Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Bålpanne - tilbehør

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-18, 23:01   #1
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.802
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Bålpanne - tilbehør

Dere som har bålpanne, hvilket tilbehør har dere? Hva brukes mest? Hva brukes ikke?

Jeg tar gjerne imot tips til gode produkter, vi har akkurat kjøpt oss en Espegaard 60 cm bålpanne, vi har vaffeljern og belgisk vaffeljern. Og det er vel det. Vi skal ha den utenfor huset, og håper den blir hyppig brukt.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-18, 02:44   #2
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bålpanne - tilbehør

Toast jern og stor kaffekjele.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-18, 08:20   #3
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.079
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bålpanne - tilbehør

Vi har en sånn stor steikepanne (like stor som bålpanna), og den bruker vi til å lage sveler på.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-18, 09:00   #4
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bålpanne - tilbehør

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Vi har en sånn stor steikepanne (like stor som bålpanna), og den bruker vi til å lage sveler på.

Åh, den har jo jeg tenkt at jeg har lyst på. Det var en god ide å ønske seg til jul.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-18, 09:30   #5
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.802
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bålpanne - tilbehør

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Vi har en sånn stor steikepanne (like stor som bålpanna), og den bruker vi til å lage sveler på.

Hva slags type har du? Støpejern?

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-18, 23:59   #6
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.079
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bålpanne - tilbehør

Nei, ikke støpejern - tror vi har denne? https://www.espegard.no/produkt/steikehelle/

Det er jo litt egen teknikk å bruke den, men mannen lager proffe sveler altså, men han må ta panna på-og-av bålpanna en del, for den blir sykt varm.

Nam nam!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-18, 12:14   #7
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.262
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bålpanne - tilbehør

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Nei, ikke støpejern - tror vi har denne? https://www.espegard.no/produkt/steikehelle/

Det er jo litt egen teknikk å bruke den, men mannen lager proffe sveler altså, men han må ta panna på-og-av bålpanna en del, for den blir sykt varm.

Nam nam!

Denne har vi også, jeg har ikke blitt helt venner med den enda, men jobber med det. Vi har en gammel støpejernspanne vi innimellom setter rett på risten også.

Mitt favorittilbehør er suppegryte. Vi bruker den mye, koker supper, varmer sodd osv som vi spiser ute.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-18, 14:51   #8
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bålpanne - tilbehør

Vi har den digre suppegryta, og har brukt den ofte til å varme betasuppe og lignende. Vi har også ei steiketakke i aluminium som vi legger oppå rista og steker lapper/sveler på. Ønsker meg ei steikepanne slik at vi kan lage wok el.l på bålpanna.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-18, 15:35   #9
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.802
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bålpanne - tilbehør

Disse tunge jernpannene -er rista sterk nok til å holde dem?

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-18, 15:49   #10
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.797
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bålpanne - tilbehør

Vi bruker steikehelle og vaffeljern mest. Jeg ønsker meg popcorngryte, er det noen som har det og kan si noe om den er brukandes?

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-18, 15:58   #11
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bålpanne - tilbehør

Trekket til den.
Eller et trekk til den.
Det de har på Europris passer utmerket, og kostet halve prisen av Espegaard sitt ...

Vi har popcorn-gryten. Veldig fornøyd med den!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-18, 16:04   #12
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.262
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bålpanne - tilbehør

Trekk er gull, ja!

Jeg ønsker meg wok-panne. Eller en stor panne med langt skaft.

Jeg har laget egen popcorn-popper. Av to dørslag fra IKEA. Funker som gull og koster ingenting. Evt: Funker som gull, koster kun en hundrelapp.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-18, 16:18   #13
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.797
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bålpanne - tilbehør

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Trekk er gull, ja!

Jeg ønsker meg wok-panne. Eller en stor panne med langt skaft.

Jeg har laget egen popcorn-popper. Av to dørslag fra IKEA. Funker som gull og koster ingenting. Evt: Funker som gull, koster kun en hundrelapp.

Interssant! Hvordan har du festa dørslagene sammen?

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-18, 17:54   #14
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.262
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bålpanne - tilbehør

Opprinnelig lagt inn av Galathea, her.

Interssant! Hvordan har du festa dørslagene sammen?

Stifter gjennom "ørene" (de festene som man kan henge den fast på gryta med). Ståltråd funker også som gull. Man må ikke stramme mer enn at man får åpnet dem som et toastjern. Jeg har festet det ene dørslaget på en lag plankebit og laget en lukkemekanisme med en spiker, slik at man kan stå med god avstand til varmen.

Alt etter inspirasjon fra et lokalt julemarked. Jeg har ikke bilde av min, men kanskje jeg kan finne et på nett.

Jeg har brukt disse:

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-18, 17:56   #15
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.262
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bålpanne - tilbehør

Sånn omtrent ser den ut

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-18, 10:15   #16
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.797
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bålpanne - tilbehør

Lurt!

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-18, 10:15   #17
Tranquil
Erfaren
 
Tranquil sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 912
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Sv: Bålpanne - tilbehør

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Sånn omtrent ser den ut

Så utrolig smart!

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no