Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hvor mye er det "greit" å bruke på et par solbriller

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Se resultatene: Hvor mye bruker dere på solbriller
H&M eller tilsvarende opp til 150,- 32 18,93%
Nåja, litt mer er kjekt. opp til 350,- 25 14,79%
Må ta i litt da! 1000 35 20,71%
tja, 1500-2000? 58 34,32%
opp til 3500. 10 5,92%
brokkoli/mer enn 3500 - kun det beste er bra nok for meg 9 5,33%
Deltakere: 169. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-05-16, 07:18   #81
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye er det "greit" å bruke på et par solbriller

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg har progressive kvardagsbriller, men tok kun avstandsbrille i solbrillene, fordi progressive glass blei veldig dyrt. Mitt behov er først og framst til bilkøyring, men eg bruker solbrillene heile tida.

Beskjeden eg fekk på Brilleland var at det var langt større fleksibilitet med solbrilleglass i vanleg innfatning enn med solbrille med styrke i glassa. Eg kunne ikkje hatt det siste, på grunn av korrigering for skeive hornhinner.

Det skjønte jeg ikke?
Min synsfeil er i all hovedsak skjeve hornhinner og jeg har solbriller.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-16, 07:51   #82
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye er det "greit" å bruke på et par solbriller

Jeg tenker at så lenge man har råd, så er det jo bare å kjøpe.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-16, 19:49   #83
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye er det "greit" å bruke på et par solbriller

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det skjønte jeg ikke?
Min synsfeil er i all hovedsak skjeve hornhinner og jeg har solbriller.

Det var det optikaren sa. Viss eg skulle ha styrke i solbrilleinnfatning, kunne eg ikkje få korrigering for skeive hornhinner, så eg måtte velje brilleinnfatning med solbrilleglass. Det handler kanskje om kor lett/vanskeleg det er å få glasset til å passe med infatninga?

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-16, 19:52   #84
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.926
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye er det "greit" å bruke på et par solbriller

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Jeg bruker sånn ca 50 kr hvert tiende år, men hva andre bruker spiller ikke noen rolle. Kjøp deg de brillene du vil ha - (jeg ser uansett ikke forskjell).

Nettopp. Mens for meg er forskjellen jeg ser fra innsiden viktig, derfor må jeg velge riktig passform, slik at sollyset ikke treffer øynene i utide. Jeg må også bruke solbriller lenge om gangen og trenger at de sitter godt på nesa og bak ørene. Mine to par med kjørebilstyrke kostet ca 5-6000, i tillegg har jeg sånne til å sette utenpå lesebrillene. For meg er det viktig å slippe å handle nye til stadighet, så varighetskvalitet er viktig. Merkenavn kan jeg ikke.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-16, 20:42   #85
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mye er det "greit" å bruke på et par solbriller

Vanlige solbriller kjøper jeg på glitter,lindex og hm , men jeg har og et par med styrke fra optikeren til 1500 kr som er 6 år gamle :gjerrig: :P

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-16, 20:48   #86
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.273
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye er det "greit" å bruke på et par solbriller

Jeg har dyre solbriller. Eller "dyre". Men det er carrera, med styrke i glasset, kjøpt i Spania samtidig som jeg kjøpte de andre brillene mine.
Jeg hadde ray ban med vanlige glass, men de kunne ikke sette inn glass med styrke i de.
De ligger også her og slenger et sted, men jeg velger de med styrke, for det er mest behaglig.

Og de har nå overlevd i 2 år, utrolig nok.

Og de brukes mye, nesten daglig året rundt. Bruker de når jeg kjører bil på vinteren også, og de sitter nå oppå hodet mitt fra morgen til kveld, egentlig.

Og det minner meg på at jeg må bli flinkere til å bruke brillene mine.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-16, 21:33   #87
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.033
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hvor mye er det "greit" å bruke på et par solbriller

Jeg kan godt kjøpe Ray Bans til rundt 1200 kroner uten at jeg må gå så mange runder med meg selv, men alt over det, prøver jeg å la vær å kjøpe. Det handler litt om hva man egentlig får for pengene. Har ett par som er dyrere, og det satt langt inne å betale for de. Men jeg passer bedre på de når de koster litt, og jeg har de i mange år.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-16, 21:35   #88
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye er det "greit" å bruke på et par solbriller

Max 150,- roter dem bort innen kort tid uansett,eller setter meg på dem.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-16, 10:51   #89
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv
 
Bamsemums sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 1.621
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mye er det "greit" å bruke på et par solbriller

Har solbriller i mange år, så kan fint bruke 1000-2000

__________________
Her er det noe galt som ikke er riktig!
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-16, 14:28   #90
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye er det "greit" å bruke på et par solbriller

Fasiten ble ett par som er knallgode til 1200, og ett par kule og ikke fullt så gode på redusert pris (fast tilbud på brilleland med fullpris-solbrille) til 450

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-16, 21:00   #91
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.227
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye er det "greit" å bruke på et par solbriller

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Når jeg shopper alene? 1000-1500. Når jeg shopper med Palmen. Minst dobbelt så mye.

De dyreste solbrillene mine kostet vel nesten 3000, de billigste kjøpte jeg på Cubus til 79 kroner.



Jaja.

Pre barn brukte jeg mye på solbriller. Med småbarn har solbriller blitt forbruksvare så jeg har og mister/ødelegger en håndfull par i året så jeg bruker max noen hundrelapper i slengen. Så snart jeg får beholde solbrillene mine på nesa eller i håret skal jeg kjøpe skikkelig fine solbriller igjen. :shallow:

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-16, 22:03   #92
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye er det "greit" å bruke på et par solbriller

Solbrillene mine er snart 6 år, med styrke og kostet 3600,-. Kommer sikkert til å ha de flere år ennå.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-16, 10:00   #93
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye er det "greit" å bruke på et par solbriller

Jeg har solbriller med styrke i RayBan innfatning, og dem har jeg hatt siden midt på 80-tallet. Var grisedyre den gang uten at jeg husker eksakt pris. Og veldig verdt det! Beste innfatninga ever, sitter bare så utrolig godt, trenger aldri å rette på dem og ikke ganger de noe sted heller. Styrken er så der, passer ikke helt synet mitt i dag, men helt greit å bruke på tur. Kunne godt kjørt bil med dem også hadde det ikke vært for at der jeg trenger dem mest, på vei til hytta, er det 12-13 tunneler. Én gang har jeg brukt solbriller i tunnel, slikt lærer man av. Har mer enn nok med å justere synet med de vanlige brillene mine som blir mørkere i glassene når sola skinner.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-16, 21:25   #94
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.823
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye er det "greit" å bruke på et par solbriller

Da har jeg "fasiten" min; 3500 for glass og montering i innfatningen pluss selve innfatningen da. Disse fortjener jo nesten egen forsikring!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-16, 21:34   #95
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mye er det "greit" å bruke på et par solbriller

Etter at jeg tok laseroperasjon på øynene er jeg blitt mye mer lysømfintlig så nå er jeg avhengig av solbriller ute i sol. Derfor har også det jeg er villig til å gi for solbrillene økt. Nå har jeg et par RayBan fra optiker, de er så gode at når mine ble frastjålet på ferie for to år siden gikk jeg rett og kjøpte et nytt par helt maken.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no