Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gi bort ting på finn.no. Hva er det med folk?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-18, 15:41   #21
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gi bort ting på finn.no. Hva er det med folk?

Sikkert mange ensomme mennesker som får kontakt på denne måten. Kan ligge mye bak frekkheten.

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-18, 17:06   #22
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi bort ting på finn.no. Hva er det med folk?

Jeg endte med å tømme halve garasjen da jeg skulle gi bort en sofa med tilhørende stol. Et ungt par fra Litauen, som hadde fått leid seg leilighet manglet det meste, og kom samme dag for å hente. Og jeg hadde lass med ting jeg skulle gi til loppis. Lamper, stoler, bokhyller og esker med kjøkkenting. Det synes jeg var veldig greit. Men ja, det kom endel rare hendvendelser om kjøring og annet fra andre.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-18, 17:12   #23
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gi bort ting på finn.no. Hva er det med folk?

Jeg kjører heller bort til Hjelpende hender.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-18, 18:59   #24
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.786
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gi bort ting på finn.no. Hva er det med folk?

Jeg gir klær til Uff, men har gitt bort det gamle kjøkkenet mitt gratis på Finn. Dagen etter kjørte det en mann i to timer med henger, kom inn og skrudde ned kjøkkenet, bar det ut, og borte var han. Win win.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-18, 19:10   #25
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.160
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gi bort ting på finn.no. Hva er det med folk?

Klær gir jeg bort på Facebook, til bekjente som trenger barneklær eller til Fretex om det er voksenstørrelser eller ødelagt.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-18, 19:29   #26
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi bort ting på finn.no. Hva er det med folk?

Jeg har ikke hatt så mange dårlige opplevelser. En fyr som aldri hentet en lampe, og en koko dame som ble sur fordi jeg ikke ville la meg prute ned et helt balkongmøblement typ en halvtime etter at jeg la det ut, men bortsett fra det har det i all hovedsak vært hyggelige mennesker.

Men når man legger ut ting på finn møter man jo selvsagt mennesketyper man ikke ellers har i omgangskretsen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-18, 20:39   #27
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi bort ting på finn.no. Hva er det med folk?

Jeg har også hatt lignede opplevelser på Finn.no. Noen som ville at jeg skulle holde av et møbel jeg ga vekk, og som ble snurte da jeg skrev at jeg ville ha det bort fort og derfor ga det bort til førstemann som hentet. Og en som ble snurt da jeg kom med et bud 200 kroner under oppgitt pris for et bord hun hadde hatt liggende ute lenge. Hun skrev rett ut at det var skammelig av meg å by 800 når bordet hadde kostet 2000 som nytt. Vel, det må vel være lov å forsøke med et bud når selger ikke får solgt til ønsket pris, og i det minste bør selger nøye seg med å svare "takk, men neitakk", ikke ta en "alvorlig talt! ", til den som prøver seg på bud.
Nei, folk er rare, på Finn også.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-18, 21:17   #28
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.351
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gi bort ting på finn.no. Hva er det med folk?

Selger lite på finn, men har solgt noe ull og gore tex sko i høst. Kjøperne har vippset. Jeg har hengt klærne på døren ( etter avtale).

Barneklær gir jeg bort til venner og alt annet gis til bruktbutikk.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-18, 09:13   #29
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.333
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gi bort ting på finn.no. Hva er det med folk?

Jeg har kun gode erfaringer med å gi bort ting, men om jeg har prøvd å selge, har det vært mye rart. Særlig gjelder dette surmuling om porto. Jeg fikk en gang en særdeles lang utgreiing om hvor kjip jeg var som ikke kunne betale porto for varen. Masse banneord og andre stygge gloser.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-18, 09:22   #30
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.717
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi bort ting på finn.no. Hva er det med folk?

Vi skulle selge henger på Finn og fikk en lang tirade om hvor kjipe det gikk an å bli når vi ikke gikk med å møte kjøper halvveis. Det var da 58 mil. Vi fikk solgt den til en bedre pris, hentet i gårdsplassen. Jeg motsto fristelsen til å fortelle den snurte langveisfra dette.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-18, 09:27   #31
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi bort ting på finn.no. Hva er det med folk?

Eg har slutta å gi bort, etter fleire dårlige erfaringer. Men eg sel til «gi-bort-pris», som for eksempel «Pose med tøy i str. 104 kr. 75» og liknande. Når noko er billig får ein ei anna kjøpergruppe enn om det er gratis.

Eg har opplevd at nokon kom for å hente ein gammal sofa, som vi sjølv hadde kjøpt brukt fire år tidlegare. Det var ei flenge i skinnet, som både var fotografert i annonsen og oppgitt som grunn til at dem var gratis. Det kom eit par, bar ut eine delen av sofaen og satte den på tvers ab oppkjørselen, før dei fann ut at det ikkje var plass til ein hjørnesofa med fire seter pluss sjeselong i golfen deira. Så då drog dei «for å få tak i henger», men kommande tilbake. Sofaen blei øydelagt av å stå ute, innan eg klarte å få hjelp til å bære det inn igjen. Ein annan gong oppdaga eg at ei som fekk ein oose tøy not henting stod ved søppeldunken vår og sorterte kva ho ville behalde og ikkje, og kasta mykje i restavfallet.

Med ein gong ein skriv eit lite beløp i annonsen, oppfører ikkje folk seg sånn.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-18, 09:29   #32
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.333
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gi bort ting på finn.no. Hva er det med folk?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Med ein gong ein skriv eit lite beløp i annonsen, oppfører ikkje folk seg sånn.

Hmm, mens jeg altså har opplevd det motsatte. Jeg synes det virker som om folk tillater seg- og forventer det utroligste når de må betale for tingene, selv om det kan være snakk om så lite som 100 kroner.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-18, 09:43   #33
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gi bort ting på finn.no. Hva er det med folk?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Hmm, mens jeg altså har opplevd det motsatte. Jeg synes det virker som om folk tillater seg- og forventer det utroligste når de må betale for tingene, selv om det kan være snakk om så lite som 100 kroner.

Det er min erfaring også.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-18, 10:56   #34
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.637
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gi bort ting på finn.no. Hva er det med folk?

Jeg har gitt opp å gi bort ting på finn.no.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-18, 15:27   #35
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gi bort ting på finn.no. Hva er det med folk?

Det er mye rart ja...

En gang solgte jeg en fin kommode jeg hadde stående på jobb for en symbolsk sum. Jeg sa på forhånd at jeg dessverre ikke kunne hjelpe å bære den ut i bil, så de måtte komme to personer og også melde/ringe meg i god tid før de kom slik at jeg var tilgjengelig og ikke var i møte f eks. Vedkommende kommer alene uten å ha meldt/avtalt på forhånd og blir kjempesur på personalet på jobb når jeg ikke er tilstede, og forventer hjelp til bæring. De ansatte på jobb ringer vaktmesteren som kommer kjørende og hjelper med bæring.
Når det skulle betales så kom kjøper med 1000 lapp (kommoden ble solgt for 150,-) Ingen av personalet på jobb hadde kontanter til å gi tilbake med (naturlig nok) Så de sa at kjøper kunne legge inn en konvolutt med 150,- på en bensinstasjon der vedkommende bodde dagen etter, så kunne jeg hente pengene der.(så slapp kjøper å kjøre 45 min for å levere pengene dagen etter)

Konvolutten ble aldri innlevert og når jeg etterlyste konvolutten i en melding på messenger (ikke pga sum, men prinsipp) så blokkerte kjøper meg. Snakk om å være frekk....

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-18, 16:12   #36
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gi bort ting på finn.no. Hva er det med folk?

Carpe Diem: Makan!

En venninne av meg skulle gi bort en masse fint på Finn fordi de skulle flytte og ville bare ha det ut av huset fort. Det kommer en dame og tar med seg mye og før hun skal gå krever hun å få penger til bussen, for hun skulle da ikke ha utgifter når hun var så snill og hente tingene deres.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-18, 22:02   #37
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gi bort ting på finn.no. Hva er det med folk?

Broren min ga bort en sofa i utmerket stand, mot henting. Det kom noen for å hente den. Uten bil. "Heldigvis" hadde ikke broren min bil, for forslaget deres var at han kunne kjøre. Mens de ringte alle de kjente, vandret de rundt i leiligheten og kikket på alle møblene, og forsøkte å kjøpslå om lamper, bord osv. Og forventet at broren min skulle hjelpe dem med å finne en løsning på transporten. Broren min måtte slå en hvit løgn og si at han skulle på jobb for å få dem (og sofaen) ut av leiligheten. De satte seg (i sofaen) ved inngangspartiet til blokka, så broren min, som fulgte dem ned under påskudd at han skulle avgårde på jobb, måtte pent gå en tur for at løgnen ikke skulle avsløres.

Selv har jeg også opplevd at folk spør om jeg kan levere eller sende når jeg gir bort ting, men jeg er alltid kjempetydelig på at jeg ikke vil ha noe arbeid med det, og at jeg heller leverer det til Fretex eller Uff istedenfor å kjøre det byen rundt eller styre med emballering og porto. Det er jo en grunn til at man velger å gi bort fullt brukbare ting.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-18, 22:03   #38
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gi bort ting på finn.no. Hva er det med folk?

"Piano gis bort mot henting".

Ja, tar det gjerne, hvis du leverer.

Ja, særlig.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-18, 22:10   #39
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi bort ting på finn.no. Hva er det med folk?

Akkurat piano kan man ikke nødvendigvis regne med å få gitt bort mot avhenting. Eieren i butikken vi kjøpte vårt (brukte) piano fra sa at det er så vanskelig å bli kvitt pianoer at han - som jo har utstyr til å hente og flytte pianoer - nå tilbyr en tjeneste der han tar et par tusen for å frakte det med seg. (Det koster såpass mye for ham å sette dem i god nok stand til at han kan selge dem at han må ta betalt for hentingen for at han skal ha råd til å ta mot dem.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-18, 22:19   #40
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gi bort ting på finn.no. Hva er det med folk?

Vi fikk gitt det greit bort til nestemann som tok kontakt, altså. (To polakker med bærestropper og stor bil.)

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no