Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det greit å "hamstre" på tilbud?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-18, 00:53   #161
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er det greit å "hamstre" på tilbud?

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Men hva med oss som er undervektige da, er det greit at vi tar tre egg, vi trenger det jo.

Ja jøss, forsyn deg! Poenget er at folk overforsyner seg. Hvis folk sluttet med det ville det totale forbruket gått ned og dessuten ville det blitt mindre matsvinn. Det er lov å tenke miljø i hverdagen.

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-18, 07:50   #162
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å "hamstre" på tilbud?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Nå er det vel ingen som skriver at de har "reagert veldig" på verken speilegg eller ostekjøp, eksempelet med eggene brukte jeg bare for å beskrive hvordan jeg tenker rundt "er det greit å hamstre?"

Ja, skjønte det, poenget var bare at jeg har en tendens til å tenke at det sikkert har en logisk grunn når folk oppfører seg litt utenom det vanlige, og tenker ofte ikke mer over det. Reagerer mer på de som kommenterer andres hamstring enn på de som hamstrer. Det gjelder også de som fyller vogna med kjøttdeig o.l.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-18, 10:08   #163
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å "hamstre" på tilbud?

De eneste gangene jeg legger merke til hamstring, er når kids i hotellbuffeten får lov til å lesse på med et berg pannekaker uansett hvor mange som står i kø, og når man går fra frokostrommet, ligger det hauger med uspiste pannekaker igjen på tallerknene.

Ellers er jeg så småspist om morgenen at jeg verken står i egg- eller baconkø, og legger ikke merke til hva som blir lesset opp. Ellers er jeg enig i at man heller bør forsyne seg flere ganger, enn å ta de tre siste eggene. Det er ikke slik at nye egg magiacally appears et nanosekund etter at man har græbbet dem til seg for resten av køen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-18, 10:15   #164
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å "hamstre" på tilbud?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Ja, skjønte det, poenget var bare at jeg har en tendens til å tenke at det sikkert har en logisk grunn når folk oppfører seg litt utenom det vanlige, og tenker ofte ikke mer over det. Reagerer mer på de som kommenterer andres hamstring enn på de som hamstrer. Det gjelder også de som fyller vogna med kjøttdeig o.l.

Den logiske grunnen til han som tok tre av de fire eggene jeg hadde laget var at han hadde lyst på tre egg, så da tok han det. (Mitt manglende pokerfjes klarte ikke å skjule reaksjonen min, så han "forklarte" seg. )

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-18, 10:22   #165
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å "hamstre" på tilbud?

Jeg tror folk tenker for mye om andre.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-18, 10:24   #166
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å "hamstre" på tilbud?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg tror folk tenker for mye om andre.

Nåja, det er en god del som ikke tenker nok andre også.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-18, 10:48   #167
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å "hamstre" på tilbud?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Den logiske grunnen til han som tok tre av de fire eggene jeg hadde laget var at han hadde lyst på tre egg, så da tok han det. (Mitt manglende pokerfjes klarte ikke å skjule reaksjonen min, så han "forklarte" seg. )

Ja, litt annerledes når det er hjemme hos noen, enn på hotellfrokost. Der hadde heller ikke jeg antatt at han hadde tre unger bortgjemt i et hjørne, som ville begynne en gedigen krangel hvis bare to fikk egg, og den tredje måtte vente på ny forsyning.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-18, 10:56   #168
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å "hamstre" på tilbud?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nåja, det er en god del som ikke tenker nok andre også.

Men det var ikke de tre siste eggene i landet? Eller byen? Det var ikke folk som sultet rundt?
Det var egg på en hotellfrokost. Sannsynligheten for at det kom nye svært raskt er stor. Vis man tar de tre siste eggene, omgitt av sulte barn og voksne som er underernært er jeg helt enig. Da kan vi snakke om egoisme og manglende tanke for andre.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-18, 10:57   #169
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å "hamstre" på tilbud?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Men det var ikke de tre siste eggene i landet? Eller byen? Det var ikke folk som sultet rundt?
Det var egg på en hotellfrokost. Sannsynligheten for at det kom nye svært raskt er stor. Vis man tar de tre siste eggene, omgitt av sulte barn og voksne som er underernært er jeg helt enig. Da kan vi snakke om egoisme og manglende tanke for andre.

Igjen, det handler om høflighet, og skikk og bruk. Ikke sult, overlevelse og global eggkrise. Det er verken mot loven, skadelig for noen, eller verdens undergang, det er bare uhøflig. Og det er mange som driter i skikk og bruk og hva som er høflig, og det må de bare gjøre. Dem om det. Men da må de også være forberedt på, og tåle, en del negative reaksjoner fra folk rundt. Generelt altså, ikke bare når det gjelder egg. Som jo bare er et eksempel.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-18, 10:58   #170
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å "hamstre" på tilbud?

Omg. Jaja.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-18, 11:01   #171
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å "hamstre" på tilbud?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Igjen, det handler om høflighet, og skikk og bruk. Ikke sult og overlevelse. Det er verken mot loven eller skadelig, eller verdens undergang og stor krise. Bare uhøflig.

Men jeg er jo ikke enig i at det er ufhøffelig. Jeg kan fint ta med fem egg. Også om det er de fem siste. For da sitter det fire gutter og venter. Eller de to siste fordi egg ofte er av de tingene jeg kan spise på et slikt frokostbord uten å tilbringe resten av dagen på do.

Uhøffelig du

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-18, 11:13   #172
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å "hamstre" på tilbud?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Men jeg er jo ikke enig i at det er ufhøffelig. Jeg kan fint ta med fem egg. Også om det er de fem siste. For da sitter det fire gutter og venter. Eller de to siste fordi egg ofte er av de tingene jeg kan spise på et slikt frokostbord uten å tilbringe resten av dagen på do.

Velger å overse lattersmilyen, og prøver å svare seriøst: Ja, det er jo problemet med uskrevne regler og normer i samfunnet. Det vil jo alltid være ulike oppfatninger om hva som er uhøflig og ikke, og det vil alltid være grenseland. Noen kan oppfatte noe som helt vanlig og uproblematisk, som aldri ville falle en annen person inn, fordi denne er opplært til at dette er uhøflig. Når jeg går igjennom ei dør så ser jeg meg alltid bak, for å se om det kommer noen etter meg, og da holder jeg i tilfelle døra. Jeg har opplevd å komme rett bak et annet menneske, med en kaffekopp i hver hånd, og vedkommende slipper døra rett i fleisen på meg uten å se seg rundt. Dette hadde aldri falt meg inn. Om jeg en gang kom i skade for å gjøre det uforvarende ville jeg blitt veldig flau og lei meg, og bedt om unnskyldning. Mens andre ser ikke ut til å tenke over dette i det hele tatt, de bare går videre uten å se seg rundt. Noe som er greit i ett miljø, strider mot folkeskikken i et annet miljø.

Men hvis det er en bestemt oppførsel eller språkbruk som svært mange reagerer på, så kan jo det være et tegn på at omverdenen har en annen definisjon av skikk og bruk enn det en selv har. Så kan man jo velge om man ønsker å forholde seg til det eller ikke. Akkurat i egg-eksempelet ville heller ikke jeg reagert, som sagt.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 18-10-18 kl 11:28.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-18, 17:17   #173
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å "hamstre" på tilbud?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Ja, skjønte det, poenget var bare at jeg har en tendens til å tenke at det sikkert har en logisk grunn når folk oppfører seg litt utenom det vanlige, og tenker ofte ikke mer over det. Reagerer mer på de som kommenterer andres hamstring enn på de som hamstrer. Det gjelder også de som fyller vogna med kjøttdeig o.l.

Jeg kan legge merke til (reagere blir for sterkt ord) på begge deler, både på kommentarer om hamstring og på å ta mange egg på en gang. Jeg sier selvsagt ingenting, men "tankene mine får du aldri".

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nåja, det er en god del som ikke tenker nok andre også.



Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Men det var ikke de tre siste eggene i landet? Eller byen?
.

Hvordan det står til med eggproduksjonen her i landet er vel du den nærmeste til å svare på.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-18, 17:26   #174
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å "hamstre" på tilbud?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.


Hvordan det står til med eggproduksjonen her i landet er vel du den nærmeste til å svare på.

Men det er hemmeligstemplet informasjon. Og jeg måtte ha drept deg om jeg delte det jeg visste

Men jeg kan si såpass. Jeg har egne høner......

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-18, 17:29   #175
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å "hamstre" på tilbud?

Jeg har både høne og egg.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-18, 18:02   #176
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å "hamstre" på tilbud?

Gullhøne på 10-kronerstilbud på Eurospar!

Forunderlig diskusjon, dette. Jeg visste ikke at det finnes regler for 1) hvem som har lov å handle på salg og 2) hvor mye man i så fall har lov til å kjøpe.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-18, 18:17   #177
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å "hamstre" på tilbud?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Gullhøne på 10-kronerstilbud på Eurospar!

Forunderlig diskusjon, dette. Jeg visste ikke at det finnes regler for 1) hvem som har lov å handle på salg og 2) hvor mye man i så fall har lov til å kjøpe.

Alt du kan lære på FP

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-18, 14:50   #178
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å "hamstre" på tilbud?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Gullhøne på 10-kronerstilbud på Eurospar!

Forunderlig diskusjon, dette. Jeg visste ikke at det finnes regler for 1) hvem som har lov å handle på salg og 2) hvor mye man i så fall har lov til å kjøpe.

Har vi lest samme tråd? Min konklusjon etter å ha lest tråden er iallfall ikke at det finnes regler for disse tingene? Hadde det gjort det, ville vel neppe tråden blitt så lang.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-18, 23:25   #179
Cunniva
Nybegynner
 
Cunniva sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2018
Innlegg: 7
Cunniva har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Er det greit å "hamstre" på tilbud?

De gangene jeg har hamstret, bare for å hamstre, har jeg oftest endt opp med å kaste....
Så hamstrer ikke lenger uten at jeg vet det er noe jeg bruker mye av!

Cunniva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-18, 16:10   #180
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.786
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det greit å "hamstre" på tilbud?

Jeg kan godt kjøpe mye dersom det er tilbud på en vare jeg vet vi bruker opp. Jeg kjøper definitivt ikke for å kjøpe bare fordi det er billig.
Jeg så jo at endel så veldig på meg da jeg rasket med meg 4 stk 4-pakker med hvetemel da obs solgte de for 38,- forrige uke, men jeg vet jo at det neppe vil holde til jul en gang her i huset.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no