Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Når noen skriver sine egne barns navn feil - Hva gjør dere?

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-08, 11:17   #41
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når noen skriver sine egne barns navn feil - Hva gjør dere?

Aksenter er noe herk. Jeg har et aksentnavn hvor aksenten gjør at en dobbel konsonant ikke uttales som vanlig, og aksenten forsvinner i alle offentlige systemer og resulatetet blir at navnet uttales helt feil.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 11:17   #42
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når noen skriver sine egne barns navn feil - Hva gjør dere?

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Dette synes jeg bør være en oppgave for staten. Alt som trengs er en liten java-snutt som traverserer folkeregisterdatabasen på jakt etter teite apostrofer. Og så kan de som ha brukt det feil få straffeskatt - og dermed finansiere dette lille prosjektet, som jeg vil anslå kan koste ca. 5 mill kr å implementere.

Nå må du tenke på at folkeregisterdatabasen er basert på haugammal teknologi, så java blir litt for avansert tror jeg.
Men det er da fortsatt noen som kan assembly-programmering i dette landet vel? (Om ikke andre så min gamle :vil-ikke-være-moderne: professor på høgskolen …


Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Reglene er jo så rigide at man blir helt matt

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 11:18   #43
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.959
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når noen skriver sine egne barns navn feil -Hva gjør dere?

Opprinnelig lagt inn av Søster, her.

Linea, med enkel konsonant og ingen aksenter, betyr vel egentlig strek (bestemt form) på latin/italiensk?

Sant nok, husker jo la linea fra tv i gode gamle dager. Men jeg tror likevel at folk bare har kuttet ut en n fordi de synes det ser penere ut, akkurat som folk for tida finner på navn i hytt og vær (min favoritt er Timian Chrisander!).

Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 11:21   #44
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.652
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når noen skriver sine egne barns navn feil - Hva gjør dere?

ALLE kan få navnet sitt feilskrevet tror jeg. Jeg har fått brev til Hellene, Ikke feilskrivinger som Helen eller Hellen, men Hellene.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 11:25   #45
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når noen skriver sine egne barns navn feil - Hva gjør dere?

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

ALLE kan få navnet sitt feilskrevet tror jeg. Jeg har fått brev til Hellene, Ikke feilskrivinger som Helen eller Hellen, men Hellene.

Hahaha, det må komme fra denne kanten av landet, her heter alle Helene'ne faktisk Hellene, uansett skrivemåte. (og jeg som er innflytter trodde de køddeprata bredt, så jeg lo jo bare når de presenterte seg )

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 11:26   #46
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når noen skriver sine egne barns navn feil - Hva gjør dere?

Jeg har aldri noensinne fått mitt fornavn feilstavet.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 11:26   #47
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når noen skriver sine egne barns navn feil - Hva gjør dere?

Søster: Ja, og Jeanette med trykk på første stavelse også.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 11:29   #48
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når noen skriver sine egne barns navn feil - Hva gjør dere?

Jeg har fått mitt fornavn feilstavet en gang. Og det var da Kjæresten min skulle tisse navnet mitt i snøen. Han brukte mange timer og mange øl på å få det til, og da han stolt skulle vise meg kunstverket sitt utpå natten, så hadde han byttet om på to bokstaver.

Hvme sier at romantikken er død?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 11:29   #49
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.652
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når noen skriver sine egne barns navn feil - Hva gjør dere?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Nå må du tenke på at folkeregisterdatabasen er basert på haugammal teknologi, så java blir litt for avansert tror jeg.
Men det er da fortsatt noen som kan assembly-programmering i dette landet vel? (Om ikke andre så min gamle :vil-ikke-være-moderne: professor på høgskolen …

Eller min lærer fra videregående.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 11:29   #50
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når noen skriver sine egne barns navn feil -Hva gjør dere?

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Sant nok, husker jo la linea fra tv i gode gamle dager. Men jeg tror likevel at folk bare har kuttet ut en n fordi de synes det ser penere ut, akkurat som folk for tida finner på navn i hytt og vær (min favoritt er Timian Chrisander!).

Er'ru frekk eller? Linea finnes som eget navn, akkurat som Linnea og har gjort det i lange tider. Jeg vil ha meg frabedt å bli satt i samme kategori som Timian Chrisander og Cassandra Isabella! Og det sier seg selv at Linea er penere i et dobbeltnavn, ja.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 11:31   #51
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når noen skriver sine egne barns navn feil - Hva gjør dere?

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

ALLE kan få navnet sitt feilskrevet tror jeg. Jeg har fått brev til Hellene, Ikke feilskrivinger som Helen eller Hellen, men Hellene.

Jeg har en unødvendig h i etternavnet mitt, så mange velger å sette inn en unødvendig h i fornavnet mitt også.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 11:36   #52
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når noen skriver sine egne barns navn feil -Hva gjør dere?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Sånn har min tante og onkel skrevet navnet mitt i ALLE år, til tross for at jeg faktisk heter Cathrine. Skjønner ikke at det er mulig å gjøre den feilen i 28 år, til tross for stadig irettesetting.

Jeg kjenner ei som faktisk heter Chatrine, og det ser virkelig sært ut

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 11:44   #53
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når noen skriver sine egne barns navn feil -Hva gjør dere?

Jeg har aldri fått fornavnet mitt feilstavet. Og den som greier å stave navnet til Liv feil, skal være god!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 11:46   #54
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når noen skriver sine egne barns navn feil - Hva gjør dere?

Lhiv?

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 11:54   #55
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når noen skriver sine egne barns navn feil - Hva gjør dere?

Navnet mitt blir alltid stavet feil. Alltid.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 12:04   #56
HSJ73
Henger i stroppen
 
HSJ73 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.669
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når noen skriver sine egne barns navn feil -Hva gjør dere?

Opprinnelig lagt inn av Søster, her.

Linea, med enkel konsonant og ingen aksenter, betyr vel egentlig strek (bestemt form) på latin/italiensk?

Ja, for eksempel den brune streken gravide får på magen etter hvert som magen vokser: http://en.wikipedia.org/wiki/Linea_nigra. Linea uttales liinea, så kanskje man er på litt tryggere grunn dersom man kaller barnet sitt Linnea, med to n-er?

__________________
Storesøster f. 2000, Lillesøster f. 2006 og Minstesøster, september 2008
HSJ73 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 12:06   #57
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når noen skriver sine egne barns navn feil - Hva gjør dere?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Lhiv?

Livh.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 12:08   #58
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når noen skriver sine egne barns navn feil - Hva gjør dere?

Jeg gikk i klasse med ei som het Liw.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 12:08   #59
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når noen skriver sine egne barns navn feil - Hva gjør dere?

Chatrine, Sjanett, Maicel og Lhiv er flotte navn.

Andræ er supert!

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 12:11   #60
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når noen skriver sine egne barns navn feil - Hva gjør dere?

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

For meg er det penere, kortere og mindre sjanse for feiluttale som trykk på de to nn'r i navnet. Det er penere å kombinere med annet navn også, slik vi har gjort. Det er selvfølgelig mer sjeldent brukt også.

Fullestendig uenig med deg. Jeg kan tenke meg flere måter å uttale Linea på feil.

__________________
Storebror (2003) og lillebror (2004)

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no