Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvor "sterke" argumenter må til for å få velge kirkelig vs. borgerlig konfirmasjon?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-05-10, 21:41   #1
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.819
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvor "sterke" argumenter må til for å få velge kirkelig vs. borgerlig konfirmasjon?

Altså jeg tenker på konfirmanten sine meninger og argumenter?

Temaet kom opp i hodet mitt her om dagen, da det begynte å dale ned "reklame" i posten til husets ungdom, som er konfirmant til neste år. Det kom en konvolutt fra kirken og en fra humanetisk forbund.

Første reaksjon er selvsagt okk og stønn og så gørr kjedelig det konfirmasjonsopplegget til kirken, og neste kommentar er at bestevenninnen skal konfirmere seg borgerlig...

Vi har ikke diskutert saken nærmere enn dette, annet at jeg har sagt av hva venninnen bestemmer seg for, skal ikke ha noe å si for ditt valg. Hun har ingen radikale meninger i ene eller andre retningen.

Alle våre unger er døpt i kirken, pga. tradisjon, ikke personlig sterkt tro. Jeg har også automatisk tenkt at konfirmasjon = kirken.

Hva tenker dere om saken! Sikkert mange her som har vært gjennom samme problemstilling.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 21:42   #2
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor "sterke" argumenter må til for å få velge kirkelig vs. borgerlig konfirmasjo

Sterke? Er det behov for sterke argumenter? Er det ikke nok å velge det som føles riktig?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 21:44   #3
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.117
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor "sterke" argumenter må til for å få velge kirkelig vs. borgerlig konfirmasjo

Dette blir helt og holdent ungenes valg, og jeg kommer ikke til å blande meg en kalori.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 21:45   #4
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor "sterke" argumenter må til for å få velge kirkelig vs. borgerlig konfirmasjo

Mine må døpe seg, ellers får de vel ikke konfirmert seg i kirken?
Vel, uansett, her følger vi ikke tradisjon; de velger hvordan og om de vil konfirmere seg selv.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 21:45   #5
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor "sterke" argumenter må til for å få velge kirkelig vs. borgerlig konfirmasjo

Undrer meg sammen med Sitron.
Forresten heter det humanistisk, ikke borgerlig.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 21:47   #6
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor "sterke" argumenter må til for å få velge kirkelig vs. borgerlig konfirmasjo

Jeg tenker at det å ønske det ene opplegget fremfor det andre bør holde egentlig. Jeg vil nok be mine barn tenke gjennom innholdet i opplegget også, ikke bare utformingen av reklamekampanjen, men de får velge det som tiltaler dem mest.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 21:47   #7
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor "sterke" argumenter må til for å få velge kirkelig vs. borgerlig konfirmasjo

Overhode ikke noe jeg har noe med, verken ene eller andre veien.
Men jeg må jo si at jeg hadde blitt litt overrasket om de hadde valgt kirkelig, men likevel hadde det jo dog vært et bevisst valg for barnet mitt, og det hadde jeg respektert.

Helt greit om de ikke vil konfirmere seg også.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 21:47   #8
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.926
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor "sterke" argumenter må til for å få velge kirkelig vs. borgerlig konfirmasjo

Slutter meg til Sitron her.

Om du ikke stoler på at dine barn kan ta sine egne religiøse valg, så er de vel strengt tatt for unge til konfirmasjon uansett.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 21:48   #9
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor "sterke" argumenter må til for å få velge kirkelig vs. borgerlig konfirmasjo

For å være helt ærlig så føler jeg dette med humanistisk konfirmasjon er - hva skal jeg si - litt for oppkonstruert for å ha et alternativ til de som ikke vil tilhøre kirken. Greit nok det -men konfirmasjon betyr noe spesielt - å bekrefte - og er jo et kristent rituale. Jeg syns de kunne kalt det noe annet enn konfirmasjon. Men jeg skjønner at jeg er gammeldags i tankegangen min, og har ikke latt disse meningene skinne gjennom til mine barn, og jeg har min første konfirmant i år. Hun valgte selv kirken, og det opplegget de har hatt her har ihvertfall ikke vært mye kjedelig. Hun har vokst mye på det de har vært gjennom, og har reflektert mye i det siste, over så mangt.
Jeg syns ungdommene skal få velge selv, men vil sette pris på at de kan begrunne valget sitt, ja, og ikke bare at vennene velger slik eller slik.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 21:50   #10
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.819
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor "sterke" argumenter må til for å få velge kirkelig vs. borgerlig konfirmasjo

men bør de ikke ha en grunn til å velge enten ene eller andre varianten? Mulig jeg er skikkelig gammaldags på dette området, for alle jeg kjenner har konfirmert seg kirkelig, og det å konfirmere seg borgerlig (humanistisk) har liksom vært alternativet for de som absolutt ikke vil konfirmere seg i kirken.

At man kunne velge å ikke konfirmere seg i det hele tatt har jeg ikke tenkt på engang.....ikke at jeg ville nekte ungen min å nekte å konfirmere seg, har bare ikke tenkt på det...

Men dere som har barn som nylig er konfirmert. Er det noe info til foreldre i forkant av "valget" ungene skal gjennom?

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 21:50   #11
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor "sterke" argumenter må til for å få velge kirkelig vs. borgerlig konfirmasjo

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Sterke? Er det behov for sterke argumenter? Er det ikke nok å velge det som føles riktig?

Nøyaktig det samme jeg tenkte.
Snupsen er ikke døpt, så hun må eventuelt døpe seg først om hun vil konfirmeres i kirken

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 21:51   #12
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor "sterke" argumenter må til for å få velge kirkelig vs. borgerlig konfirmasjo

Men for å ha sagt det, humanetisk forbund her har også hatt et veldig bra opplegg for konfirmantene.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 21:51   #13
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.117
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor "sterke" argumenter må til for å få velge kirkelig vs. borgerlig konfirmasjo

Jeg er ikke konfirmert, da jeg ikke ville hverken det ene eller det andre.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 21:52   #14
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.819
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor "sterke" argumenter må til for å få velge kirkelig vs. borgerlig konfirmasjo

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Jeg syns ungdommene skal få velge selv, men vil sette pris på at de kan begrunne valget sitt, ja, og ikke bare at vennene velger slik eller slik.

Det mener jeg også. At hun vil stå side om side med bestevenninnen sin holder ikke som argument.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 21:52   #15
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.926
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor "sterke" argumenter må til for å få velge kirkelig vs. borgerlig konfirmasjo

Bør du ikke da spørre deg selv om du kommer til å kreve en grunn til at de skal konfirmere seg i kirken?

Det er mange flere som viljeløst konfirmerer seg i kirken fordi vennene gjør det, og for å få gaver enn de som velger den borgerlige varianten.

Vi kommer til å si det samme til våre barn som mine foreldre sa til meg. De velger selvsagt om de vil konfirmere seg, og hvordan. Og om de velger å ikke konfirmere seg så holder vi familieselskap på 15 årsdagen, i stedet.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 21:53   #16
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor "sterke" argumenter må til for å få velge kirkelig vs. borgerlig konfirmasjo

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

1. men bør de ikke ha en grunn til å velge enten ene eller andre varianten? Mulig jeg er skikkelig gammaldags på dette området, for alle jeg kjenner har konfirmert seg kirkelig, og det å konfirmere seg borgerlig (humanistisk) har liksom vært alternativet for de som absolutt ikke vil konfirmere seg i kirken.

2. At man kunne velge å ikke konfirmere seg i det hele tatt har jeg ikke tenkt på engang.....ikke at jeg ville nekte ungen min å nekte å konfirmere seg, har bare ikke tenkt på det...

3. Men dere som har barn som nylig er konfirmert. Er det noe info til foreldre i forkant av "valget" ungene skal gjennom?

1. Nei ikke noe spesielt valg. Det handler som regel om fest, gaver og penger uansett. Hvor kristne folk er varierer nok veldig.

2. Så klart kan barnet selv velge å ikke konfirmere seg. Er liksom ikke noe man må. Noen liker verken oppstuss eller opplegget konfirmasjon innebærer.

3. Og nei - noe big deal er det jo ikke. Det handler tross alt ikke om viktige ting som studieretning på vgs. eller Blindern vs. NTNU.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 21:55   #17
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor "sterke" argumenter må til for å få velge kirkelig vs. borgerlig konfirmasjo

Her er neste års konfirmant allerede aktiv i menigheten, så det har liksom vært et naturlig valg. Og her var påmelding til kirkelig for flere måneder siden (med mange spennede opplegg) mens brev fra humanistisk forbund kom denne uka. Etter at vi har betalt depositumet på leiren hun skal på. Litt sent om de skal velge, synes jeg.

Forøvrig er jeg nok like gammeldags som 3barnsmor.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 21:55   #18
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor "sterke" argumenter må til for å få velge kirkelig vs. borgerlig konfirmasjo

Mellomste ble konfirmert i fjor og eldste to år før. De var inne på både humanetisk og kirkelig. Jeg stilte meg passiv. Jeg sa at dette måtte de selv føle etter hva som var riktig for de. Nå skulle de fleste vennene ha kirkelig konfirmasjon så det ble det.

Jeg syns også konfirmasjon humanetisk virker oppkonstruert, men undervisningen der er fin læring.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 21:56   #19
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.819
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor "sterke" argumenter må til for å få velge kirkelig vs. borgerlig konfirmasjo

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Bør du ikke da spørre deg selv om du kommer til å kreve en grunn til at de skal konfirmere seg i kirken?

Jo, det er kanskje det jeg på en snodig måte prøver å finne ut av her. Jeg har alltid tenkt at konfirmasjon = kirkelig, case closed.

Men nå som jeg faktisk har en snart konfirmant her i huset, så må jeg plutselig ta stilling til dette, eller riktigere: hun må ta stilling til dette, og jeg er forvirret....

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 21:57   #20
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor "sterke" argumenter må til for å få velge kirkelig vs. borgerlig konfirmasjo

Jeg tenker at det å velge konfirmasjonsopplegg ikke er et trosvalg, men et valg om hvilket kurs man ønsker først og fremst. (Med mindre man velger en type konfirmasjon som innebærer bekreftelse eller som gjelder som sakrament.. noe som gjelder kun den katolske kirke og enkelte frimenigheter)

Det jeg tenker er fint er om ungdommen som skal velge har litt motivasjon for det som velges og hva denne motivasjonen går på. Det kan de godt utfordres på synes jeg.

Jeg stod selv i valget da jeg var fjorten. Alle forventet at jeg skulle velge noe annet enn jeg gjorde. Da jeg meldte meg på var det fordi det var opplegget i kirken som jeg var mest nysgjerrig på og på slutten av året valgte jeg også dåp like før konfirmasjon. Om jeg hadde sett at det ikke hadde vært noe for meg hadde jeg ikke gjennomført.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no