Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

2 meter bredt stuevindu

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-15, 21:17   #1
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

2 meter bredt stuevindu

I nye stuen har jeg et veldig bredt vindu, 2 meter bredt.
Det er vanlig høyde på det, altså som et vanlig husmorvindu. Klønete til å forklare meg.
Jeg er ikke så veldig glad i gardiner, men har direkte innsyn i hele stuen, så må ha noe der.
Ingen steder finner jeg persienner eller ferdige liftgardiner aom er 2 meter brede. Kjøpe to på en meter, eller hva ville dere gjort?
Syntes ikke jeg kan ta meg råd ril å få sydd en liftgardin, og orker ikke å gjøre det slv.
Takknemlig for tips.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-15, 21:20   #2
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: 2 meter bredt stuevindu

Lameller?
I huset vi flytter til om en uke er det vinduer på 165 cm og jeg finner ikke stort.
Da må det spesialbestilles og det blir fort dyrt.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-15, 21:26   #3
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: 2 meter bredt stuevindu

Litt usikker på lameller. Vet ikke helt om jeg liker det.
Antagelig hengt meg helt opp i liftgardin.
Tusen takk for svar.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-15, 21:34   #4
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 2 meter bredt stuevindu

IKEA har enkle rullegardiner som er 2m lange, ellers er det 160 som er det lengste i de fleste butikker.
Lifter og plissegardiner må bestilles på mål.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-15, 21:43   #5
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: 2 meter bredt stuevindu

Soveromsvinduet er like bredt og der kjøpte jeg på lkea. Men vil gjerne ha noe litt penere i stuen. En venninne kjenner en syerske som syr liftgardiner.
Jeg får litt kløe når jeg ser på de settene p
Hos Stoff & Stil. Enda så mye jeg syr, bunader til barnebarna bla. Er det vanskelig å sy en liftgardin selv tro?

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-15, 22:00   #6
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 2 meter bredt stuevindu

Jeg tror en liftgardin er en smal sak for deg.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-15, 22:09   #7
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: 2 meter bredt stuevindu

Sjekket og så brede kit finnes ikke hos Stoff & Stil. Hmm, da må jeg tenke litt hva jeg kan finne på. Kan jo kjøpe lekkert stoff og en lang rundstokk, og sy på ringer bak og ha i snorer. Jeg må teste det.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-15, 22:15   #8
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 2 meter bredt stuevindu

Tror mamma sydde etter en oppskrift på nett. Kan høre med henne..?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-15, 22:52   #9
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 2 meter bredt stuevindu

Liftbånd med ringer eller løkker til bånd får du kjøpt i metervis, det samme med snorer.
List oppe og nede kan du bestille hos en vanlig gardinbutikk(Princess, Poulsson osv) eller du kan bruke en vanlig gardinskinne og feste gardinen med borrelåsbånd som også kjøpes metervis. En flat list til å ha i bunn kan kjøpes hos Montér el.

Eller du kan bestille ferdige kit i den bredden du ønsker.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-15, 23:28   #10
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: 2 meter bredt stuevindu

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Tror mamma sydde etter en oppskrift på nett. Kan høre med henne..?

Ja det hadde vært supert. I tankene ser jeg for meg i hvit thaisilke og fôret. Veggene er hvite og jeg ser for meg at det blir pent

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-15, 00:47   #11
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 2 meter bredt stuevindu

Vi har to liftgardiner ved siden av hverandre, det funker fint som rimeligste løsning.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-15, 01:07   #12
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: 2 meter bredt stuevindu

Går det greit?
Kunne du tatt et bilde? Jeg må forbi dette vinduet med fritt innsyn når jeg skal på bad/toalett, og vil fjerne være litt "privat".

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-15, 08:10   #13
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 2 meter bredt stuevindu

Vi har 180 cm brede vinduer, et i stue og et i soverom.

I stuen har vi hvite gardiner, men jeg ønsker meg fine tekstil rullegardiner fra Kirch. Slike som slipper lyset inn. beholder utsyn, men skjermer for sol og innsyn.

På soverommet har vi Kirch liftgardin med kjedetrekk. Det bør være en kraftig liftgardin med kjedetrekk fordi tekstilene blir tunge. Jeg betalte 1200,- bare for liften.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-15, 09:03   #14
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: 2 meter bredt stuevindu

Jeg, med mitt begrensede interiørsyn, ser for meg at to ved siden av hverandre blir finere enn en massiv på to meter.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-15, 14:23   #15
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 2 meter bredt stuevindu

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Går det greit?
Kunne du tatt et bilde? Jeg må forbi dette vinduet med fritt innsyn når jeg skal på bad/toalett, og vil fjerne være litt "privat".



Det er veldig enkelt å tre om slik at strammingen kommer på andre siden. vinduet vårt er 235cm, og det skal byttes ganske snart, så da gadd jeg ikke å bruke masse lenger på å få de spesialsydd.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-15, 21:36   #16
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: 2 meter bredt stuevindu

Takk for bilder Kokos. Det var veldig fint. Hvor har du kjøpt de? Må ut å handle imorgen jeg

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-15, 22:41   #17
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 2 meter bredt stuevindu

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Takk for bilder Kokos. Det var veldig fint. Hvor har du kjøpt de? Må ut å handle imorgen jeg

De er fra Kid. Ikke noe fancy, men det er litt linlook over de, så det er litt mer enn bare bomull liksom.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no