Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvis du hadde én dag i Paris ...

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-04-14, 21:04   #1
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Hvis du hadde én dag i Paris ...

... og aldri hadde vært der før, hva hadde du brukt dagen på da?

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-14, 21:15   #2
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvis du hadde én dag i Paris ...

Jeg tror jeg hadde holdt meg rundt Montmatre og Sacré-Coeur. Da kan du ihvertfall se utover byen. Og jeg tror det er det folk forbinder med Paris - koselige små gater med fortausrestauranter.
Jeg hadde ikke stilt meg i køen opp til toppen av Eiffeltårnet.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-14, 21:41   #3
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.812
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du hadde én dag i Paris ...

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg tror jeg hadde holdt meg rundt Montmatre og Sacré-Coeur. Da kan du ihvertfall se utover byen. Og jeg tror det er det folk forbinder med Paris - koselige små gater med fortausrestauranter.
Jeg hadde ikke stilt meg i køen opp til toppen av Eiffeltårnet.

Ha ha, her klikker jeg meg inn for å svare, så har du svart nøyaktig hva jeg hadde tenkt å skrive.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-14, 07:57   #4
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvis du hadde én dag i Paris ...

Jeg hadde vandret rundt i St.Germain og hatt lang lunsj på Les deux Magots og bare sittet og glant.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-14, 08:14   #5
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis du hadde én dag i Paris ...

Den helgen vi var i Paris, siste helgen i mars i 2011, dro vi tidlig til Eiffeltårnet og stod i kø. Det så ut som at det tok timesvis i kø men det gikk unna, så vi var på toppen ila en time.
MAn får kjøpt billetter til hurtigkø.

Vi kjørte sånne hopp-på busser. Synes vi fikk sett masse på den måten.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-14, 08:14   #6
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du hadde én dag i Paris ...

Eg hadde vald området rundt Montmarte, med Sacre Coæur, som fleire har nemd. Der får du litt Amelie-Paris-feeling, viss du går litt unna dei mest turistifiserte gatene. Alternativt hadde eg vald området rundt Sorbonne-Notre Dame-Jardin du Luxembourg, med ein tur innom Shakespeare og Co, som er den finaste delikatessebokhandelen eg har vore i. Eg kunne nok brukt ein dag bare der. Men det spørs litt kva du er ute etter.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-14, 08:15   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du hadde én dag i Paris ...

Jeg hadde gått på Centre Pompidou og spasert i gatene rundt der. Du rekker for øvrig bade det, og en tur opp til Sacre Coeur. Jeg er en av dem som syns Eiffeltårnet er en fantastisk vakker konstruksjon, og det er en flott opplevelse å spasere trappene opp.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-14, 08:24   #8
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis du hadde én dag i Paris ...

Takk for gode tips! Montmartre har jeg lyst på, ja. Og Centre Pompidou har jeg også snust på. Er det ikke en ganske god café/restaurant der også? Og Jardin Luxembourg ser jo aldeles vakkert ut i vårsola. Vi skal bo her, som visstnok skal ligge fint.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-14, 08:45   #9
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du hadde én dag i Paris ...

Jeg hadde gått opp Eiffeltårnet. De som sier at det tar så lang tid er de som tror at man må stå i en eviglang kø for å betale masse penger for å ta heisen opp. Det er nesten ingen kø og koster nesten ingenting å gå trappene, og det er mye morsommere. Du må ta heis opp den siste delen og det kan ta litt tid, men det er likevel verd det, synes jeg.

Så ville jeg gått i Notre Dame og vandret litt på Ile-St.Louis. Der var jeg for første gang selv nå i januar (og jeg har vært i Paris mange ganger) og det var en veldig hyggelig liten bydel, fine hus og masse morsomme små butikker og kafeer.

Og, om du har tid etter det, så ville jeg gått opp på Montmartre og sett på Sacre Coeur.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-14, 09:29   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du hadde én dag i Paris ...

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Takk for gode tips! Montmartre har jeg lyst på, ja. Og Centre Pompidou har jeg også snust på. Er det ikke en ganske god café/restaurant der også?

Jo, den er svinedyr. Alle servitørene ser ut som de kunne vært med i Robert Palmers "Addicted to Love"-video, med sorte tubekjoler og meterhøye stilletthæler.

Men den er sikkert verdt en tur, og har fantastisk utsikt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-14, 09:29   #11
Mistral
Fluctuat nec mergitur
 
Mistral sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 943
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Sv: Hvis du hadde én dag i Paris ...

Jeg vil slå et slag for båttur på Seinen. Joda, det er en turistgreie, men du får sett veldig mye av Paris på kort tid, og med et annet perspektiv enn når du vandrer rundt i gatene.

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-14, 09:41   #12
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis du hadde én dag i Paris ...

Hvordan er det med billett på Metroen i Paris, forresten? Er det trøblete å finne ut av soner og sånt? Finnes det noe lignende Oyster Card i London? Vi skal være fra fredag til søndag, altså (selv om overskiften kan virke litt misvisende) og erfaringsmessig blir det mye t-bane-farting når vi er på tur.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-14, 09:42   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du hadde én dag i Paris ...

Det letteste og ofte billigste er enkeltbilletter fant vi ut sist. De kan du kjøpe i en mappe. Det finnes automater overalt, som er enkle å forstå.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-14, 09:44   #14
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis du hadde én dag i Paris ...

Forståelige automater er gull! Takk!

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-14, 09:51   #15
Mistral
Fluctuat nec mergitur
 
Mistral sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 943
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Sv: Hvis du hadde én dag i Paris ...

Hvis du skal være her én kalenderdag ville jeg kjøpt dagskort til metroen (Mobilis). Hele Paris (innenfor ringveien) er samme sone, det er lite trolig at du kommer utenfor sone 1 på et dagsopphold.

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-14, 09:54   #16
Mistral
Fluctuat nec mergitur
 
Mistral sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 943
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Sv: Hvis du hadde én dag i Paris ...

Beklager, nå ser jeg fredag til søndag. Like greit med enkeltbilletter da kanskje, hvis det blir litt reising på fredagen og søndagen også.

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-14, 10:17   #17
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis du hadde én dag i Paris ...

Jeg ville, i pent vær, sittet på en benk i Luxembourg-hagen og sett på barna som lekte med båtene i dammen.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-14, 10:46   #18
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis du hadde én dag i Paris ...

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Jeg ville, i pent vær, sittet på en benk i Luxembourg-hagen og sett på barna som lekte med båtene i dammen.

Må man ha med egen båt? Kan man evt kjøpe i parken?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-14, 10:50   #19
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis du hadde én dag i Paris ...

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Må man ha med egen båt? Kan man evt kjøpe i parken?

Jeg tror man leier?

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-14, 10:50   #20
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis du hadde én dag i Paris ...

Takker!

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no