Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Barnevennlige boligområder i Bærum/pendleavstand til Lysaker

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-09-11, 14:27   #21
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barnevennlige boligområder i Bærum/pendleavstand til Lysaker

Mer for pengene på enkelte sider av byen enn andre. Jeg bare nevner det.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 15:19   #22
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnevennlige boligområder i Bærum/pendleavstand til Lysaker

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Mer for pengene på enkelte sider av byen enn andre. Jeg bare nevner det.

Eller på Nesodden, arbeidsbåt til Lysaker Brygge tar 10 min fra Nesoddtangen.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 16:29   #23
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Barnevennlige boligområder i bærum/pendleavstand til Lysaker

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Kolsås, Løkenhavna, Rykkinn, Vøyenenga, Bærums Verk og Gulhaug. Alle bilfrie, fine og barnevennlige rekkehus-områder. Køen er ikke så ille dersom man kjører griniveien/bærumsveien og ikke ut på E18. Hakket billigere enn Røa/Jar området er det også.


__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 17:02   #24
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.842
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnevennlige boligområder i Bærum/pendleavstand til Lysaker

Røa er jo Oslo, men ligger helt på grensen til Bærum og har flere hyggelige boområder som passer for barnefamilier. Søndre Rød er et veldig sosialt og hyggelig rekkehusområde, 5 minutter å gå til butikker og bane, litt trangt mellom husene der, men kjempesjarmerende og akkurat det du ønsker deg, tror jeg.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 17:53   #25
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnevennlige boligområder i bærum/pendleavstand til Lysaker

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.


Og den ultimate idyll: Søndre Rød på Røa. Kjempehyggelig rekkehusområde.

Hvem sa det først, hæ?!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 19:08   #26
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.842
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnevennlige boligområder i bærum/pendleavstand til Lysaker

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hvem sa det først, hæ?!

Ser man det, ja. Vel, ikke annet å forvente, i dag har jeg fått kjeft av eldstesønnen for å bry meg for mye, eldstedatteren for å komme for sent, yngstedatteren for å ha rotet bort ballettskoene hennes og jammen er ikke yngstesønnen sint på meg også fordi jeg ikke er Sunniva med fine fletter. Til og med kattene ser sure og forutrettede ut, og nå er altså også Polyanna snurt. Forbannede mandag. Vurderer sterkt å tatovere OM FORLATELSE i pannen like godt.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 20:12   #27
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnevennlige boligområder i Bærum/pendleavstand til Lysaker

Huff, da. :Pjuske på:

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 20:24   #28
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.227
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barnevennlige boligområder i Bærum/pendleavstand til Lysaker

Flere fine gater på Gjettum. Emil stangs vei, søndre Gjettum og gjettumkollen, og vallerveien. Der er også prisene i et hyggelig leie, bare litt over 3 mill. Ellers er Haslum og løkeberg fine områder.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 20:25   #29
Koko
Erfaren
 
Koko sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 841
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Sv: Barnevennlige boligområder i Bærum/pendleavstand til Lysaker

Kom på Lokesvei også i samme område. Haslum altså.

Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 22:22   #30
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.444
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnevennlige boligområder i Bærum/pendleavstand til Lysaker

Tusen takk for svar, da dere! Så kjekt å få så mange innspil.

Ser at flere av stedene her har jeg sett i finn-annonser, men ikke tenkt noe mer over. Blir jo helt blind av å lese finnannonser til slutt.

Men nå har jeg ihvertfall litt mer å gå etter når vi fortsetter letingen. Akkurat nå er 2-mannsbolig i bærum litt over budsjettet ser det ut til, alt går jo himmelhøyt over taktsten som er høy i utgangspunktet. Vi har snakka på at det går an å bosette seg langs med toglinja i en eller annen retning også, men kjenner det frister litt å bo og jobbe på samme sida av byen..

Koselig å høre at det er barneliv blant alle de store trærne i Bærum, da Det kan være at griseværet i går skremte de fleste innendørs, gitt.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 22:29   #31
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.444
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnevennlige boligområder i Bærum/pendleavstand til Lysaker

Søndre Rød, ja, har en mistanke om at det er drømmen. Og kommer til å forbli en drøm til vi vinner i lotto, eller noe. Syns jeg har hørt at rekkehus er over 6 millioner?

Er det noen som kjenner til rekkehusområdene på oversiden av Øvrevoll? Eller Eiksmarka heter det muligens. Alle de små gule og røde, de er stadig til salgs på Finn, men syns de ser litt små og trange ut, og litt tett inntil veien?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 22:33   #32
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Barnevennlige boligområder i Bærum/pendleavstand til Lysaker

Jeg har vokst opp på Bærums Verk. Et helt fantastisk sted for barna. Ihvertfall var det det da jeg bodde der for inntil 12 år siden

Jeg hadde gangavstand til fotball/skøytebane, slalombakkeR, oppkjørte skiløyper, idrettshall, skole, butikksenter osv.

I gata hvor jeg bodde krydde det av barn. Vi var til enhver tid mellom 20 og 30 unger ute. Ser at mange av mine barndomsvenner som nå selv har fått barn trekker tilbake til verket etter studieopphold i oslo eller andre byer.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 08:54   #33
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnevennlige boligområder i Bærum/pendleavstand til Lysaker

Opprinnelig lagt inn av Lilletrille, her.

Er det noen som kjenner til rekkehusområdene på oversiden av Øvrevoll? Eller Eiksmarka heter det muligens. Alle de små gule og røde, de er stadig til salgs på Finn, men syns de ser litt små og trange ut, og litt tett inntil veien?

De er nok litt 50 talls, i tre etager, noen i dårlig stand. Men også populære, vi tapte en budrunde så det holdt. Dette var i Vollsveien, som jeg oppfattet som trafikert, men tror er ganske rolig, det er 40 km i timen. Koselig nærområde og kort vei til marka. Eiksmarka og Østerås t-bane holdeplass i nærheten. Buss 131 går til Lysaker, men forsinket i rush, litt treg. 132 ekspress bussen fra Hosle er å foretrekke.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 10:06   #34
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnevennlige boligområder i Bærum/pendleavstand til Lysaker

Bare for å gi et lite eksempel på hva man kan få, om man flytter en halvtimes tid ut av Oslo - mot Drammen: http://www.finn.no/finn/realestate/h...nkode=30389449

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-16, 22:21   #35
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.444
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnevennlige boligområder i Bærum/pendleavstand til Lysaker

Dette var en av mine første tråder her inne, og jammen fikk jeg gode svar!

Vi fikk flyttet på oss til slutt, og selv om jeg ikke fant heelt det bilfrie barneparadiset jeg var på jakt etter, så er det faktisk ikke langt unna. I tillegg har jeg kort vei til marka, kort vei til t-banen og kort vei til jobb. Hva mer kan man ønske seg

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-16, 07:33   #36
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.487
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Barnevennlige boligområder i Bærum/pendleavstand til Lysaker

Jeg derimot fant det bilfrie barneparadiset, på stedet som Inagh så fint beskrev. Så nå kjører jeg forbi Inagh som går stadig vekk. Så heeeelt bilfritt er det altså ikke da men.

Bra at du også fant et fint sted!

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no