Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva bruker du mest hjemme - laptop, telefon eller tablet

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvilken teknologi bruker du til å lese/skrive på FP (hjemme)?
Laptop 72 44,72%
Smarttelefon 72 44,72%
Tablet 51 31,68%
Annet (skriv gjerne hva) 9 5,59%
Det jeg bruker påvirker ikke antall eller lengde på innlegg 9 5,59%
Det jeg bruker påvirker antall eller lengde på innlegg 52 32,30%
Whatever 0 0%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 161. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-04-15, 18:18   #21
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva bruker du mest hjemme - laptop, telefon eller tablett

Sitter ikke i sofaen men på en stol fremfor mac minien.
Pga skulder å nakken som krangler får jeg ikke sitte bøyd over noe. Så må være lydig å sitte ordentlig

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 19:00   #22
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker du mest hjemme - laptop, telefon eller tablett

Telefon. Og antall innlegg i måneden har gått drastisk ned som følge av det.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 19:11   #23
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bruker du mest hjemme - laptop, telefon eller tablett

Har PCen på spisestuebordet og sitter der. Nettbrett skjønner jeg ikke bruken av, har såvidt begynt å se serie på Netflix på det så det er det eneste jeg bruker det til. Jo, bruker det til å søke opp matoppskrifter og tar med på kjøkkenet.
Når jeg ser på telefonen skriver jeg så og si aldri noe.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 19:23   #24
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bruker du mest hjemme - laptop, telefon eller tablett

Bruker mest telefonen, men dataen om mogenen når jeg tar morrakaffen.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 19:28   #25
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.533
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker du mest hjemme - laptop, telefon eller tablett

Bruker mest laptopen hjemme, men mesteparten av surfingen på FP blir gjort andre steder enn hjemme, f.eks. på tbanen, i pausene på forelesninger osv.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 19:51   #26
Dansma
Superduperaktiv
 
Dansma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 768
Dansma er litt kulDansma er litt kul
Standard

Sv: Hva bruker du mest hjemme - laptop, telefon eller tablett

Bruker så å si utelukkende iPad når jeg er hjemme.

Dansma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 19:59   #27
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 42
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bruker du mest hjemme - laptop, telefon eller tablett

Jeg bruker nesten bare smarttelefon hjemme, sjøl om jeg foretrekker å skrive på tastatur. Jeg tror likevel ikke det påvirker lengden på innleggene noe særlig, jeg har vært så i tåka de siste åra at jeg uansett ikke hadde bidratt så mye i skikkelige diskusjoner. Det hender likevel jeg skriver lengre innlegg, da kladder jeg og mellomlagrer i notatappen. Det fører til at innleggene mine ikke har strålende timing, og det blir en del skrivefeil som må rettes opp i etterkant, men sånn hadde det nok blitt uansett.

Nå skal jeg kjøpe ny laptop for skattepengene etter hvert, så kanskje jeg kan bidra med litt annet enn korte meg-meg-meg-innlegg til høsten.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 20:30   #28
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bruker du mest hjemme - laptop, telefon eller tablett

Bruker mest phonen, men foretrekker laptop og tastatur, ettersom jeg misliker sterkt å knote med de små bokstavene på iPhonen, fordi det går så saaakte.

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 20:42   #29
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.808
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva bruker du mest hjemme - laptop, telefon eller tablett

iPad.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 21:05   #30
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva bruker du mest hjemme - laptop, telefon eller tablett

Jeg bruker mest laptop hjemme, men leser en del på smarttelefon. Har ikke tablett.

Jeg skriver lynraskt med touch på PC, så i sammenligning går det ulidelig sakte å skrive på telefonen. Så det skal en god del til før jeg gidder å skrive innlegg hvis jeg er på telefonen - og jeg gidder det definitivt aldri hvis jeg har tilgang til en laptop, f.eks. hjemme.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 21:29   #31
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker du mest hjemme - laptop, telefon eller tablett

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Tablett? Telefon og nettbrett, litt pc.

Nettbrett heter det på norsk, ja. Jeg tenkte det ble litt vel merkespesifikt å skrive Padde. Og kom ikke på det generiske begrepet.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 21:32   #32
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker du mest hjemme - laptop, telefon eller tablett

Jeg ser at det egentlig var unødvendig å ta med hva man brukte, siden jeg ser at et stort flertall mener at det man bruker innvirker på antall innlegg og hvor langt man skriver. Jeg sitter forøvrig på macen nå, og merker at det innbyr til å skrive mye lenger enn jeg ellers gjør hvis jeg sitter med Padda. Ikke minst fordi jeg lett taster feil både her og der og det er så utrolig mye enklere å rette feil når man har et skikkelig tastatur.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 22:00   #33
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva bruker du mest hjemme - laptop, telefon eller tablett

Macbooken, uten tvil når jeg er hjemme. En innlegg tar jo en brøkdel av tiden det ville tatt på mobil eller ipad.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 22:02   #34
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bruker du mest hjemme - laptop, telefon eller tablett

Ipad, med bluetoothtastatur, så jeg kan skrive like mye og fort som på pc. Veldig kjekt! Jeg skriver sjeldnere innlegg, men ikke på grunn av hva jeg skriver på.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 22:08   #35
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva bruker du mest hjemme - laptop, telefon eller tablett

Jeg bruker telefonen mest, men det er fordi laderen til laptopen er død. Kan ikke skrive lengre ting på telefonen, det blir for rotete og fort mye feil.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 22:24   #36
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva bruker du mest hjemme - laptop, telefon eller tablett

iPad.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 22:28   #37
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva bruker du mest hjemme - laptop, telefon eller tablett

Hjemme bruker jeg nok mest stasjonær PC (desktop for å bruke terminologien her ) til FP, men kan jo sjekke fra mobil av og til.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 22:51   #38
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.351
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva bruker du mest hjemme - laptop, telefon eller tablett

Nå for tiden bare laptop, mye enklere. Hadde en periode hvor jeg brukte mye ipad, men da skrev jeg svært lite.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 07:51   #39
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bruker du mest hjemme - laptop, telefon eller tablett

Etter jeg fikk iPhone 6+ bruker jeg nesten bare den, men skal jeg skrive lenger og lese endel, bruker jeg laptop.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 07:57   #40
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker du mest hjemme - laptop, telefon eller tablett

Laptop. Jeg bruker telefonen når jeg er på hytta... iPaden bare ligger der. Skjønner ikke helt hva jeg skal med den egentlig. Liker ikke å tastaturet.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no