Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

[Canal Digital] Hvor vanskelig er det egentlig med litt kundeservice?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-16, 09:45   #1
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[Canal Digital] Hvor vanskelig er det egentlig med litt kundeservice?

Djises. Jeg er så oppgitt over Canal Digital sin kundeservice. Vi har hatt nett fra Telenor i alle år, men det blir bare tregere og tregere, og jeg har innsett at med tre til fire personer som streamer diverse ting til alle døgnets tider, så må vi har raskere nett. Siden Telenor ikke leverer raskere nett blir løsningen Canal Digital (dvs. Telenor, men med et annet navn).

Jeg burde selvfølgelig ha tenkt på dette før vi la om hele det elektriske anlegget i første etasje. Men tenkte, dum som jeg var, at dette sikkert kommer til å gå greit, vi må bare montere modemet der TV/data-kabelen kommer inn til huset.

For å være føre var, sjekket jeg ut hva som var nødvendig for å få dette til og fant ut at vi trenger en TV/data-splitter. (Som jo egentlig er det TV-uttaket på veggen inneholder). Ringer montørselskapet, som forsikrer meg om at dette kan de, og selvfølgelig har montøren TV/data-splitter, det er helt vanlig at man ønsker nettet montert på den måten jeg beskriver. (Åpenbart, siden det er løsningen elektrikeren la opp for oss, når vi byttet sikringsskap).

Når montøren kommer insisterer han på at vi må montere opp Canal Digital sin klumpete TV-kontakt i sikringsskapet (hvilket det ikke er plass til), fordi det er det eneste som er "godkjent", og noe annet ikke vil "virke". Noe som åpenbart er tøys, såpass har jeg klart å finne ut helt på egen hånd. Han blir (selvfølgelig) sur når jeg påpeker det og ender, etter mye mikk og makk, opp med å gå uten at vi har noe nytt og bedre nett.

Etter førtitusenmillionerogen telefon til montørselskapet og Canal Digital viser det seg at Canal Digital nekter å levere noe annet enn den ene typen veggkontakt de har. Som er samme føkkings teknologien som en TV/Data-splitter, bare tusen ganger større. Så hvis jeg vil ha en annen løsning enn den ene, klumpete og ubrukelige (for mitt formål) løsningen de leverer, så må jeg betale for installasjonen selv (værsågod, og velkommen tilbake). Selv om jeg tilbød meg å kjøpe den splitteren som trengs for å kunne montere dette inn i sikringsskapet.

Hvor vanskelig ER det med kundeservice, lissom. Og det verste er at jeg må forholde meg til dem hvis jeg skal ha raskere nett, fordi det ikke finnes noe alternativ.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-16, 11:32   #2
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: [Canal Digital] Hvor vanskelig er det egentlig med litt kundeservice?

Jeg er egentlig litt usikker på hva du her mener med en "TV/data-splitter", forstår kanskje ikke "hele tegninga" for hvordan dette er tenkt montert.

Er det fiber eller HFC (coax) dere skal ha installert? Antar sistnevnte.

Hvis det her er snakk om multimediakontakten som skal benyttes der kabelen kommer inn i huset, er det en del tekniske årsaker til at "ikke hvilken som helst" kontakt benyttes. Her kan det bl.a. være filtre og demping i kontakten montøren vil sette opp, som det nødvendigvis ikke er på de kontaktene man får kjøpt for normalt bruk ellers rundt i huset. Frekvensområde vil også være et element som skal være riktig.

Så nei, selv om de tilsynelatende kan virke like, er de nødvendigvis ikke det.

Er det noe ala en slik montøren vil montere?:
http://www.antenneservice.no/img/fil...pg;w;300;h;219

Men er det slik at kabelen, hvis HFC, kommer inn i huset i sikringsskapet? Er det her videre tenkt at Docsis-modem skal være montert her ved sikringsskapet, eller et annet sted i huset? Og så skal det gå kabel videre for TV til stedet rundt?

At bredbåndsleverandører ikke vil tillate en del typer tredjepartskomponenter henger også sammen med hvis det skal være problemer og supporten det medfører.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-16, 13:11   #3
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Canal Digital] Hvor vanskelig er det egentlig med litt kundeservice?

Det er coax og kabelen kommer inn til huset i sikringsskapet. Modemet skal monteres i sikringsskapet, og datasignalene skal fordeles videre i huset fra sikringsskapet (det er egne uttak i flere av rommene). Jeg antar at det dessuten er bedre å montere modemet der signalet kommer inn, fremfor på en av de andre multimediakontaktene. Da signalet nødvendigvis er bedre før det er splittet enn etter det er splittet. (Dette er for øvrig løsningen vi har i dag, men da med signaler levert av Telenor. Hadde jeg kunnet oppgradere hastigheten til Telenor, så hadde jeg gjort det. Men siden vi har kabel-tv fra CD, så virker det som Telenor ønsker at vi skal bytte til dem, når vi ønsker raskere nett).

Så vidt jeg har forstått så må det monteres opp en signalforsterker, fordi datasignalet inn er for svakt, til at modemet fungerer som det skal. Men at det skal være nødvendig å benytte Canal Digitals ene type multimediakontakt fremfor en annen og mindre coax splitter kan jeg ikke skjønne. (Jeg tenker da ikke at vi skal bruke en "hvilken som helst" kontakt). Ikke minst siden elektrikeren jeg opprinnelig snakket med mente at dette er en vanlig og kjent løsning. Uansett tenker jeg at jeg som forbruker bør få en tilstrekkelig forklaring på hvorfor de mener at det bare er denne ene kontakten som er "godkjent", ikke bare en "fordi det er sånn". Det holder ikke.

Dessuten bør man kunne forvente at de som minimum godkjenner noen andre komponenter enn den ene, klumpete løsningen, som forbruker får beskjed om er ok, men at de koster ekstra.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-16, 15:02   #4
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Canal Digital] Hvor vanskelig er det egentlig med litt kundeservice?

Og der fikk jeg jammen en telefon fra en som forklarte meg hva problemet var og hvordan det skal løses. Det er sånt jeg setter pris på.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-16, 09:46   #5
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Canal Digital] Hvor vanskelig er det egentlig med litt kundeservice?

De har fikset det! Og det viste seg at den første fyren som var innom tok feil.

Nå skal det sies at Canal Digital har vært og ordnet noen greier utenfor huset vårt, så det kan hende det var noe signaltull inn til huset. Det er uansett fikset.

Han som kom i dag, for å montere modemet, gjorde nemlig nettopp det jeg trodde den første fyren skulle gjøre, men som han nektet å gjøre. Og det uten at jeg sa et pip. Jeg var til og med innstilt på at de skulle montere inn en dustete, klumpete multimediakontakt. Men så viste det seg at den kontakten som allerede satt i skapet helt fint kan brukes. Og det uten signalforsterker.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-16, 10:16   #6
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Canal Digital] Hvor vanskelig er det egentlig med litt kundeservice?

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no