Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når du ikke liker venners navn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-06, 20:00   #21
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når du ikke liker venners navn

Jeg bruker å venne meg til de fleste navn,
men ene fetteren min har ei datter - og navnet hennes til til overmål jålete i mine ører.
Det navnet må jeg fremdeles fnise litt for meg selv når jeg hører, selv etter mange år.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 20:07   #22
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.772
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når du ikke liker venners navn

Det hender jeg synes navn er rare til å begynne med, men som regel blir jeg vant til dem etter hvert. Da det yngste søskenbarnet mitt ble født syntes jeg han fikk et gammelmannsnavn. Men nå forbinder jeg navnet med han, og ikke gamle gubber. Navnet i seg selv er faktisk veldig pent (Even). Nå er det jo helt vanlig, men for 16 år siden var det flere som stusset.



En ting jeg stusser litt på er da fornvan og etternavn ikke i det hele tatt passer sammen stilmessig. Victoria Isadora Hansen blir helt feil.


Sist redigert av Bokormen : 06-10-06 kl 20:09. Årsak: Glemte et par ting.
Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 20:09   #23
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når du ikke liker venners navn

Nei, jeg klarer fint å leve med at andre har en annen navnesmak.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 20:10   #24
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når du ikke liker venners navn

Vi har besøk av Styrk nå. Første gang jeg hørte navnet lurte jeg på om jeg hørte feil. Nå synes jeg navnet er søtt og passer den unge mannen perfekt.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 20:45   #25
Ginger2
Naiv og Super
 
Ginger2 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.108
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når du ikke liker venners navn

Har ikke problem med at andre har en annen navnesmak enn meg. Vi har valgt navn på barna ikke alle liker like godt (de er tradisjonelle og ikke in).

Men jeg har ledd godt på kammerset over navn jeg har hørt....

__________________
Seiler min egen sjø
Ginger2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 20:47   #26
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når du ikke liker venners navn

I min vennekrets er det faktisk ikke noen barnenavne som jeg synes er ulidelige. Som andre har skrevet, vænner man seg til det meste.

I svigerfamilien har jeg hatt litt vanskelig med Balthasar og Anastasia (kombinert med vanlig dansk etternavn) - på den annen side passer navnene veldig godt til foreldrenes væremåte.

Jeg er faktisk blitt irriteret (ikke såret) over folk som ret ut har sagt at de ikke likte de navn som vi havde valgt til vores barn. Jeg har aldrig spurt noen om sin mening, og syntes det var veldig ubetenksomt med den negative kritikk.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 20:56   #27
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når du ikke liker venners navn

Får komme med et eksempel til, selv om det ikke er noen venner eller familie.

I barnehagen til mistemann (samm avd) erdet to jenter som har noen VELDIG spesielle navn, og alt annet en norske i allefall (ikke europeiske heller tror jeg)
Navnene er ikke stygge eller rare, bare fryktelig spesielle.
Hver gang jeg ser moren så m jeg innrømme at jeg lurer på hvilket land faren kommer fra, med tanke på valg av navn.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 21:00   #28
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når du ikke liker venners navn

Jeg har brukt 3 år på å venne meg til navnet til sønnen til en venninne av meg, jeg har ikke klart det.. Syns fortsatt det er like stygt som da hun sa hva gutten skulle hete.. MEn jeg sier jo selvsagt ingenting til henne da..

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 21:04   #29
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når du ikke liker venners navn

En ting jeg finner merkelig er når mennesker som ikke er etniske norske velger navn som er negativt ladet på norsk. Tenker på navn som Musa, Drita o.l. Er det norsk-kunnskapene som svikter, tenker de ikke over det?

Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 21:55   #30
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når du ikke liker venners navn

Selv om jeg ikke alltid er overbegeistret for det andre kaller barna sine, så venner jeg meg alltid til nqvnet etter en sdund. Jeg har enda til gode å høre et navn på venners barn som jeg ikke har klart å venne meg til.

Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 22:03   #31
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når du ikke liker venners navn

Vi har venner og naboer som har valgt, etter min smak, stygge navn til barna sine. Jeg har prøvd, men klarer verken å like eller venne meg til navnene.
Likevel: det kunne selvsagt ikke falt meg inn i og sagt noe til noen av dem. Smaken er som baken - det er heller ikke sikkert at de liker navnene vi har valgt til våre barn.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 22:17   #32
Gyda
Fullverdig medlem
 
Gyda sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 76
Gyda er litt kul
Standard

Sv: Når du ikke liker venners navn

Jeg hadde vel ikke klart å kommentert det om jeg møtte mennesker som kalte ungen sin Arwen, Eowyn eller Frodo eller noe slikt, men jeg har sett det på forum på nett. Og har da klart å ikke si noe. Ikke at de navnene er stygge altså, men de er så spesielle og tydelig ut fra en bok at det blir litt ... rart.

Ellers har jeg en bekjent som driver og skifter navn. Han har fått klar beskjed om at det er tåpelig. Ikke å skifte navn, men han har nå tre fornavn , det ene mer fantastisk enn det andre.

__________________
As you journey through life take a minute every now and then to give a thought for the other fellow. He could be plotting something.
Hagar the Horrible
Gyda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 23:47   #33
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når du ikke liker venners navn

Opprinnelig lagt inn av Gyda, her.

Jeg hadde vel ikke klart å kommentert det om jeg møtte mennesker som kalte ungen sin Arwen, Eowyn eller Frodo eller noe slikt, men jeg har sett det på forum på nett. Og har da klart å ikke si noe. Ikke at de navnene er stygge altså, men de er så spesielle og tydelig ut fra en bok at det blir litt ... rart.

Ellers har jeg en bekjent som driver og skifter navn. Han har fått klar beskjed om at det er tåpelig. Ikke å skifte navn, men han har nå tre fornavn , det ene mer fantastisk enn det andre.

Arwen er faktisk et fint gammelt nederlandsk navn.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 23:55   #34
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når du ikke liker venners navn

Det pleier å gå ganske fint.

Jeg har vel ett barn i omgangskretsen som jeg ikke synes har noe særlig fint navn, men tenker aldri på det utenom når jeg evt. skal fortelle andre hva h*n heter.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 00:16   #35
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når du ikke liker venners navn

Mange "poppis" navn og ikke alle som er like kledelige men det er dems valg og gjør ikke meg noe.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 00:29   #36
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når du ikke liker venners navn

Jeg har vel et par ganger tenkt "oi!", og det har sikkert noen av våre venner tenkt om navnet på barna våre også.

Det plager meg ikke. Man tenker sitt, og så venner man seg til navnet.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 01:48   #37
Ferskna
Fullverdig medlem
 
Ferskna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: på landet, nær byen..
Innlegg: 46
Ferskna har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Når du ikke liker venners navn

Opprinnelig lagt inn av Ginger2, her.

Men jeg har ledd godt på kammerset over navn jeg har hørt....




__________________
"Jeg har da aldri sagt at du blir noe lykkeligere av å gjøre husarbeid,
men det blir ihvertfall rent.." - Mamma
Ferskna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 02:33   #38
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når du ikke liker venners navn

De fleste navn er OK, etterhvert.

Det hender jeg reagerer på jålete navn, spesielt når de ikke matcher familiens navn forøvrig.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 07:54   #39
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når du ikke liker venners navn

Jeg har også problemer med noen navn. Spesielt jålete navn, type Jeanine og Isadorine. "Egenlagde" navn, eller navn som mismatcher etternavn og/eller søsken og foreldre totalt. F.eks søsken som heter Styrk og Jeanette.

Jeg merker også at folk stusser veldig på navnet til minstejenta vår. Det er svært få som forteller oss at det er et fint navn. De sier bare "åja".


Sist redigert av Myrsnipa : 20-11-06 kl 07:57.
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 08:55   #40
Siggi
håpløs
 
Siggi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 166
Siggi har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Når du ikke liker venners navn

det finnes selvsagt navn jeg ikke synes er fine, og tenker gjerne mitt da. men man skal da få velge selv.
men det er jo også navn jeg ikke liker lengre, siden jeg har dårlige erfaringer med mennesker som hadde det navnet.
eva for eksempel, for det heter x-svigermor

__________________
- Galskap er arvelig. En får det av sine barn. -

Siggi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no