Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor tidlig synes du det er det greit å ta med babyen på kjøpesenter/cafe?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-06, 15:35   #1
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.320
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor tidlig synes du det er det greit å ta med babyen på kjøpesenter/cafe?

I dag skulle jeg møte Arken, som skulle kjøpe Voksipose av meg, på CCVest.
Tulla og jeg tusler ut i høstværet, og går de 300 meterene til senteret. Møter Arken, som forresten er kjempesøt (takk for handelen, Arken!), og tenker at når jeg først er på senteret kan jeg like gjerne få shoppet litt og møtt en venninne til lunsj.

På caféen er det flust med babyer, men ingen så små som A.
Flere spør hvor gammel hun er, og blir overrasket når jeg sier 12 dager. "Å er hun på café allerede?"

Jeg har fått en jente som er fornøyd bare hun har fått pupp, har ren bleie og er varm nok. Hun bryr seg ikke om høye lyder, eller gjevn støy. Så lenge hun tydelig har det bra, ser jeg ingen grunn til at hun ikke skal være med til senteret og på café, selv om det ikke blir dagligdags, særlig når høstluften nok er litt for rå for lengere turer ute.

Nå er jeg en avslappet trebarnsmamma, så jeg undrer på om reaksjonene jeg fikk er grunnet førstegangstanker, eller om jeg er for avslappet...

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 15:40   #2
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.234
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor tidlig synes du det er det greit å ta med babyen på kjøpesenter/cafe?

Synes du er akkurat passe avslappet. Det høres ut som dere koser dere, fortsett med det

Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 15:40   #3
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.326
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor tidlig synes du det er det greit å ta med babyen på kjøpesenter/cafe?

Så lenge mor er oppmerksom på signalene fra barnet, ser jeg da ingen som helst problemer med det.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 15:40   #4
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.160
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor tidlig synes du det er det greit å ta med babyen på kjøpesenter/cafe?

Jeg tror Lillegutt var omtrent 8 dager da han var på kafé første gang. Det var dagen etter at vi kom hjem fra sykehuset.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 15:41   #5
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.093
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor tidlig synes du det er det greit å ta med babyen på kjøpesenter/cafe?

A. var på kafe 4 dager gammel, lå og sov i vogna si mens vi tok en kjapp latte

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 15:42   #6
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor tidlig synes du det er det greit å ta med babyen på kjøpesenter/cafe?

Jeg er som deg, og synes ikke det er for tidlig

Jeg fikk også et par slike kommentarer, men tror ikke at folk legger så mye i det? Jeg oppfatter det mer som, "åh! så liten, og allerede en verdensvant dame!! "

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 15:43   #7
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.887
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor tidlig synes du det er det greit å ta med babyen på kjøpesenter/cafe?

Hvis du er i form til det og A er rolig og blid, er det da aldeles ikke for tidlig.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 15:44   #8
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.326
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor tidlig synes du det er det greit å ta med babyen på kjøpesenter/cafe?

Min yngste var på kafeen på Ullevål Pasienthotell da han var tre dager...

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 15:45   #9
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor tidlig synes du det er det greit å ta med babyen på kjøpesenter/cafe?

Det er da ingen ting i veien for at du skal kunne ta babyen med på kafe. Før i tiden var det røyking som stoppet dette, men den tid er over. Kos dere.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 15:47   #10
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor tidlig synes du det er det greit å ta med babyen på kjøpesenter/cafe?

Junior var 4 dager når vi var på kafeen på sykehuset.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 15:51   #11
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.109
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor tidlig synes du det er det greit å ta med babyen på kjøpesenter/cafe?

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

I dag skulle jeg møte Arken, som skulle kjøpe Voksipose av meg, på CCVest.
Tulla og jeg tusler ut i høstværet, og går de 300 meterene til senteret. Møter Arken, som forresten er kjempesøt (takk for handelen, Arken!), og tenker at når jeg først er på senteret kan jeg like gjerne få shoppet litt og møtt en venninne til lunsj.

På caféen er det flust med babyer, men ingen så små som A.
Flere spør hvor gammel hun er, og blir overrasket når jeg sier 12 dager. "Å er hun på café allerede?"

Jeg har fått en jente som er fornøyd bare hun har fått pupp, har ren bleie og er varm nok. Hun bryr seg ikke om høye lyder, eller gjevn støy. Så lenge hun tydelig har det bra, ser jeg ingen grunn til at hun ikke skal være med til senteret og på café, selv om det ikke blir dagligdags, særlig når høstluften nok er litt for rå for lengere turer ute.

Nå er jeg en avslappet trebarnsmamma, så jeg undrer på om reaksjonene jeg fikk er grunnet førstegangstanker, eller om jeg er for avslappet...

Høh... jeg visste ikke at det var aldersgrense på kjøpesentercafeer?

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 15:52   #12
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor tidlig synes du det er det greit å ta med babyen på kjøpesenter/cafe?

Jeg kan ikke se en eneste grunn til at det er for tidlig. Jeg syns det er veldig sprekt av deg å være såpass på bena etter bare 12 dager. Mine turer på den tiden var ganske korte.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 15:52   #13
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor tidlig synes du det er det greit å ta med babyen på kjøpesenter/cafe?

Når minsten var 6 dager gammel var han med på sommeravslutningen til elstemann sin klasse.
Det var utendørs i OB Vik telt.

Typisk norsk drittsommer vær var det også. Var litt innpakket når jeg ammet for å si det pent.

Det eringen aldersgrense for når et barn skal bli tatt med på kjøpesenter, det eropp til foreldrene. SÅ lenge barnet har det bra kan jeg ikke se noe problem.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 15:52   #14
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor tidlig synes du det er det greit å ta med babyen på kjøpesenter/cafe?

Slett ikke for tidlig. Jeg var på café enda tidligere med storesøster. Jeg måtte nemlig rekke det i løpet av mannens permisjon. Turde ikke gjøre det alene første gang. Etter den gang har jeg ikke hatt noen hemninger ang. cafébesøk og baby.

Jeg håper du koser deg og nyter dagene!

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 15:53   #15
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.109
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor tidlig synes du det er det greit å ta med babyen på kjøpesenter/cafe?

Jeg tror minsta mi var på frokost på kafeen på Ullevåll morningen etter at hun var født... og jeg trodde da vitterlig at alle de andre nurkene jeg så der også var sånn ca nyfødt.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 15:54   #16
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor tidlig synes du det er det greit å ta med babyen på kjøpesenter/cafe?

Du er akkurat passe avslappet!

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 15:55   #17
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor tidlig synes du det er det greit å ta med babyen på kjøpesenter/cafe?

Jeg synes ikke det var for tidlig. Så lenge man har et friskt barn med et normalt immunforsvar, ser jeg ingen grunn til at man ikke skal kunne ta med barnet ut på Kafe.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 15:58   #18
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.093
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor tidlig synes du det er det greit å ta med babyen på kjøpesenter/cafe?

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Jeg tror minsta mi var på frokost på kafeen på Ullevåll morningen etter at hun var født... og jeg trodde da vitterlig at alle de andre nurkene jeg så der også var sånn ca nyfødt.

Det hadde jeg glemt gitt, det er mange nyfødte i Oslo som har vært på kafe/restaurant

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 15:58   #19
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor tidlig synes du det er det greit å ta med babyen på kjøpesenter/cafe?

Jeg forstår ikke spørsmålet. Finnes det noen aldersgrense?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 16:03   #20
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.927
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor tidlig synes du det er det greit å ta med babyen på kjøpesenter/cafe?

Det var ikke utslag av misunnelse, da. At du var på beina og såpass sprek så kort tid etter. At det var mora de mente...? Jeg hadde nok kunnet sagt "wow - så sprek du er allerede" som et kompliment.

Forresten: Wow - så sprek du er allerede!

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no