Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Bøker lest i 2014

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-14, 19:46   #41
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.550
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2014

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg elsker Genanse og verdighet, da. Men jeg liker snirklesyntaks på generell basis også, så det forstyrrer ikke meg.

Jeg liker vanligvis også det, og i starten av boka tenkte jeg at denne kom jeg til å elske og språket var fantastisk. Så ble jeg etterhvert ganske matt av alle gjentakelsene, det var ingen ende på dem i det hele tatt.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-14, 22:45   #42
Adele
In love with a fairytale
 
Adele sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 3.128
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bøker lest i 2014

Januar:
Lars Kepler: Sandmannen. utrolig spennende!

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-14, 09:36   #43
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bøker lest i 2014

Januar:
1. Deborah Geary: "A modern witch" - Lettlest, søt og koselig bok. Fortsetter med nr 2. i serien.
2. Deborah Geary "A hidden witch" - Fremdeles lettlest, og kanskje litt for søt og koselig, men ikke verre enn at jeg fortsetter med nr. 3.
3. Deborah Geary: "A reckless witch" - Jeg er visst hekta, fortsetter med nr. 4.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 10:52   #44
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2014

Januar
1.Sarah Lark - Den lange, hvite skyens land.
2. Marieke van der Pol - Rampelys.
3. Linwood Barclay - Ute av syne.
4. Sophie Kinsella - Bryllupsnatten.
5. Harlan Coben - Når noen bare forsvinner.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-14, 10:10   #45
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bøker lest i 2014

Mål: lese 50 bøker.

Skal låne så mange som mulig på biblioteket grunnet fulle bokhyller.

1. Jo Nesbø - Panserhjerte. Er litt forelsket i Harry Hole kjenner jeg.
2. Liza Marklund - Fasadefall. Kjedelig.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-14, 13:02   #46
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2014

Januar
1.Sarah Lark - Den lange, hvite skyens land.
2. Marieke van der Pol - Rampelys.
3. Linwood Barclay - Ute av syne.
4. Sophie Kinsella - Bryllupsnatten.
5. Harlan Coben - Når noen bare forsvinner.
6. Mariann Aaland - Det var stille, det snødde.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-14, 19:47   #47
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2014

Januar
1.Sarah Lark - Den lange, hvite skyens land.
2. Marieke van der Pol - Rampelys.
3. Linwood Barclay - Ute av syne.
4. Sophie Kinsella - Bryllupsnatten.
5. Harlan Coben - Når noen bare forsvinner.
6. Mariann Aaland - Det var stille, det snødde.
7. Harlan Coben - I den skogen.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-14, 22:29   #48
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bøker lest i 2014

Januar
1. Kristina Ohlsson: Tusenfryd
2. George R.R. Martin: Kongens kamp

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-14, 12:13   #49
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.550
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2014

Januar

1. Mark Owen: En tøff dag
Ikke den type bok jeg vanligvis leser, men denne var velskrevet, nøktern og rett frem. Jeg likte den godt. Veldig lettlest, jeg begynte i går kveld og ble ferdig i morges. Mannen kommer til å lese den ferdig i løpet av kvelden.

2. Dag Solstad: Genanse og verdighet (skjønnlitterært pensum)
Jeg tror ikke jeg liker Dag Solstad altså. Denne romanen kunne vært fantastisk, om det ikke var for de enormt lange setningene. Jeg anser meg selv for å være relativt oppegående, men setninger som strekker seg over en hel side, sliter jeg med å følge med på.

3. Sigrid Unset: Kristin Lavransdatter - Kransen (skjønnlitterært pensum)
Jeg er ikke fan, for å si det mildt...

4. Roy Jacobsen: De usynlige
Jeg liker Roy Jacobsen. I motsetning til "alle andre", synes jeg ikke denne var bedre enn Vidunderbarn, men den var veldig fin denne også.

5. Zinken Hopp: Trollkrittet (skjønnlitterært pensum)

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-14, 13:53   #50
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bøker lest i 2014

Januar:
1. Deborah Geary: "A modern witch" - Lettlest, søt og koselig bok. Fortsetter med nr 2. i serien.
2. Deborah Geary "A hidden witch" - Fremdeles lettlest, og kanskje litt for søt og koselig, men ikke verre enn at jeg fortsetter med nr. 3.
3. Deborah Geary: "A reckless witch" - Jeg er visst hekta, fortsetter med nr. 4.
4. Deborah Geary: "A nomadic witch".


Sist redigert av Muskat : 19-01-14 kl 00:48.
Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-14, 16:53   #51
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2014

Jeg lager meg en plass her, og liker denne tråden best, hvor man lager nytt innlegg for hver nye bok. Det er eneste måten jeg får med meg nye innlegg på. Skriv gjerne hva du syntes om boka også i korte trekk, for jeg bruker deres innlegg som inspirasjon til videre lesning!

Januar:

1. Lydbok: Helene Uri - Den rettferdige: Sterk bok om hvordan man kan bli dømt for noe man ikke har gjort.
2. Lydbok: John Boyne - Gutten i den stripete pysjamasen: Enkel, kort og letthørt bok, i kategorien ungdom, men jeg synes den var helt grei for voksne også.
3. Barne/ungdomsbok: Sigbjørn Mostue - Zombie-Bjarne: Leste denne fordi det er en lokal forfatter som også har skrevet meget gode voksenbøker og jeg var nysgjerrig på barneboka. Synes den var helt grei, men ikke noe mer heller.
4. Bok: Jonas Gardell - Tørk aldri tårer uten hansker 3, Døden: Trist, vond, vanskelig, fin og utrolig sterk slutt på trilogien. Endelig skal jeg se serien som er laget også! Gikk for øvrig forbløffende enkelt å lese den på svensk, siden den ikke er kommet på norsk ennå.
5. Bok: Jonas Gardell - En komikers oppvekst: Jeg liker virkelig Gardells måte å skrive på. Og denne romanen beskriver hvor rå barndommen kan være for enkelte, men med mye humor også. Gleder meg til å lese fortsettelsen.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-14, 20:33   #52
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bøker lest i 2014

Januar:
1. Jan Roar Leikvoll: Bovara. Spesiell og fascinerende bok.
2. L.S. Christensen: Sluk

__________________
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002)
cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-14, 12:55   #53
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.550
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2014

Januar

1. Mark Owen: En tøff dag
Ikke den type bok jeg vanligvis leser, men denne var velskrevet, nøktern og rett frem. Jeg likte den godt. Veldig lettlest, jeg begynte i går kveld og ble ferdig i morges. Mannen kommer til å lese den ferdig i løpet av kvelden.

2. Dag Solstad: Genanse og verdighet (skjønnlitterært pensum)
Jeg tror ikke jeg liker Dag Solstad altså. Denne romanen kunne vært fantastisk, om det ikke var for de enormt lange setningene. Jeg anser meg selv for å være relativt oppegående, men setninger som strekker seg over en hel side, sliter jeg med å følge med på.

3. Sigrid Unset: Kristin Lavransdatter - Kransen (skjønnlitterært pensum)
Jeg er ikke fan, for å si det mildt...

4. Roy Jacobsen: De usynlige
Jeg liker Roy Jacobsen. I motsetning til "alle andre", synes jeg ikke denne var bedre enn Vidunderbarn, men den var veldig fin denne også.

5. Zinken Hopp: Trollkrittet (skjønnlitterært pensum)
Fornøyelig gjensyn med en bok jeg likte godt som barn. Den var akkurat så morsom som jeg husket den.

6. Helene Uri: Rydde ut

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-14, 17:15   #54
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bøker lest i 2014

1. Hulemannen av Jørn Lier Horst.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-14, 18:25   #55
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.860
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2014

1. Boris Pasternak: Doktor Zjivago
Jeg pleier å nevne dette som en av yndlingsbøkene mine, så det var litt spennende å gjenlese den, det er vel drøye 15 år siden sist. Men den er fortsatt storslagen på mange måter, selv om jeg er atskillig mer kritisk til hovedpersonen enn da (HVORFOR, Jurij Andrejevitsj!?) er den skumlere enn mang en dystopi og storslagen som kjærlighetshistorie også. Og siden Pasternak er fantastisk som lyriker, er jo doktoren det også.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-14, 19:27   #56
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2014

Jeg lager meg en plass her, og liker denne tråden best, hvor man lager nytt innlegg for hver nye bok. Det er eneste måten jeg får med meg nye innlegg på. Skriv gjerne hva du syntes om boka også i korte trekk, for jeg bruker deres innlegg som inspirasjon til videre lesning!

Januar:

1. Lydbok: Helene Uri - Den rettferdige: Sterk bok om hvordan man kan bli dømt for noe man ikke har gjort.
2. Lydbok: John Boyne - Gutten i den stripete pysjamasen: Enkel, kort og letthørt bok, i kategorien ungdom, men jeg synes den var helt grei for voksne også.
3. Barne/ungdomsbok: Sigbjørn Mostue - Zombie-Bjarne: Leste denne fordi det er en lokal forfatter som også har skrevet meget gode voksenbøker og jeg var nysgjerrig på barneboka. Synes den var helt grei, men ikke noe mer heller.
4. Bok: Jonas Gardell - Tørk aldri tårer uten hansker 3, Døden: Trist, vond, vanskelig, fin og utrolig sterk slutt på trilogien. Endelig skal jeg se serien som er laget også! Gikk for øvrig forbløffende enkelt å lese den på svensk, siden den ikke er kommet på norsk ennå.
5. Bok: Jonas Gardell - En komikers oppvekst: Jeg liker virkelig Gardells måte å skrive på. Og denne romanen beskriver hvor rå barndommen kan være for enkelte, men med mye humor også. Gleder meg til å lese fortsettelsen.
6. Bok: Jonas Gardell - En ufo gjør entré: Om barndommen var rå så kan ungdomsårene være enda mer brutale. Et innblikk i å være utenfor, forsøke å tilpasse seg, et hint om at om overflaten virker bra så kan det lure anorexi, overgrep og selvskading bak fasaden. Fy søren som han skriver denne mannen.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-14, 20:05   #57
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2014

Januar
1.Sarah Lark - Den lange, hvite skyens land.
2. Marieke van der Pol - Rampelys.
3. Linwood Barclay - Ute av syne.
4. Sophie Kinsella - Bryllupsnatten.
5. Harlan Coben - Når noen bare forsvinner.
6. Mariann Aaland - Det var stille, det snødde.
7. Harlan Coben - I den skogen.
8. Sara Shepard - Morder.
9. Sara Shepard - Hjerteløs.
10. Sara Shepard - Etterlyst.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-14, 21:53   #58
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2014

Januar:
1. Aldous Huxley: Brave New World. Skilpadda og Toffen snakket så varmt om denne at jeg bare MÅTTE lese den. Men der 1984 var skremmende ved å beskrive den fremtiden vi kunne ha fått, føltes Brave New World allerede anakronistisk og noen ganger litt teit. Jeg likte beskrivelsene av barneproduksjonen og -oppdragelsen, men jeg klarte ikke å engasjere meg noe særlig i noen av menneskene, ikke engang The Savage. Jeg kjedet meg ikke, men kan heller ikke påstå at jeg lot meg rive med.
2. Åsa Linderborg: Mig äger ingen. Dette er første gang at jeg har blitt så rørt av en bok at jeg har fått tårer i øynene. Veldig lite sentimental, men likevel full av kjærlighet. Jeg fikk stadige assosiasjoner til min egen barndom, selv om vi hadde fint lite til felles. Men følelsene, de kjente jeg igjen.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-14, 23:21   #59
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bøker lest i 2014

1. Hulemannen av Jørn Lier Horst
2. Mørke rom av Gillian Flynn

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 00:22   #60
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2014

Jeg lager meg en plass her, og liker denne tråden best, hvor man lager nytt innlegg for hver nye bok. Det er eneste måten jeg får med meg nye innlegg på. Skriv gjerne hva du syntes om boka også i korte trekk, for jeg bruker deres innlegg som inspirasjon til videre lesning!

Januar:

1. Lydbok: Helene Uri - Den rettferdige: Sterk bok om hvordan man kan bli dømt for noe man ikke har gjort.
2. Lydbok: John Boyne - Gutten i den stripete pysjamasen: Enkel, kort og letthørt bok, i kategorien ungdom, men jeg synes den var helt grei for voksne også.
3. Barne/ungdomsbok: Sigbjørn Mostue - Zombie-Bjarne: Leste denne fordi det er en lokal forfatter som også har skrevet meget gode voksenbøker og jeg var nysgjerrig på barneboka. Synes den var helt grei, men ikke noe mer heller.
4. Bok: Jonas Gardell - Tørk aldri tårer uten hansker 3, Døden: Trist, vond, vanskelig, fin og utrolig sterk slutt på trilogien. Endelig skal jeg se serien som er laget også! Gikk for øvrig forbløffende enkelt å lese den på svensk, siden den ikke er kommet på norsk ennå.
5. Bok: Jonas Gardell - En komikers oppvekst: Jeg liker virkelig Gardells måte å skrive på. Og denne romanen beskriver hvor rå barndommen kan være for enkelte, men med mye humor også. Gleder meg til å lese fortsettelsen.
6. Bok: Jonas Gardell - En ufo gjør entré: Om barndommen var rå så kan ungdomsårene være enda mer brutale. Et innblikk i å være utenfor, forsøke å tilpasse seg, et hint om at om overflaten virker bra så kan det lure anorexi, overgrep og selvskading bak fasaden. Fy søren som han skriver denne mannen.
7. Lydbok: Tatiana de Rosnay - Mokka: En fin liten bok om frykt for å miste, bedrag og sorg.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no