Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Klesvasken flyter over - klagetråd

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-15, 16:03   #1
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Klesvasken flyter over - klagetråd


Klesvasken flyter over. Jeg er så lei... Med fem i huset og fem som trener 3+ ganger i uka blir det helt hinsides mengder med vask. Siden tørketrommelen tok kvelden er det begrenset tørkekapasitet også. Hovedproblemet er allikevel prokastineringen.

Men det hjelper å klage litt.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-15, 16:15   #2
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klesvasken flyter over - klagetråd

"You wear it - you wash it" burde funke? De to største dine burde klare å håndtere en vaskemaskin. Brette klær kan alle gjøre.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-15, 16:21   #3
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klesvasken flyter over - klagetråd

Skjønner hva du mener, bare at her i huset er det ikke noe problem å få vasket tøyet, eller å få tørka det - men det å få klærne videre inn i de skap og kommoder hvor de hører hjemme, derimot...

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-15, 16:25   #4
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klesvasken flyter over - klagetråd

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Skjønner hva du mener, bare at her i huset er det ikke noe problem å få vasket tøyet, eller å få tørka det - men det å få klærne videre inn i de skap og kommoder hvor de hører hjemme, derimot...

Jeg gjør alt bortsett fra det siste, det forventer jeg at de gjør selv når jeg ber om det. Og at det skal være mulig å akke og offe så fælt når man får en bunke nyvaskede, brettede klær som man bare kan legge rett inn i skapet. Bortskjemte lømler!

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-15, 16:27   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klesvasken flyter over - klagetråd

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Jeg gjør alt bortsett fra det siste, det forventer jeg at de gjør selv når jeg ber om det. Og at det skal være mulig å akke og offe så fælt når man får en bunke nyvaskede, brettede klær som man bare kan legge rett inn i skapet. Bortskjemte lømler!

Ja, er det mulig sier jeg også. Men eldste på 10 la sine rene kler pent i skapet i dag. De har ligget på skrivepulten i flere dager nå....

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-15, 16:34   #6
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.450
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Klesvasken flyter over - klagetråd

Mine tenåringer har store problemer med å skjønner hvor den genseren/buksa de vil ha på seg er, om den henger på stativet. Det er ikke mulig å få de til å forstå at det kan lønne seg å se på stativet hvis de savner noe. Et merkelig fenomen, for hvis klærne ligger brettet, da skjønner de automatisk at de skal ta med sin egen haug og legge i skapene sine. Men, takket være denne tråden, fikk jeg da satt på en trommel, det var jo bra.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-15, 16:40   #7
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klesvasken flyter over - klagetråd

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Skjønner hva du mener, bare at her i huset er det ikke noe problem å få vasket tøyet, eller å få tørka det - men det å få klærne videre inn i de skap og kommoder hvor de hører hjemme, derimot...

Det er den største bøygen. Fra snora, ned i kurver og inn i skapene. Og det er bare å ta seg i nakken.

Og man blir jo litt lei av å mase og mase og mase... Guttene legger på plass selv.

En av de største utfordringene er dog at jeg i følge mannen gjør "alt feil". Har jeg begynt på haugen og ikke gjort det på hans måte så tar han ikke i vasken... Han gjør også ting "feil" i mine øyne, men det hindrer meg ikke i å bidra selv om det er han som har gått igang.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-15, 16:30   #8
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klesvasken flyter over - klagetråd

Klesvask er djevelens verk. For meg er det verste å få hengt opp de våte klærne. Jeg tromler håndduker og slikt, men ingen klær, og det er så innmari mye å henge opp hele tida. Har to maskiner som står og venter på å henges opp as we speak.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-15, 16:41   #9
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klesvasken flyter over - klagetråd

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Klesvask er djevelens verk. For meg er det verste å få hengt opp de våte klærne. Jeg tromler håndduker og slikt, men ingen klær, og det er så innmari mye å henge opp hele tida. Har to maskiner som står og venter på å henges opp as we speak.

Jeg har tre... Og fulle klessnorer med tørre klær... og minst 10 vasker i kø...

Ja, jeg advarte. Det er en sutretråd.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-15, 16:44   #10
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klesvasken flyter over - klagetråd

I hear ya, sister.

:firebarnsmor:

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-15, 17:09   #11
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klesvasken flyter over - klagetråd

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

(...) det verste å få hengt opp de våte klærne. Jeg tromler (...) ingen klær, og det er så innmari mye å henge opp hele tida.

Jamen jøss da, kvinne, putt nå klærne i tørketrommelen, da?

Jeg gjør motsatt, nemlig. Tar håndklær og sengetøy på tørkestativet, siden det tar stor plass i trommelen, men er veldig lett å henge opp og så brette når det har tørket hengende.

(Jeg tar ikke mine og mannens bukser/gensere i trommelen, men alt annet.)

Det å ha en tørketrommel uten å bruke den til undertøy, spesielt sokker, virker for meg helt fullstendig tullerusk.




Jeg har forøvrig ikke vasket klær siden forrige helg, og jeg har fortsatt både hvite og røde juleduker som venter på å bli vasket, men de blir jo aldri prioritert. Vi har alt for mye sengetøy, så jeg tror det ligger 6 sett på gulvet på vaskerommet nå. Sorterte og satt på en vask i dag morges, og en ny nå, så har jeg iallfall fått unna litt, og kan utsette resten av klesvasken til en helt annen dag. Her i huset er det jeg som har hovedansvar for klesvasken, men får hjelp til det jeg synes er det verste, fraktinga fra 2.etg til kjeller.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-15, 17:10   #12
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klesvasken flyter over - klagetråd

Oppdra mannen i huset til å ta 95% ansvar for klesvask. Funker som fjell.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-15, 21:07   #13
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Klesvasken flyter over - klagetråd

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Oppdra mannen i huset til å ta 95% ansvar for klesvask. Funker som fjell.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-15, 17:15   #14
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klesvasken flyter over - klagetråd

Her er vaskerommet mitt, og nå mener jeg at jeg har grei kontroll. :knegg.
https://www.dropbox.com/s/k371b3nnf3...11.58.jpg?dl=0

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-15, 18:51   #15
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klesvasken flyter over - klagetråd

Jeg synes ikke å henge opp er det verste, men å få brettet det som allerede henger der sånn at det er plass til det som skal henges opp.
Har en liten vinduskarm ved tørkestativet. Det ender opp med hauger med tøy der.

Hos oss er det sånn. Oi, ungene har ikke mer ulltøy/truser/bukser. Altså vask prioriteres etter hva det er som trengs å vaskes.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-15, 18:54   #16
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klesvasken flyter over - klagetråd

Jeg er glad jeg bare har to barn og ingen mann.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-15, 18:59   #17
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klesvasken flyter over - klagetråd

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Altså vask prioriteres etter hva det er som trengs å vaskes.

Ja, sånn er det ofte her og, dermed skal det enormt mye til for at juledukene blir vasket før desember. Skal prøve å sparke meg sjøl i baken for å ta de i morgen...

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-15, 19:38   #18
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.450
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Klesvasken flyter over - klagetråd

Jeg er fryktelig stol av at alle juledukene mine faktisk ligger nyvasket på plassen sin allerede! Det pleier dog ikke å skje før nærmere sommeren.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-15, 18:59   #19
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.878
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klesvasken flyter over - klagetråd

Jeg har tre snart tenåringsjenter, men likevel ganske begrenset mengde klesvask. Det funker med litt bevissthet rundt hvor ofte man trenger å vaske klær og håndklær også.

I tillegg har vi to vaskemaskiner hvorav den ene tar 11 kg. Jeg vasker ca annenhver helg og kommer sa fintH gjennom all vask i løpet av noen timer.Håndklær, undertøy og sengetøy tromles, resten tørkes på stativer. Jeg har to stativer og det holder i massevis.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-15, 11:31   #20
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klesvasken flyter over - klagetråd

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Jeg har tre snart tenåringsjenter, men likevel ganske begrenset mengde klesvask. Det funker med litt bevissthet rundt hvor ofte man trenger å vaske klær og håndklær også.

I tillegg har vi to vaskemaskiner hvorav den ene tar 11 kg. Jeg vasker ca annenhver helg og kommer sa fintH gjennom all vask i løpet av noen timer.Håndklær, undertøy og sengetøy tromles, resten tørkes på stativer. Jeg har to stativer og det holder i massevis.

Annenhver helg?

Vi er fire i familien og vasker en del, men ikke mer enn jeg synes vi må. Vi har en aktiv svømmer i familien, men vi andre trener dessverre for lite. Likevel er det mye klesvask.

Dessuten hadde vi ikke hatt nok håndklær, truser eller sokker til å kunne vaske annenhver helg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no