Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Er Jul i Blåfjell utdatert for dagens barn?

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-15, 00:32   #101
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er Jul i Blåfjell utdatert for dagens barn?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Tre nøtter til Askepott er jo også en fullstendig utdatert film, teknisk dårlig, dårlig skuespill, utdatert tematikk og på toppen av det hele dubbet. Den hører nå liksom med da, og jeg synes det er forskjell på å vise en gammel film og å ikke lage gode kvalitetsserier.

Mine liker ikke den heller de, og man kan sikkert spørre seg hvem den sendes for på julemorgen hver julaften også. Jeg ehehelsket den som barn og synes fremdeles den er koselig, men arvingene her i huset kunne ikke brydd seg mindre om hverken den eller "Reisen til Julestjernen" på julaften. Disneys julekavalkade derimot . Også liker de "Med Grimm og Gru", og den er jo helt crazyrar .

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-15, 06:02   #102
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er Jul i Blåfjell utdatert for dagens barn?

Vi har sett jul i svingen disse ukene før advent og femåringen elsker det. Jeg har veksler mellom å ville drepe Malvin og være lykkelig for at jeg ikke er gift med han.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-15, 06:03   #103
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er Jul i Blåfjell utdatert for dagens barn?

Og de store har sett tre nøtter til askepott hvert år og liker det.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-15, 09:29   #104
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Jul i Blåfjell utdatert for dagens barn?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Vi har sett jul i svingen disse ukene før advent og femåringen elsker det. Jeg har veksler mellom å ville drepe Malvin og være lykkelig for at jeg ikke er gift med han.

Marvin.

Han er jo karikert, da. Du vet sikkert det, altså, men det virker som mange ikke ser at flere av folka der er karikaturer. Barn forstår sånt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-15, 09:41   #105
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Jul i Blåfjell utdatert for dagens barn?

Ja, det gjør de absolutt.

Våre Jul i Svingen-DVD-er begynner å bli utslitt. Jeg/vi har sett dem med sønnen på snart 14 siden den gikk første gang i 2006, da var han ikke fylt fem år. Og Linus og de andre var mye større enn ham, han var vel mer som Klara og Morten. Så har han etterhvert vært på samme alder, til de plutselig var mye mindre. Men det er julestemning og tradisjon i vår familie, og de mye eldre brødrene hans har også et forhold til serien selv om de ikke har sett den like mye. I fjor var vel første gangen vi ikke så en episode hver dag i riktig rekkefølge, jeg kan tenke meg det blir noen utvalgte og kanskje flere på en kveld i år også.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-15, 09:47   #106
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er Jul i Blåfjell utdatert for dagens barn?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Marvin.

Han er jo karikert, da. Du vet sikkert det, altså, men det virker som mange ikke ser at flere av folka der er karikaturer. Barn forstår sånt.



Haha! Autokorrekt. Jeg kjenner visst ingen Marvin.

Hva får deg til å tro at jeg ikke vet det? Likefullt minner han meg om en type menn som beholder barnet i seg på en måte som jeg får fnatt av.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-15, 09:59   #107
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Jul i Blåfjell utdatert for dagens barn?

Ja, det er jo en drøss med irriterende karikerte foreldre å få fnatt av der. Moren til Børre fpr eksempel. For ikke å snakke om Tor og Kartini.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-15, 10:28   #108
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er Jul i Blåfjell utdatert for dagens barn?

Og moren til Nure. Bekymra, silkehanskemor. Oh my!

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-15, 10:34   #109
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Jul i Blåfjell utdatert for dagens barn?

Men man skjønner jo etterhvert hvorfor hun har blitt sånn, da.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-15, 13:37   #110
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er Jul i Blåfjell utdatert for dagens barn?

Jo, men likevel.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-15, 17:53   #111
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Jul i Blåfjell utdatert for dagens barn?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Haha! Autokorrekt. Jeg kjenner visst ingen Marvin.

Hva får deg til å tro at jeg ikke vet det? Likefullt minner han meg om en type menn som beholder barnet i seg på en måte som jeg får fnatt av.

Jeg sier jo at jeg går ut fra at du vet det. :forvirret:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-15, 19:18   #112
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er Jul i Blåfjell utdatert for dagens barn?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg har en datter som elsket Barnas Superjul med hele seg og jeg aner ikke hvor mange ganger vi har sett hver episode, men det er mange. Hun synes det er fortreffelig at den skal være tilgjengelig på nett i adventen, for DVD-ene våre er utslitt.

Vår er også utslitt, hakkete og fæl, for den ble sett så mange ganger.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-15, 10:52   #113
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er Jul i Blåfjell utdatert for dagens barn?

Ungene våre har oppdaget Jul i Skomakergata på NRK Super-appen og koser seg fint med det.

__________________
Apeklubben: juli 2008, september 2011, januar 2014, april 2018
Kjøkkenskriveren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-15, 11:21   #114
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Jul i Blåfjell utdatert for dagens barn?

Poden her er ikke spesielt interessert i adventskalendere på TV. Det er så mye barneTV og barneunderholdning overalt, at han ikke helt finner sjarmen i noen av seriene.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-15, 13:17   #115
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.500
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er Jul i Blåfjell utdatert for dagens barn?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Poden her er ikke spesielt interessert i adventskalendere på TV. Det er så mye barneTV og barneunderholdning overalt, at han ikke helt finner sjarmen i noen av seriene.

Samme med mine. Det har dessuten skjedd såpass mye i barnetvtiden at de har ikke fått med seg mange episoder, og da blir det uten adventskalender på tv.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no