Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mange fotballtreninger per uke, barn født i 2002?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-04-15, 10:02   #21
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.807
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mange fotballtreninger per uke, barn født i 2002?

Og det er trist, synes jeg, Katta.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-15, 10:06   #22
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.160
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange fotballtreninger per uke, barn født i 2002?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg syns det er helt fjernt, men det er visst sånn det er, ja. Ikke rart at frafallet er enormt.

Jeg har en gutt som er treningsvillig og ønsker å satse litt seriøst på håndball. For ham blir det positivt med flere treninger i uka. Men det er vanskelig når man er på den alderen synes jeg. På laget hans er det de som heller vil tulle og tøyse på treningen og de som er mer seriøse. Vi velger nå å bytte klubb fordi tilbudet neste år blir for dårlig. Da bytter vi til en klubb med et større guttemiljø. Der vil det være mulighet til å spille på lag på flere nivåer og han vil få noe å strekke seg etter. Det blir det ikke i klubben vi har i dag.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-15, 10:16   #23
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange fotballtreninger per uke, barn født i 2002?

Jeg syns selvfølgelig det er fint med et tilbud til de som er treningsvillige, men jeg stiller samtidig litt spørsmålstegn ved om det er optimalt at de trener mange dager i uken innenfor samme idrettsgren, fremfor å trene variert. Hvis det er slik at klubben klarer å legge opp til variert trening så er jo det topp, men jeg er litt usikker på om foreldredrevet trening i realiteten blir variert nok, og at det heller fører til flere enn færre skader, fordi det ikke er hele kroppen som trenes.

Jeg har en som også er veldig "treningsvillig", men vi prøver å ha ham på flere forskjellige idretter, blant annet for å sikre at han trenes variert, og at han jobber både med styrke, kondisjon, smidiget, balanse og ballfølelse. I det lange løp tror jeg det er det han vil ha mest glede av som voksen.

Dessuten tror jeg at et enormt fokus til satsing fører til at man mister de som virkelig har godt av å trene etter skoletid. De som kanskje ikke er så selvdrevne på det som handler om fysisk aktivitet og som trenger kompisene som drahjelp for å komme seg på trening. Det må være et rom og tilbud for dem også.


Sist redigert av Gaia : 25-04-15 kl 11:28. Årsak: Ballfølelse ikke bilfølelse... DYAC!
Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-15, 10:41   #24
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.807
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mange fotballtreninger per uke, barn født i 2002?

Godt poeng i siste avsnitt, Gaia.
Min sønn er treningsvillig, men sliter tidsmessig med det som ser ut til å bli mer og mer krav fra fotballen. Foreløpig har vi grei avtale med trenerne, men jeg lurer på hvor lenge det holder.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-15, 10:42   #25
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.847
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange fotballtreninger per uke, barn født i 2002?

Min er 2001gutt og har trening 3 ganger i uka. Pluss en frivillig trening til. Pluss at de skal ha egentrening. Nå er det kamp en dag i uka også.

Noen ganger faller det jo bort en trening siden kamp er den dagen.
Her har de også flyttet på treningstider pga kampsesongen men ser ut som det blir på nye faste dager.

Min gutt dømmer også kamper så jeg sitter nå og finleser baneplanen for sesongen sånn at jeg ikke setter han opp på dømming når han selv har trening/kamper.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-15, 11:34   #26
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Re: Hvor mange fotballtreninger per uke, barn født i 2002?

Klubben hvor mine unger spiller har satsningslag fra 12 år. Disse trener veldig mye, og det forventes at man stiller på alt. Videre har de breddelag hvor det ikke kreves like mye, men fremdeles en god del. Jeg synes det er greit at man kan velge i den alderen. Det skal være liv til å satse, men det skal også være lov til å spille fotball mer "for morro skyld".

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-04-15, 11:40   #27
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.752
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange fotballtreninger per uke, barn født i 2002?

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Og da er altså hovedproblemet at fotballen endrer treningstider flere ganger i sesongen, mens den andre fritidsaktiviteten har hatt samme dag og tid i flere år.

Det er et problem her også. De skifter for hver sesong og sesongen for sommeren starter i april. Kræsj!

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-15, 11:51   #28
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange fotballtreninger per uke, barn født i 2002?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Dette er nok en av grunnene til at mange slutter med idrett når de er 12. Det er vanlig at det forventes at de satser, det er lite rom for de som vil ha aktivitet sammen med venner og i tillegg gjøre andre ting.

Enig.

Heldigvis er det noen som får det til. Jeg må bare linke til en sak fra idrettslaget vårt i den sammenheng.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-15, 15:47   #29
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mange fotballtreninger per uke, barn født i 2002?

Her trenes det tre ganger i uka nå pluss kamp. De 9 beste skal nå også trene lørdager i et utviklingsamarbeid med en annen klubb.
Jeg selv trente 4-5 ganger i uka i konkurranseturn i samme alder og slutter da jeg var 13-14 år fordi jeg da hadde lyst å gjøre andre ting også og var nok veldig lei mengden trening.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-15, 16:00   #30
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange fotballtreninger per uke, barn født i 2002?

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Men hva gjør man nå obligatoriske treninger kolliderer med annen aktivitet, og man kun har mulighet å komme på frivillig trening? Må man allerede i en alder av 12 velge hvilken fritidsaktivitet man vil prioritere. As if han kommer til å bli ManU spiller noengang.

Ja, hvem vil vel bli Man-U spiller?

Her trener 03-modellen 2 dager pr uke + kamp. Evt av kampdagen flyttes til en treningsdag for å tekke korpset. Korpset trumfer alt her vi bor.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-15, 18:48   #31
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.807
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mange fotballtreninger per uke, barn født i 2002?

Tenkte på deg da jeg skrev ManU, 007 .
Min går også i korps, men her triumfer ikke korps noe som helst, men skjønner det fra den "landsdelen" du kommer fra.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-15, 21:10   #32
Dansma
Superduperaktiv
 
Dansma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 768
Dansma er litt kulDansma er litt kul
Standard

Sv: Hvor mange fotballtreninger per uke, barn født i 2002?

Her er det vanlig med 3 treninger i uken pluss kamp. I tillegg er han på utlån til laget som er eldre enn han, og de har kun kamper i helgene.
Tror det er vanlig i fotballen med så mye trening i den alderen.

Dansma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-15, 21:47   #33
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mange fotballtreninger per uke, barn født i 2002?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Dette er nok en av grunnene til at mange slutter med idrett når de er 12. Det er vanlig at det forventes at de satser, det er lite rom for de som vil ha aktivitet sammen med venner og i tillegg gjøre andre ting.

Her kan man velge hvilket nivå man ønsker å satse på.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-15, 21:50   #34
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Rødme

Sv: Hvor mange fotballtreninger per uke, barn født i 2002?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg syns selvfølgelig det er fint med et tilbud til de som er treningsvillige, men jeg stiller samtidig litt spørsmålstegn ved om det er optimalt at de trener mange dager i uken innenfor samme idrettsgren, fremfor å trene variert. Hvis det er slik at klubben klarer å legge opp til variert trening så er jo det topp, men jeg er litt usikker på om foreldredrevet trening i realiteten blir variert nok, og at det heller fører til flere enn færre skader, fordi det ikke er hele kroppen som trenes.

Jeg har en som også er veldig "treningsvillig", men vi prøver å ha ham på flere forskjellige idretter, blant annet for å sikre at han trenes variert, og at han jobber både med styrke, kondisjon, smidiget, balanse og ballfølelse. I det lange løp tror jeg det er det han vil ha mest glede av som voksen.

De spiller ikke "bare" fotball.De trener b.la. allsidig styrke, trener sammen med brytelaget, løpetreninger, de har til og med Vært på aerobic lignende trening etter mye "skrik og skrål', med innrømmet at det var kult.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-15, 21:56   #35
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.342
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mange fotballtreninger per uke, barn født i 2002?

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Jeg har en gutt som er treningsvillig og ønsker å satse litt seriøst på håndball. For ham blir det positivt med flere treninger i uka. Men det er vanskelig når man er på den alderen synes jeg. På laget hans er det de som heller vil tulle og tøyse på treningen og de som er mer seriøse. Vi velger nå å bytte klubb fordi tilbudet neste år blir for dårlig. Da bytter vi til en klubb med et større guttemiljø. Der vil det være mulighet til å spille på lag på flere nivåer og han vil få noe å strekke seg etter. Det blir det ikke i klubben vi har i dag.

Det er også viktig!

__________________
05 og 08
millact er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no