Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva tenker dere om å diskutere navngitte personer i forumet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-07, 11:41   #41
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker dere om å diskutere navngitte personer i forumet?

Det vil selvsagt ikke fungere perfekt i praksis, som med alt annet. Det er jo opp til både avsender og mottager å behandle informasjonen de gir/får skikkelig, men det vil jo alltid være en god del som ikke evner å gjøre det på en ordentlig måte.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 11:51   #42
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker dere om å diskutere navngitte personer i forumet?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

For å stille spørsmålet annerledes: Ville DU satt pris på advarsler mot navngitte personer om de ville påvirket deg negativt på noen måte?


Ja, absolutt, men din tillit til menneskeheten er tydeligvis større enn min. Jeg ser for meg svertekampanjer, at uskyldige menneskers navn og rykte blir ødelagt fordi anklager er sulten på hevn for et eller annet. Ikke alltid lett å vite hvem man skal stole på, så personlig foretrekker jeg å gjøre meg opp en mening basert på mine opplevelser.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 12:01   #43
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker dere om å diskutere navngitte personer i forumet?

Om personen er et firma som leverer en vare/tjeneste, på samme måte som Elkjøp, så syns jeg ikke det gjør noe.

Å diskutere andre navngitte personer syns jeg man skal være forsiktig med.

Nå ser jeg at Marianne Aulie er nevnt her, og egentlig syns jeg hun burde kunne diskuteres når hun selvplasserte seg såpass i medias søkelys som hun gjorde.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 12:12   #44
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker dere om å diskutere navngitte personer i forumet?

Jeg synes det er helt greit å diskutere offentlige personer ved navn på nett. Jo mer offentlige de er, og jo mer deres offentlighet har med en eller annen form for makt og innflytelse å gjøre, jo mer i orden synes jeg det er. Jeg synes også det er greit å diskutere tjenestetilbydere på godt og vondt, fordi det å tilby tjenester også er en offentlig handling. Men jeg synes sånne diskusjoner i størst mulig grad bør holde seg til den delen av personens liv som faktisk er offentlig (jeg kan gjerne hudflette en forfatter for noe hun har skrevet, men er skeptisk til å diskutere hennes alkoholisme, f.eks.), og synes det er ekstra viktig at man er så objektiv og etterrettelig man kan.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 12:14   #45
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker dere om å diskutere navngitte personer i forumet?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg synes det er helt greit å diskutere offentlige personer ved navn på nett. Jo mer offentlige de er, og jo mer deres offentlighet har med en eller annen form for makt og innflytelse å gjøre, jo mer i orden synes jeg det er. Jeg synes også det er greit å diskutere tjenestetilbydere på godt og vondt, fordi det å tilby tjenester også er en offentlig handling. Men jeg synes sånne diskusjoner i størst mulig grad bør holde seg til den delen av personens liv som faktisk er offentlig (jeg kan gjerne hudflette en forfatter for noe hun har skrevet, men er skeptisk til å diskutere hennes alkoholisme, f.eks.), og synes det er ekstra viktig at man er så objektiv og etterrettelig man kan.

Godt sagt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 12:27   #46
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker dere om å diskutere navngitte personer i forumet?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Så du evner altså ikke å stå for dine meninger?

Jeg synes det er akkurat det man ikke tør å gjøre selv jeg da, når man selv er anonym og snakker om andre under fullt navn.

På usenet er man ikke anonym og da synes jeg det er mye mer greit, for da må den som kommer med kritikken står frem selv.

Er det virkelig bare meg som synes at man skal være mer forsiktig når man er anonym enn når man står frem med eget navn? For meg har det noe med at man skal tåle selv det man utsetter andre for.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 12:32   #47
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker dere om å diskutere navngitte personer i forumet?

Det er vel uansett forskjell på å lage en tråd der man sverter navngitte personer, og det å lage en tråd der man navngir og anbefaler eller kommer med oppriktige (ikke negative) spørsmål. Det er feks. forskjell på å diskutere Kari Nordmanns alkoholisme og det skrive at Per Nilsen er en fantastisk lege.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 12:39   #48
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker dere om å diskutere navngitte personer i forumet?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det er vel uansett forskjell på å lage en tråd der man sverter navngitte personer, og det å lage en tråd der man navngir og anbefaler eller kommer med oppriktige (ikke negative) spørsmål. Det er feks. forskjell på å diskutere Kari Nordmanns alkoholisme og det skrive at Per Nilsen er en fantastisk lege.

Det ene eksempelet du nevner her er klart verre enn det andre, jeg er enig i det.

Det var en svært lik tråd som denne for en stund siden om en fotballtrener som jeg synes var verre enn "din" tråd for å si det sånn for den var mer negativ.

Likevel, så lenge man er anonym selv og personen ikke har en helt klar profil på at han/hun er offentlig, så kan man la være synes jeg, og jeg synes også det gjelder når det er noe positivt man har å si.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 12:42   #49
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker dere om å diskutere navngitte personer i forumet?

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Likevel, så lenge man er anonym selv og personen ikke har en helt klar profil på at han/hun er offentlig, så kan man la være synes jeg, og jeg synes også det gjelder når det er noe positivt man har å si.

Der er vi rett og slett bare fullstendig uenige. Iallfall når det kommer til mennesker som tilbyr private tjenester (feks. private gynekologer, leger og andre). Da mener jeg det absolutt må være greit å anbefale dem med navn. Men det er jo lov å være uenig.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 12:43   #50
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker dere om å diskutere navngitte personer i forumet?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Der er vi rett og slett bare fullstendig uenige. Iallfall når det kommer til mennesker som tilbyr private tjenester (feks. private gynekologer, leger og andre). Da mener jeg det absolutt må være greit å anbefale dem med navn. Men det er jo lov å være uenig.

Jepp tror vi lander på det.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 13:11   #51
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva tenker dere om å diskutere navngitte personer i forumet?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg ser for meg svertekampanjer, at uskyldige menneskers navn og rykte blir ødelagt fordi anklager er sulten på hevn for et eller annet. Ikke alltid lett å vite hvem man skal stole på, så personlig foretrekker jeg å gjøre meg opp en mening basert på mine opplevelser.

Det er dette som blir kjernen av problemet syns jeg. Motivasjonen bak negativ omtale kan være veldig subjektiv og for alt vi vet være hevngjerrighet. I verste fall kan påstandene være direkte løgn. Jeg tror at hvis man åpner for å ta slike diskusjoner på nett så vil terskelen for usakligheter og drittkasting bli lavere og lavere.

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Nå ser jeg at Marianne Aulie er nevnt her, og egentlig syns jeg hun burde kunne diskuteres når hun selvplasserte seg såpass i medias søkelys som hun gjorde.

Men hvor går grensen mellom å ytre meninger om det hun faktisk gjør - og hva hun er? Selv om hun gjør dumme ting i media så forsvarer ikke det hetsing av henne som person (selv om det kan være fristende å kategorisere, jeg er enig i det...)

  Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 13:14   #52
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker dere om å diskutere navngitte personer i forumet?

Dette er en interessant problemstilling, fordi jeg ikke har noe soleklart prinispp, kjenner jeg.

Det er helt klart greit for meg å diskutere Ms. Aulies kunst og markedsføringsmetoder. Det er til og med greit for meg å diskutere hennes uttalelser om voldtekt, til en viss grad. Det er også greit for meg å si at Cohelo er en pompøs forfatter, og at Märtha ser ut til å være 2 rasins short of a fruitcake med den nye engleskolen sin.

Jeg synes det er helt OK å si at Majorstua Fysioterapi er flinke på bekkenløsning og at skomakeren min er gal.

Men jeg synes IKKE det er greit å vise Conradis mobilbilder her. Jeg synes ikke det er greit når en avbefaling går over i hets (men når gjør den det?). Jeg ville trådd utrolig varsomt hvis jeg skulle si noe om f.eks. en leges alkoholproblemer, og hadde trolig gjort det offline/PM. Injurieloven gjelder også på nett, selv om den er en udefinerbar lov.

Og jeg har sjelden behov for å være direkte slem mot noen. Vel, kanskje Ms. Aulie.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 13:16   #53
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker dere om å diskutere navngitte personer i forumet?

Opprinnelig lagt inn av Mammatuss, her.

Men hvor går grensen mellom å ytre meninger om det hun faktisk gjør - og hva hun er? Selv om hun gjør dumme ting i media så forsvarer ikke det hetsing av henne som person (selv om det kan være fristende å kategorisere, jeg er enig i det...)

Nei, den er vrien den der. Men jeg mener at folk som kommer med påstander i media må tåle å bli "synset" om, og iallfall at påstanden diskuteres. Egentlig mener jeg veldig bestemt at man skal skille sak og person, og dermed kunne diskutere hva folk gjør, men ikke snakke om hvem de er. Jeg mener man kan si: "Det var dumt av henne å si det (det var en dum handling)" men ikke: "Hun er dust som sier noe sånt!"

(Og ja, det hender at jeg synder selv når det kommer til dette, men jeg prøver så godt jeg kan å holde meg til mine egne "regler". )

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 13:22   #54
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva tenker dere om å diskutere navngitte personer i forumet?

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Egentlig mener jeg veldig bestemt at man skal skille sak og person, og dermed kunne diskutere hva folk gjør, men ikke snakke om hvem de er. Jeg mener man kan si: "Det var dumt av henne å si det (det var en dum handling)" men ikke: "Hun er dust som sier noe sånt!"

(Og ja, det hender at jeg synder selv når det kommer til dette, men jeg prøver så godt jeg kan å holde meg til mine egne "regler". )



Problemet etter min mening blir ofte nettopp det - at vi synder mot våre egne EGENTLIGE holdninger når enkeltpersoner som Aulie diskuteres på nett. Det er anonymt, det blir ofte morsomt (humoristisk) og det er veldig lett å la seg rive med. Også hauser vi hverandre opp og grensene blir veldig utydelige...

  Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 13:24   #55
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva tenker dere om å diskutere navngitte personer i forumet?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Ja, absolutt, men din tillit til menneskeheten er tydeligvis større enn min. Jeg ser for meg svertekampanjer, at uskyldige menneskers navn og rykte blir ødelagt fordi anklager er sulten på hevn for et eller annet. Ikke alltid lett å vite hvem man skal stole på, så personlig foretrekker jeg å gjøre meg opp en mening basert på mine opplevelser.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 16:22   #56
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker dere om å diskutere navngitte personer i forumet?

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Jeg synes det er akkurat det man ikke tør å gjøre selv jeg da, når man selv er anonym og snakker om andre under fullt navn.

På usenet er man ikke anonym og da synes jeg det er mye mer greit, for da må den som kommer med kritikken står frem selv.

Er det virkelig bare meg som synes at man skal være mer forsiktig når man er anonym enn når man står frem med eget navn? For meg har det noe med at man skal tåle selv det man utsetter andre for.

Jeg støtter denne. Det er påtagelig hvor mye løsere kritikken sitter når man selv er anonym.

Leserbrev i avisen er jo en mulighet om føler det nødvendig å advare andre om dårlige erfaringer. Her vil vel gjerne avisen ha fullt navn, men man kan bruke pseudonym på trykk? (Trur eg - er ikke den store produsenten av leserbrev heller)

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 16:37   #57
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker dere om å diskutere navngitte personer i forumet?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg vet ikke helt hvordan reglene er i aviser, men på nett kan man være helt anonym og det er det utroligste som blir godtatt der.

Jeg har meldt fra til aviser et par ganger når jeg synes det går over streken, men de har veldig høy terskel for hva folk kan skrive om enkeltpersoner.

Ja, jeg tenker ikke på "kommentarer"-feltet under artiklene i nettutgavene, men gode, gamle papiravisen (som ingen leser mer? ). Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor nettavisene legger opp til og godtar en slik debatt-slum som ofte oppstår.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 17:40   #58
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker dere om å diskutere navngitte personer i forumet?

Her er i hvert fall noe som er innenfor, etter min mening. :barnslig glede:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 20:40   #59
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva tenker dere om å diskutere navngitte personer i forumet?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor nettavisene legger opp til og godtar en slik debatt-slum som ofte oppstår.

Nei, gadd vite hva som er meningen med de kommentarfeltene. Å lese dem er jo som å stå midt inni en gjeng over-pubertale dustemikler som ikke har lært å tenke enda, bare hyle og kaste søle. Virkelige bidrag til samfunnsdebatten, ja.

Herregud!!

(som jeg ellers aldri skriver - men her var det på sin plass)

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no