Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvor går turen neste sommer?!

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-09, 20:16   #121
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.716
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor går turen neste sommer?!

Vi skal leie villa med privat basseng i Alicanteområdet. Jeg er lei av å kjempe om solsengene på charterhotellene og har nå leid egne solstoler.

Nei, jeg skal ikke lage middag, vi skal på restaurant.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 10:01   #122
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor går turen neste sommer?!

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Det velger du selv. Du kan få ganske store leiligheter på bakkeplan i syden også...

Det største er vel 3 roms? Likevel står det 1 rom i teksten, jeg skjønner ikke helt greia. Og de er jo prisen opp i 30-40 000 for ei uke..

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 10:27   #123
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor går turen neste sommer?!

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Det største er vel 3 roms? Likevel står det 1 rom i teksten, jeg skjønner ikke helt greia. Og de er jo prisen opp i 30-40 000 for ei uke..

Man kan på de store "familie-anleggene" oftest få 1-,2-,og 3-romsleiligheter. 3-romsleiligheten vil ha to soverom med to senger i hvert av dem. Dersom man bor fler personer enn det leiligheten har soverom, så kan man oppnå ekstrasengsrabatt. Eks: Dere en familie på 4 bestiller en 2-roms for inntil 4 personer. Da sover to personer på soverommet og så får man to ekstrasenger som er plassert i oppholdsrommet. Da oppnår man rabatt. Prisen man må betale er helt avhengig av størrelse på leilighet, avreiseperiode (høy/lavsesong), standard på bostedet m.m.

Når skal dere reise?

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 10:36   #124
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.023
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor går turen neste sommer?!

I sommer bodde vi i en stor 2-roms. Det var plenty av plass. Knerten sov i babyseng inne på vårt rom, og snuppa sov på sovesofa i stua.

Jeg synes du skal tenke på en ting til. Til sommeren er Peder et halvår større. Det vil gjøre en forskjell. Han vil sannsynligvis fremdeles være vilter, men mye går bedre når språket kommer litt mer på plass ... og sannsynligvis skjer det før sommerferien.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 10:45   #125
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.652
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor går turen neste sommer?!

Vi er visst mange som synes dere burde vurdere "syden-tur", Nessie. Det er den mest avslappende og fine ferieformen med små barn, etter min erfaring.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 10:51   #126
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor går turen neste sommer?!

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Vi er visst mange som synes dere burde vurdere "syden-tur", Nessie. Det er den mest avslappende og fine ferieformen med små barn, etter min erfaring.

Uten tvil den mest behagelige! Jeg har hatt med datteren min på sydenferie siden hun var 11 uker første gangen. Aldri noe problem. Har ofte reist alene med henne også. Nå er hun 4 og storkoser seg akkurat like mye som når hun var 2. Deilig temperatur gjør at man knapt trenger klær på de små, deilig vann og sand til å leke i.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 14:21   #127
Callisto
Bør lage seg en tittel selv
 
Callisto sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.235
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Sv: Hvor går turen neste sommer?!

Det vanlige for en familie på 4 er 2 roms leilighet. Da er det et soverom + oppholdsrom med sovesofa. De som ligger der får ekstrasengsrabatt. Jeg ser at eldste vår for 7350,- i rabatt for to uker, det er under halv pris. Så total prisen for oss blir i overkant av 30.000,-.Da er dette i de to midterste ukene i juli altså høysessong.

3 roms leilighetene er beregnet på større familier og det blir dyrt hvis man bare skal bo 4 da man ikke får noen rabatter.

__________________
Snuppa feb '05 og Minisnuppa aug '08
Callisto er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 15:25   #128
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor går turen neste sommer?!

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Jeg føler det er litt mer å passe på i syden ja, enn om vi leier et romslig hus med hage og lekeutstyr. I syden blir det jo en forholdsvis liten leilighet i et større kompleks, med basseng i hytt og pine


Jeg er enig med deg der. Vi har reist både til det såkalte syden og til Danmark med små barn noen ganger og jeg foretrekker Danmark om sommeren. "Syden" er greit om vinteren fordi det da er bedre temperatur der enn her i Norden.

Det jeg liker med ferieturer i Danmark er det at vi reiser dit med bil (regner med at dere tenker bilferie?) og det gir veldig fleksibel ferie. Det er korte avstander og er man litt sør på Jylland kan man ta dagsturer både til Hamburg og Køben om man ønsker storby. Man kan dra på strender, Legoland, og utrolig mange andre steder.

Jeg elsker varme, men jeg blir nok aldri helt feriekompleks-syden fan.. , men jeg velger det likevel av og til fordi jeg synes vinteren er for lang her.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 15:34   #129
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.899
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor går turen neste sommer?!

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

men jeg blir nok aldri helt feriekompleks-syden fan...

Men man kan bo på helt andre måter i syden også, slik som i Danmark. Leie hus, leie private leiligheter, bo utenfor allfarvei, leie bil. Ja, you name it.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 15:37   #130
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.064
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor går turen neste sommer?!

Rooooma! Det vil si, starter og slutter i Roma, og farter litt rundt i Italia mellom. Tre uker totalt, med mindre planene må legges om. Blir herlig!

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 15:43   #131
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor går turen neste sommer?!

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Men man kan bo på helt andre måter i syden også, slik som i Danmark. Leie hus, leie private leiligheter, bo utenfor allfarvei, leie bil. Ja, you name it.

Hvis man gjør det kaller jeg det ikke Syden lengre. Da bruker jeg stedsnavn.

Skal man leie hus, bil og ha flybilletter i tillegg blir det ofte ganske dyrt.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 15:47   #132
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.107
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor går turen neste sommer?!

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Skal man leie hus, bil og ha flybilletter i tillegg blir det ofte ganske dyrt.

Niks, det blir mye billigere!
Vi er 5 personer (eldste går som voksen) og vi har fått flybilletter til 6000-7000 kr, 2 ukers opphold i 2-3 roms leilighet for va 10-14 000kr (alt etter land) og billeie for ca 3000 kr for 14 dager. Vi kunne klart oss uten bil, men det er kjekt å ha. Til sammen kommer en slik tur på ca 20-25 000kr og det finnes charterturer i 14 dager i skoleferien til samme pris.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 15:52   #133
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor går turen neste sommer?!

Nå tenkte jeg sammenlignet med Danmark 007. Nå var det jo også hus Nessie snakket om og det var det jeg hadde i tankene.

Vi har reist på "Sydenferie" billig vi også altså.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 16:11   #134
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.107
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor går turen neste sommer?!

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Nå tenkte jeg sammenlignet med Danmark 007. Nå var det jo også hus Nessie snakket om og det var det jeg hadde i tankene.

Vi har reist på "Sydenferie" billig vi også altså.

Ah, Danmark, ja. Ja, det blir noe annet.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 16:54   #135
Thelma
♪♫♪♫♪♫♪♫♫
 
Thelma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 217
Thelma er litt kul
Standard

Sv: Hvor går turen neste sommer?!

Vi skal to uker til Alcudia på Sunwing Resort i juli. Har ikke reist på denne måten tidligere, men det ser jo lovende ut med alt skrytet her inne.

Thelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 17:48   #136
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor går turen neste sommer?!

Opprinnelig lagt inn av Thelma, her.

Vi skal to uker til Alcudia på Sunwing Resort i juli. Har ikke reist på denne måten tidligere, men det ser jo lovende ut med alt skrytet her inne.

Det er bare å glede seg

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 18:46   #137
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.775
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor går turen neste sommer?!

Syden?
Vi skal på bilferie til Frankrike.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 18:47   #138
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.899
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor går turen neste sommer?!

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hvis man gjør det kaller jeg det ikke Syden lengre. Da bruker jeg stedsnavn.

Det kan jeg være enig i, men nå brukte jeg ordet syden fordi det var det ordet som ble brukt gjennom tråden.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 20:30   #139
hildeje
Superaktiv
 
hildeje sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 407
hildeje er litt kulhildeje er litt kul
Standard

Sv: Hvor går turen neste sommer?!

Nå har jeg ikke lest igjennom hele tråden her, men dere som leier hus i danmark vor leier dere i fra?

hildeje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-09, 12:09   #140
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor går turen neste sommer?!

Opprinnelig lagt inn av hildeje, her.

Nå har jeg ikke lest igjennom hele tråden her, men dere som leier hus i danmark vor leier dere i fra?

Vi leide herfra sist: http://feriepartner.dk/content/dk/so...online_booking

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no