke noe særlig syk.

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Nei, så du jeg skrev det? Sa bare at jeg har hatt meslingene. Meslinger er meget sjeldent her til lands, så jeg fryker ingen epidemi.

Så lenge folk flest vaksinerer barna sine trenger du ikke være redd for noen epidemi, nei. Det betyr ikke at ikke noen barn får meslinger. Det at ikke du var særlig syk, betyr ikke annet enn at du ikke var særlig syk.

Da jeg var rundt fire år, ble jeg vaksinert mot meslinger etter anbefalinger fra helsestasjonen, i og med at det pågikk en epidemi, og det hadde vært barnedødsfall i forbindelse med meslinger.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 15:29   #202
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.841
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av Maylen, her.

Jeg trodde også linkene ble lagt inn for å vise hvor dumme noen er, og hvor lite kildekritikk enkelte skjønner.

Jeg tror fremdeles det. :nekter å godta at noen virkelig tror på slikt sprøyt:

Apropos følgesykdommer av meslinger: http://www.dagbladet.no/dinside/2004/10/03/410147.html

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 15:44   #203
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Nei, så du jeg skrev det? Sa bare at jeg har hatt meslingene. Meslinger er meget sjeldent her til lands, så jeg fryker ingen epidemi.

Hvorfor tror du meslinger er sjeldent? Nettopp pga. vaksinen, kjære deg.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 15:49   #204
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hvorfor tror du meslinger er sjeldent? Nettopp pga. vaksinen, kjære deg.

-vaksiner
-hygiene
-rent vann
-bedre helsetilbud
-bedre og mer næringsfull mat


Kråka er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 15:52   #205
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Hvorfor har du valgt å ikke vaksinere barna dine da, Kråka?

Som sagt det er MMR de ikke har fått. Det er mange grunner til det, og jeg ønsker ikke gå inn på det.

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 15:52   #206
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Nei jeg måtte bare spørre, tutta mener vel at meslinger i seg selv ikke er farlig. Men da er du for vaksinering da?

Nei egentlig ikke.

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 15:56   #207
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.420
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Det hadde vært litt lettere å ta deg seriøst Kråka, hvis du faktisk kommer med argumentasjon, ikke bare tåpelige one linere.

__________________

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 15:58   #208
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det hadde vært litt lettere å ta deg seriøst Kråka, hvis du faktisk kommer med argumentasjon, ikke bare tåpelige one linere.

Etter en megalang debatt på et annet forum, så orker jeg ikke begynne igjen. Dere som er veldig for vaksinering vil ikke skjønne uansett.

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 15:59   #209
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Nei egentlig ikke.

Du er ikke for vaksinering, selv om du har skjønt at meslinger kan være farlig? Hva i all verden har du for argumenter for at man ikke skal vaksinere da?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 16:01   #210
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Huff, hvorfor gadd jeg.

Takk for meg.

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 17:18   #211
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Ja, good riddens.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 17:55   #212
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.761
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Fordi det også finnes barn der ute som ikke kan bli vaksinert, vi bryr oss om andres barn også, skjønner du.

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.


Problemet er at å velge bort vaksine, fordi det begrenser immuniteten til gruppen av barn som helhet, utsetter andre barn for fare; for eksempel de som vaksinen ikke har virket på og de som av medisinske grunner (i motsetning til egoist- og tullinggrunner) ikke kan få vaksinen.

Det medfører naturligvis også veldig dårlig karma å oppføre seg så egoistisk.

Ben "let's hope the Hindus are right" Murphy

Amen til begge!

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 18:09   #213
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Dette er litt generelle betraktninger. Men jeg er sånn i stuss over de som er i mot vaksiner og som finner at 99 % er totalt og fullstendig uenige med dem. Det er en ting at man står på sitt i et moralspørsmål f.eks, men når det gjelder vaksiner så er det jo en mer reell ting, det er et agens som har en virkning og en virkningsmåte som man har god kjennskap til.

Altså, om alle her på forumet hadde vært totalt uenig med meg i noe som er kunnskapsbasert så hadde jeg dobbeltsjekket min egen argumentasjon altså og virkelig gått igjennom alt, for jeg hadde jo tenkt at sannsynligheten for at jeg tok feil var stor. Dette hadde jeg til og med gjort om saken det gjaldt var smækk innenfor mitt fagfelt.

Når sånne som kråka og tutta som neppe har mer naturfag enn det som ble lært bort på gymnaset standhaftig holder fast på sin mening, er ikke det egentlig veldig veldig merkelig? Å tenke at man er så personlig begavet at man ikke trenger å vite noe om virus, å vite noe om immunforsvaret eller sykdomslære for å ta beslutninger som går på tvers av det som de som driver med det til daglig mener? Og i tillegg mene at man vet mer og er klokere?

Jeg har aldri vært borti at noen har vært så påståelig om noe de ikke har peiling på innenfor data, elektronikk eller biler f.eks. Hvorfor er det sånn at medisin er liksom noe som gud og hvermann skal ha en mening som automatisk skal bli respektert? Hadde man respektert noen som mente at ikke bare var sommerdekk bedre enn vinterdekk på hålkeføre men også at vinterdekk var laget av en ond industri som bare ønsker å påføre folk skader og kunnet peke på en internettside som referanse?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 18:18   #214
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

-vaksiner
-hygiene
-rent vann
-bedre helsetilbud
-bedre og mer næringsfull mat


I land med rent vann, bra helsetilbud og bra mat bryter det lett ut meslinger dersom vaksinasjonsraten går ned. Dette er sett i miljøer i industrialiserte land i hele verden. http://www.independent.co.uk/life-st...k-1547651.html

Sitat:

MMR row blamed for measles outbreak

</EM>
By Jeremy Laurance, Health Editor


Friday, 6 February 2009
The number of cases of measles rose by more than a third last year, to reach the highest total since records for the illness began.

There were 1,348 cases in England and Wales in 2008, a 36 per cent increase on the previous year.
Half of the cases (662) of the potentially fatal disease occurred in London, where the MMR vaccination rates are lowest, the Health Protection Agency (HPA), which published the figures, said. It was a record number of measles cases in the capital. Records have been kept since 1995.
Nationally, 88.3 per cent of children have had their first MMR dose, given at around 14 months, and 76.3 per cent have had the second dose at age five, according to the latest available figures for September 2008.
But in London vaccination rates are as low as 29.9 per cent (in Hackney), well below those in the rest of the country. In two-thirds of boroughs, fewer than 70 per cent of children have received both doses, and in eight boroughs the total vaccinated is less than half – Brent, Hackney, Hammersmith, Hounslow, Islington, Kensington, Lewisham and Wandsworth.
Warnings from scientists last summer that Britain faced a greater threat of an epidemic, with up to 100,000 people infected, than at any time for decades led ministers to launch a "catch-up" campaign aimed at parents who had failed to vaccinate their children. More than one million doses of vaccine were stockpiled and primary care trusts ordered to identify unvaccinated children and encourage their parents to bring them in for injection. A spokesperson for the HPA said it was too early to say if vaccination rates had increased.
Dr Mary Ramsay, an expert on immunisation at the HPA said: "The year-on-year increase of measles across England and Wales is very worrying. Last year saw the highest number of cases since the current method of monitoring the disease was introduced in 1995.
"The majority of these cases could have been prevented, as most were in children who were not fully protected with MMR. There are still many children out there who were not vaccinated as toddlers in the past decade."

Guava er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 18:22   #215
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Dette fikk jeg høre da vi var på sykehuset med gutten vår. Han hadde da kun fått den første vaksinen. Den uvaksinerte sønnen til noen venner hadde kikhoste akkurat da og vi fikk veldig veldig streng beskjed om å holde ham langt unna fordi astma og kikhosteutbrudd ikke var noen god kombinasjon. Logisk nok i grunnen siden han gjerne blir verre i astmaen når han får andre sykdommer. Den uvaksinerte gutten hadde kikhosten i lang tid og en av foreldrene tror det har forverret astmaen til denne gutten. Det kan jo være tilfeldig at gutten ble dårligere i astma etter noen måneder kikhoste og derfor vet de som sagt ikke.

Da har nok vi vært heldige for begge mine fikk kikhoste svært lett og storebrors astma ble ikke forverret. Lillebror var bare fire måneder da han ble syk og pga andre ting hadde vi tett kontakt med riksen hele tiden. Det var sjelden de hadde så små barn med kikhoste som kom seg så fort.

Trois er aktiv nå  
Gammel 26-02-09, 18:24   #216
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.838
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Det handler kun om følelser, Esme. Det er ingen fornuft i det disse skriver og påstår.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 18:49   #217
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Signerer tutta. Jeg er aldri redd meslingepidemi. Hadde meslinger som barn jeg, og var ikke noe særlig syk.

For et utsøkt eksempel på idiotargumentasjon!

Grunnen til at meslinger forekommer skjelden, er selvsagt fordi folk flest vaksinerer sine barn. Folk som ikke vaksinerer barna sine, uten annen grunn enn at "jeg vil ikke", snylter på fellesskapet og bidrar til å sette svakerestilte barn i fare.

Og i forhold til argumentet om at det er frivillig å vaksinere og at det dermed er greit å la være: Det er frivillig å røyke i samme hus som ungene sine også. Det er ikke dermed sagt at det er verken lurt eller videre sunt.

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 19:06   #218
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

For et utsøkt eksempel på idiotargumentasjon!

Grunnen til at meslinger forekommer skjelden, er selvsagt fordi folk flest vaksinerer sine barn. Folk som ikke vaksinerer barna sine, uten annen grunn enn at "jeg vil ikke", snylter på fellesskapet og bidrar til å sette svakerestilte barn i fare.

Og i forhold til argumentet om at det er frivillig å vaksinere og at det dermed er greit å la være: Det er frivillig å røyke i samme hus som ungene sine også. Det er ikke dermed sagt at det er verken lurt eller videre sunt.

Teofelia sier det nydelig. Alt sammen.

Mei er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 19:08   #219
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Det irriterer meg grenseløst at Kråka og Tutta kan la sine barn går rundt og feks smitte mitt lille spedbarn med sykdommer som i verste fall kan være dødelige for henne. Fordi de med sin mangelfulle kunnskap og Snåsatru mener at de kan finne feil i legevitenskapen, folkehelseinstituttets vaksineprogram og vaksineideen som sådan, helt på egenhånd.

Flytt på en øy for dere selv! Freaks!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers

Sist redigert av Harriet Vane : 26-02-09 kl 19:38.
Harriet Vane er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 19:38   #220
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Jeg er aldri redd meslingepidemi. Hadde meslinger som barn jeg, og var ikke noe særlig syk.

Jeg skal holde for meg selv hva jeg syns det ser ut til at meslingene gjorde med hjernen din.

Ben "legger bånd på seg" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv  
Lukket tråd

Emneord
vaksinasjonskonspirasjon


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no