Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kjære vestlands-FPere, er dere påført smerte og savn?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-18, 13:01   #61
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjære vestlands-FPere, er dere påført smerte og savn?

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Det er jeg enig i. Og har ikke glemt at den snille julenissen Julius i julekalenderen "Snøfall" ble tvunget til å snakke østlandsk selv om han er bergenser. Den onde Winter derimot, var selvfølgelig bergenser.

vel, det var Ruth også. Og han ble vel ikke akkurat tvunget?

Sitat:

Siden Trond mangler skjegg og hår, og legger om dialekten i TV-rollen, er han ikke blitt gjenkjent på gaten.
Hvorfor kan ikke julenissen snakke bergensk?
– Nei, da hadde det blitt litt som i «Vennebyen» – og alle var bergensere. Det er kanskje litt fælt for dem som bor i Nord-Norge og i dalstrøkene innafor, ler han.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-18, 13:17   #62
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjære vestlands-FPere, er dere påført smerte og savn?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg tror muligens dette østlandsfokuset er noe som henger litt igjen for oss som nå er foreldregenerasjonen. For det er jo ingen tvil om at det eksisterte da vi var små. Vi tullesnakket østlandsk i leken, for "alle" på TV snakket jo sånn. På 80-tallet var det ikke veldig langt unna sannheten.

Det er jo av og til man kan få inntrykk av det fortsatt i forhold til overskrifter i nettaviser. Som når det står at neste uke blir det varmt, men så var det visst bare på østlandet. Eller at alle nordmenn drar på svenskehandel, noe som blir både dyrt og upraktisk når man bor på vestlandet. Men så er ikke akkurat det eneste jeg syns er idiotisk når det gjelder overskrifter og artikler i nettavisene.

Jeg har inntrykk av at mange denne type meninger ganske ofte kommer fra ting folk har skrevet på facebook eller andre sosial medier. Noen skriver ett eller annet mer eller mindre gjennomtenkt på veggen sin, får en haug med delinger og plutselig har avisen skrevet om det. Og så får man kanskje ganske sterke tilbakemeldinger på en mening som man kanskje ikke tenkte at skulle bli sett av hundretusenvis av mennesker.

Ellers prater man gjerne om hvor sensitive barna er som ikke tåler noe, men jeg har vel mer inntrykk av at det er foreldrene som er litt ømfintlige og helst vil ha en enklest mulig jobb overfor ungene. Derfor begynner man med ting som å ønske felles regler for hele klassen, for det er jo enklere enn å måtte si nei til ditt barn når resten av klassen får lov.

I forhold til denne saken tenker jeg at det ikke akkurat bare er i julekongen man får bilder av hvit jul. Så uansett vil vel barn gjerne ønske seg snø på julaften. Men det er jo ikke akkurat slik at snø er alt som er jul og jeg tror det fort blir glemt oppi god mat, kaker, presanger, godt og varmt hus og familiekos. Det er jo noe koselig med mørke og regn som slår mot ruta når man kan fyre i peisen og vite at man har fri og ikke må dra noe sted også.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-18, 13:26   #63
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjære vestlands-FPere, er dere påført smerte og savn?

Jeg syns avisene har blitt bedre på sånne "nå kommer sommervarmen!" også mener de egentlig til sentrale østland. Det er flere ganger de siste årene jeg har klikket meg inn på slike artikler også har det vært om Trøndelag, kristiansand eller Bodø og slett ikke i nærheten av her jeg bor. Eller klassikeren "nå kommer høst/vår/vinter-stormen!" Det gjelder ALDRI Osloområdet. Og jeg som alltid har lyst på litt storm.

Men seff, det er mye østlandsstoff som blir presentert generelt. Det bor jo også flest mennesker her, men jeg skjønner også at man ikke bare kan tenke på det når man presenterer allment stoff. Norge er jo langt og med veldig ulik topografi, utfordringer og fokusområder.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-18, 14:17   #64
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjære vestlands-FPere, er dere påført smerte og savn?

Det som kunne vite interessant, apropos jul og snø, er jo å diskutere om Julekongen og Snøfall har for lik storyline, eller ikkje. Men det handler om meir enn snøen.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-18, 14:32   #65
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kjære vestlands-FPere, er dere påført smerte og savn?

Lite snø på Helgelandskysten også. Mulig det er derfor det gikk som det gikk ...

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-18, 14:33   #66
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjære vestlands-FPere, er dere påført smerte og savn?

Nå ser det ut til at snøen regner bort i Oslo. Får avlyse julen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-18, 14:39   #67
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjære vestlands-FPere, er dere påført smerte og savn?

Jeg synes det et åpenbart at alt uspesifisert værstoff, med mulig unntak for stormer, er lokalisert til Akersgata. Ellers står det nesten alltid «i nord» eller noe sånt. Og Niobe har helt rett i at vår generasjon snakket tulleøstlandsk da vi var barn, siden all barne-TV var på oslodialekt. Men sånn er det jo ikke lenger. Nå er det bare trøndere og østfoldinger.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-18, 15:01   #68
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.836
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjære vestlands-FPere, er dere påført smerte og savn?

På NRK Super synes jeg nesten det bare snakkes nordvestlandsk av en eller annen sort (med unntak av Kråkeklubben om er nordnorsk) Jeg har en mistanke om at NRK har noe krav om å ha nynorsk i et visst antall programmer og bevisst bruker barne-TV til det formålet.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-18, 15:02   #69
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjære vestlands-FPere, er dere påført smerte og savn?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg synes det et åpenbart at alt uspesifisert værstoff, med mulig unntak for stormer, er lokalisert til Akersgata. Ellers står det nesten alltid «i nord» eller noe sånt.

Nei, det det jeg syns de i større og større grad har sluttet med.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-18, 15:11   #70
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjære vestlands-FPere, er dere påført smerte og savn?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

På NRK Super synes jeg nesten det bare snakkes nordvestlandsk av en eller annen sort (med unntak av Kråkeklubben om er nordnorsk) Jeg har en mistanke om at NRK har noe krav om å ha nynorsk i et visst antall programmer og bevisst bruker barne-TV til det formålet.

Eventuelt at mye av det er produsert av medielinja ved Høgskulen i Volda, og de bruker barn fra området.

NRK Sogn og Fjordane produserer en del barne-TV. NRK Tyholt produserer Newton, så der er det naturlig nok en del trøndere.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 19-12-18 kl 15:17.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-18, 15:17   #71
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.836
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjære vestlands-FPere, er dere påført smerte og savn?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Eventuelt at mye av det er produsert av medielinja ved Høgskulen i Volda, og de bruker barn fra området.


Ja, det tror jeg kan stemme. NorDubb har samarbeid med høyskolen der.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-18, 15:18   #72
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjære vestlands-FPere, er dere påført smerte og savn?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei, det det jeg syns de i større og større grad har sluttet med.

Jeg synes de i større grad har puttet på en ørliten linje med

NÅ KOMMER SNØKAOSET
til Østlandet

Men jeg har aldri sett en VG-sak med at sola kommer, også mener de til Ålesund - fortsatt gråvær i Oslo.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-18, 15:19   #73
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjære vestlands-FPere, er dere påført smerte og savn?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

På NRK Super synes jeg nesten det bare snakkes nordvestlandsk av en eller annen sort (med unntak av Kråkeklubben om er nordnorsk) Jeg har en mistanke om at NRK har noe krav om å ha nynorsk i et visst antall programmer og bevisst bruker barne-TV til det formålet.

Minst 25% på Nrk skal være nynorsk.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-18, 15:25   #74
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjære vestlands-FPere, er dere påført smerte og savn?

Jeg leser forresten hele tiden "velstands-FPere".

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-18, 15:31   #75
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjære vestlands-FPere, er dere påført smerte og savn?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg synes de i større grad har puttet på en ørliten linje med

NÅ KOMMER SNØKAOSET
til Østlandet

Men jeg har aldri sett en VG-sak med at sola kommer, også mener de til Ålesund - fortsatt gråvær i Oslo.

Jeg lover skjermdumpe neste gang. Det er mulig det er fordi jeg i all hovedsak sjekker NRK først, og de henter ut distriktsaker på forsiden, men er temmelig sikker på at jeg har sett det på VG- og dagbladet-nett også.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-18, 15:33   #76
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjære vestlands-FPere, er dere påført smerte og savn?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg synes de i større grad har puttet på en ørliten linje med

NÅ KOMMER SNØKAOSET
til Østlandet

Men jeg har aldri sett en VG-sak med at sola kommer, også mener de til Ålesund - fortsatt gråvær i Oslo.

Nå gjelder vel værmeldingen stort sett et større område enn bare en by, og melder man at «nå kommer solen» og det er Østlandet i form av to timers omkrets rundt Oslo det meldes for, så gjelder det for veldig mange av leserne til VG. «Nå kommer julestormen» meldes ofte uten geografisk tilhørighet. Og da gjelder det ofte Nordvestlandet. Så der vinner de.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-18, 15:33   #77
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjære vestlands-FPere, er dere påført smerte og savn?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg måtte sjekke en ekstra gang at det ikke var Vredens Gnag jeg leste.

Jeg og

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-18, 15:36   #78
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.917
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjære vestlands-FPere, er dere påført smerte og savn?

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Jeg synes egentlig hele Norge kan begynne å føle seg krenket, jeg. Tenk, vår egen lokal tilhørighet er ikke alltid representert i nasjonal sammenheng. Stå på krava!

Hele Norge har ikke hvit jul, men hvit jul er idyllisk. Det er pent med den hvite snøen som lyser opp en mørk tid og julelysene ute er vakre mot alt det hvite. På samme måte som fjord og fjell er dramatisk og vakkert og brukes i alle sammenhenger når Norge som land skal presenteres. Hele Norge er ikke fjord og fjell heller. Skal vi ta samme logikk i bruk føler nok mange barn i Norge at de ikke bor i det "ordentlige" Norge.

Amen og heia Java.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-18, 15:36   #79
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjære vestlands-FPere, er dere påført smerte og savn?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg leser forresten hele tiden "velstands-FPere".

... mens jeg leser «Vestlands-FrPere»!

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-18, 17:38   #80
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjære vestlands-FPere, er dere påført smerte og savn?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

På NRK Super synes jeg nesten det bare snakkes nordvestlandsk av en eller annen sort (med unntak av Kråkeklubben om er nordnorsk) Jeg har en mistanke om at NRK har noe krav om å ha nynorsk i et visst antall programmer og bevisst bruker barne-TV til det formålet.

Det er mykje som blir produsert på Nynorsk mediesenter i Sogn og Fjordane. Der har NRK eit studie-/praktikanttilbod som er ganske attraktivt.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no