Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Har du boligalarm?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Er du tilknyttet boligalarm?
Ja 66 50,77%
Nei 64 49,23%
Deltakere: 130. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-13, 07:59   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.003
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du boligalarm?

Det lurer jeg på i dag.

Er din boenhet tilknyttet boligalarmselskap?

Hvis ja, så svar gjerne i tråden hvilken. Og hva får man for kostnaden?

Hvis nei, hvorfor ikke?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 08:01   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du boligalarm?

Ja, vi har Altibox fra Lyse, med direktemelding til brannvesenet. Veldig fornøyd med det.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 08:05   #3
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du boligalarm?

Ja, vi har Securitas Direct. Vi har rekkehus sentralt beliggende og synes det er trygt når vi er på jobb, ferie m.m. Vi har dessuten røykvarslere koblet direkte opp mot dem.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 08:09   #4
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du boligalarm?

Dette har vi også

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

Ja, vi har Securitas Direct. Vi har rekkehus sentralt beliggende og synes det er trygt når vi er på jobb, ferie m.m. Vi har dessuten røykvarslere koblet direkte opp mot dem.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 08:10   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.813
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du boligalarm?

Nei, vi har ikke boligalarm. Jeg veit egentlig ikke hvorfor, det er bare blitt slik. Vi føler kanskje ikke vi trenger det, i og med at vi bor midt i ei rekke, i et gjennomsiktig borettslag, men det er egentlig bare tøys.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 08:21   #6
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.899
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du boligalarm?

Nei, det har vi ikke. Det har egentlig aldri vært et tema, og det er heller ikke særlig vanlig her vi bor. Bor på bygda.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 08:25   #7
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du boligalarm?

Ja, jeg har blitt ordentlig husredd på mine eldre dager. Da vi flyttet fra blokk i 3. etasje til rekkehus på bakkeplan og inngangsdøren rett ut, ville jeg gjerne ha alarm. Vi har Securitas Direct - Verisure. Det er brannvarslere og døralarm, vi får sms når alarmen har gått av men blitt skrudd av. De ringer hvis en alarm skulle gå av uten å bli skrudd av umiddelbart, og er vi utilgjengelige får vi da utrykning.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 08:28   #8
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.286
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du boligalarm?

Nei. Det er ikke mitt hus.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 08:31   #9
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.062
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du boligalarm?

Ja, vi har fra Sector Alarm. Det innebærer både innbruddsalarm og brannalarm i alle etasjer, så det føles veldig trygt og greit nå som vi har hus i stedet for leilighet.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 08:32   #10
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.548
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du boligalarm?

Vi har ikke boligalarm, vi takker konsekvent nei til de som vil selge oss det, og jeg ser ikke helt hva den alarmen skal gjøre for meg.

Hvis noen bryter seg inn mens jeg/vi sover ser jeg helst at vi fortsetter å sove.
Om noen bryter seg inn mens vi er borte, bor vi så langt unna noe som helst at de rekker å få med seg alt de vil før eventuelle vakter er på plass.

Vi har gode seriekoblede brannvarslere, da. De er fine.

Jeg er ikke husredd eller nervøs for slike saker.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 08:33   #11
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.690
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du boligalarm?

Nei, vi har ikke og har aldri hatt alarm, uansett hvor vi har bodd.

Vi har hatt innbrudd i leiligheten vi bor i nå, men ville ikke vært hjulpet av alarm.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 08:39   #12
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du boligalarm?

Securitas, med seriekoblede røykvarslere og kamera.

Begrunnelse; mild tro på at evt tyver heller velger naboen, samt at det faktisk varsles hos noen ved brann og vi ikke er hjemme.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 08:49   #13
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.832
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du boligalarm?

Hadde Sector, men de var ubrukelige. Nå har vi Securitas. Funker fint som snus.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 08:49   #14
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du boligalarm?

Ja, vi har securitas direct. Vi har innbruddsalarm + brannalarm. Seriekoblet i begge boenheter i huset.

Hovedsaklig pga brannvarslingen. Veldig kjekt å bli oppringt dersom den utløses i en av enhetene og vi ikke er hjemme.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 08:53   #15
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.015
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du boligalarm?

Nei. Bor i blokk og føler jeg ikke har behov for det.
Og så har vi sprinkleranlegg. Vet ikke om det er koblet til brannvesenet.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 08:56   #16
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.686
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du boligalarm?

Nei, det har vi ikke. Føler litt som bæret.
Den eneste gangen jeg har følt meg litt utrygg og med behov for alarm var en gang en alarmselger var innom og ville selge alarm. han ble så utrivelig da jeg sa nei (etter å ha argumentert med mitt) at tanken om at "han kommer til å tenne på huset" slo meg

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 09:03   #17
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du boligalarm?

Ja, vi har fra Sector, seriekoblede brannalarmer, skallsikring i første etasje og vanlig sensorer inne med kamera. Vi fikk et tilbud fra Securitas som var på rundt 2000,-, og da fikk vi installert hele pakken gratis, utenom skallsikring på alle vinduer, når vi ringte Sector. Vi fikk også nøkkelbrikker, så det er enkelt å skru av og på alarmen, samt fjernkontroll så man kan slå på bare skallsikringen når man er hjemme. Det er vel månedsprisen disse selskapene håver inn på uansett.

Om vi bruker dette så mye som vi burde er vel en annen sak.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 09:04   #18
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.988
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du boligalarm?

Vi har. Mannen min syns det er greit å ha, jeg bryr meg ikke, så vi bruker den ikke, men betaler en høy pris for å ha klistremerker på dørene.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 09:07   #19
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.499
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du boligalarm?

Nei, vi har ikke. Sector maser støtt og stadig, men sist sa jeg til selgeren at vi hadde fint lite av verdi, har ikke sett dem siden.

Jeg har et "vokt dem for hunden" klistremerke, da. Jeg har ikke hund. Jeg har lest et sted at innbruddstyver unngår hus med sånne klistremerker, og det er billigere enn alarm-klistremerker.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 09:11   #20
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.980
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du boligalarm?

Svarte nei, men vi har alarm montert i leiligheten, men vi brukte den aldri og etter 8 år sa vi den opp.
Sånn som vi bor i leilighet med to låste inngangsdører man må gjennom og et veldig oversiktlig strøk syns vi ikke innbruddsrisikoen var stor nok til å forsvare kostnaden, og trygghetsalarmen følte jeg heller ikke noe behov for.
Det eneste er brannvarslingsopplegget, det savner jeg litt. Men vi betalte ca 400,- i mnd og syns det var alt for dyrt.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no