Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

'I forhold til'

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-04-12, 18:22   #81
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.993
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: 'I forhold til'

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Det blir en helt vanlig tynn l, ja - som i "lo".

B.M. 1,2 på fonetikkeksamen


Ikke i min munn, men gir meg. Tror jeg strøk nemlig.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 20:49   #82
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 'I forhold til'

'Oppsigelse av Abonomang' Meget hyppig brukt i min jobb.

En la til 'Oppsigelse i forhold til abonomang'

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 20:52   #83
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 'I forhold til'

Jeg kan synde stort i særskriving, nettopp fordi jeg er usikker. Ofte spør jeg sambo om hjelp. Han har alt i ryggraden.

Men jeg skriver ikke 'vår sko, støv suger, trenings tøy osv' Ei heller gjorde jeg ting i fjord. Eller igår, idag, aldrig og jeg bommer sjelden på apostrof

Ser at hverken/verken går veldig om hverandre. Hva er riktig? Vi lærte hverken på skolen, inntil det ble verken.

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 21:04   #84
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 'I forhold til'

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

Ser at hverken/verken går veldig om hverandre. Hva er riktig? Vi lærte hverken på skolen, inntil det ble verken.

Nå er begge deler lov, men det er jo greit å holde seg til en variant, da. Særlig i samme tekst.

Opprinnelig lagt inn av Riksmålsforbundet

Formen verken ble påbudt i bokmål i 1959 (med den noe sære begrunnelse at ordet skulle innføres i nynorsk, som tidligere hadde hatt bare korkje, og som ikke hadde ord med hv- i fremlyd; så måtte også bokmål kaste h-en). Men i 2005 ble hverken igjen tillatt i bokmål, som fra da av har valgfrihet mellom hverken og verken. Riksmålsformen har hele tiden vært hverken.

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 21:07   #85
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 'I forhold til'

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Jeg har fått høre at jeg kan si «på en måte» litt vel mange ganger…

Oæææ vi hadde en foreleser som brukte det en hel dag! Er ett par måneder siden. Enda kaller vi henne "på en måte". Ingen av oss husker hva hun heter eller hva hun snakket om.
Håper ikke du er henne, for da MÅ du slutte med det.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 22:57   #86
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.489
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 'I forhold til'

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

Jeg kan synde stort i særskriving, nettopp fordi jeg er usikker. Ofte spør jeg sambo om hjelp. Han har alt i ryggraden.

Men jeg skriver ikke 'vår sko, støv suger, trenings tøy osv' Ei heller gjorde jeg ting i fjord. Eller igår, idag, aldrig og jeg bommer sjelden på apostrof

Ser at hverken/verken går veldig om hverandre. Hva er riktig? Vi lærte hverken på skolen, inntil det ble verken.

Viss du er usikker er det mest sannsynleg at det blir riktig viss du ikkje deler.det aller meste kan samskrivast, men det er få tilfelle det blir riktig med to ord.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no