Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

"Lykkefund" som buskrose

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-13, 15:20   #1
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

"Lykkefund" som buskrose

Jeg ser at Lykkefund oftest beskrives som en klatrerose. Men den går greitt som buskrose også? Hvordan vil den se ut da? Jeg håper den vil bre seg utover og bli vid, med mange grener som kan henge nedover en mur. Den bør gå bra i Trondheim uten vinterdekking?

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 22:12   #2
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Lykkefund" som buskrose

Jeg har Helenae Lykkefund hybrid. Vokser som ugress, er lett og forme. Vær obs på at det er mye å klippe ned, og skarpe torner. Overlever vinteren.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 08:51   #3
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Lykkefund" som buskrose

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Jeg har Helenae Lykkefund hybrid. Vokser som ugress, er lett og forme. Vær obs på at det er mye å klippe ned, og skarpe torner. Overlever vinteren.

Å... så det er torner? For en skuffelse. Noen sider beskriver den som tornefri. Jeg må gå tett inntil for å klippe gresset, vi har plen på oversiden av muren.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 09:45   #4
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Lykkefund" som buskrose

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

Å... så det er torner? For en skuffelse. Noen sider beskriver den som tornefri. Jeg må gå tett inntil for å klippe gresset, vi har plen på oversiden av muren.

Mulig det er varianter uten torner, men de jeg nevner har torner.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 18:43   #5
Kosmokula
Øyert
 
Kosmokula sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 97
Kosmokula har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: "Lykkefund" som buskrose

Min Lykkefund har ingen torner.
Har sett bilder på nett der de får vokse som busker - veldig fint

__________________
feb'05, sept'06, jan'12 & sept'13
Kosmokula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-13, 08:22   #6
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Lykkefund" som buskrose

Kansje jeg heller skulle ha Madame Plantier. Men da må jeg vel bestille fra en planteskole = dyr frakt.
Lykkefund har de på Plantasjen. Jeg får sjekke stilkene, og se om de er tornete.
Nå har jeg lest litt på internett, og Rosa Helenae er "mammaen" til Lykkefund. Den har mye torner. Lykkefund er en mutasjon med lite torner. Kansje det har vært feilmerkete roser i butikken?

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-13, 10:33   #7
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Lykkefund" som buskrose

Min lykkefund er en diger busk, masse torner,men den er utrolig flott og blomstrer vanvittig.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no