Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Trenger kjøpetips: Vindtett, vannavstøtende LETT jakke med hette

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-08-14, 22:07   #1
Frøken Fjong
Superaktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 474
Frøken Fjong er litt kulFrøken Fjong er litt kul
Standard

Trenger kjøpetips: Vindtett, vannavstøtende LETT jakke med hette

Ja, overskrifta sier forhåpentligvis alt Trenger den til å ha i sekken på fjelltur, og skal også kunne brukes på joggetur. Presiserer at den må være TYNN og LETT, og med hette. Og det gjør heller ikke noe om prisen er så sympatisk som mulig

Frøken Fjong er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-14, 22:13   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger kjøpetips: Vindtett, vannavstøtende LETT jakke med hette

Eldstemann har Bergans Microlight, og den finnes i voksenvariant også. Tynn, myk og veldig lett. Vindtett og vannavstøtende. Blir veldig liten når man pakker den sammen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-14, 22:38   #3
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Trenger kjøpetips: Vindtett, vannavstøtende LETT jakke med hette

Jeg har Norrøna Bitihorn, den aller letteste goretexjakka til Norrøna. Veldig fornøyd, veier ingenting og tar ingen plass i en sekk. Den er vann- og vindtett. Aberet med vanntette jakker er at de ikke puster like godt som en vannavstøtende jakke, man blir lettere klam ved høyintensiv aktivitet. Norrøna har en vannavstøtende jakke som er ultralett, den kan sikkert være aktuell for deg. Den heter aero 60. Det fins også en aero 100 som er enda lettere, men den har ikke hette. Veldig billige er de dog ikke, tror den jeg har koster et par tusenlapper. De andre jeg nevner er en god del rimeligere.

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-14, 22:43   #4
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Trenger kjøpetips: Vindtett, vannavstøtende LETT jakke med hette

Sjekket prisene: Aero 60 koster 100 kr mens aero 100 koster 1200 kr.

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 11:44   #5
Frøken Fjong
Superaktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 474
Frøken Fjong er litt kulFrøken Fjong er litt kul
Standard

Sv: Trenger kjøpetips: Vindtett, vannavstøtende LETT jakke med hette

Takk for gode tips så langt - må vel ut å prøve. Enig i det med vanntetthet ja, har annen jakke til det bruket, men vannavstøtende til småturer i regn er kjekt.

Tar gjerne imot flere tips

Frøken Fjong er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 12:05   #6
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.717
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trenger kjøpetips: Vindtett, vannavstøtende LETT jakke med hette

Squamish Hoody fra Arc'teryx:
http://arcteryx.com/product.aspx?lan...uamish-Hoody-W

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 12:09   #7
Optimist
Teacher.
 
Optimist sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Innlegg: 2.506
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trenger kjøpetips: Vindtett, vannavstøtende LETT jakke med hette

Jeg har Norrøna Falketind. Supertynn og superlett.

__________________
Alle disse dagene som kom og gikk- ikke visste jeg at de var livet!
Optimist er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 12:14   #8
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger kjøpetips: Vindtett, vannavstøtende LETT jakke med hette

Jeg har en Bergans Glittertind som jeg er veldig fornøyd med. Lett, pustende og slitesterk.

Jeg har bare denne skalljakken og bruker den til alt, både sommer og vinter. Varierer bare i antall lag under.

Ellers er Bergans Microlight et supert alternativ, den veier bare 240 g og koster 1100,-

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers

Sist redigert av Harriet Vane : 05-08-14 kl 12:20.
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 17:49   #9
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Trenger kjøpetips: Vindtett, vannavstøtende LETT jakke med hette

Opprinnelig lagt inn av Optimist, her.

Jeg har Norrøna Falketind. Supertynn og superlett.

Jeg har den også, de jeg nevnte over er lettere enn Falketind. Falketind er for øvrig helt vanntett. Har du en vanntett, lett jakke, ville jeg gått for en som er vannavstøtende for å få bedre pusteeffekt. Falketind veier 420 gram, Bitihorn dri1 193 gram, Bitihorn aero 60 167 gram og Aero 100 bare 85 (!) gram. Sistnevnte mangler hette, dog. Bitihorn dri1 bruker jeg til både løping, sykling og fjellturer.

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no