Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Akademiker

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-06, 00:35   #1
Ferskna
Fullverdig medlem
 
Ferskna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: på landet, nær byen..
Innlegg: 46
Ferskna har et hav av muligheter foran seg
Spørsmål

Akademiker

Jeg syns stadig det er snakk om akademikere vs hjemmeværende mødre/vanlige folk...
Hva er så en akademiker? (i dine øyne)

__________________
"Jeg har da aldri sagt at du blir noe lykkeligere av å gjøre husarbeid,
men det blir ihvertfall rent.." - Mamma
Ferskna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 00:36   #2
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.300
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Akademiker

En akademiker er en person med høyere utdanning.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 00:37   #3
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Akademiker

En som har høyere utdanning. Men samtidig vil jeg si at jeg legger litt mer i det. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, en akademiker er vel litt typete, i mine øyne. Dvs at jeg vil nødvendigvis ikke sette stempelet akademiker på enhver person med høyere utdannelse.

Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 00:37   #4
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.806
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Akademiker

Hva jeg forbinder med en akademiker, er en person med utdanning på høyskole-/universitetsnivå,
men av en eller annen grunn innbiller jeg meg at personen har mer teoretiskrettet utdanning enn praktiskrettet.

Jeg tror f.eks. ikke at jeg ville kalt en førskolelærer akademiker, til tross for at vedkommende har høyere utdanning.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.

Sist redigert av Inagh : 07-10-06 kl 00:45.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 00:38   #5
Ferskna
Fullverdig medlem
 
Ferskna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: på landet, nær byen..
Innlegg: 46
Ferskna har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Akademiker

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

En akademiker er en person med høyere utdanning.


Holder det da å ha en eksamen eller to? eller må man ha en master/hovedopgave - doktorgrad bak seg?

Jeg bare lurer jeg altså..

Kom gjerne ut av skapet både akademikere og vanlige folk..

__________________
"Jeg har da aldri sagt at du blir noe lykkeligere av å gjøre husarbeid,
men det blir ihvertfall rent.." - Mamma
Ferskna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 00:38   #6
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Akademiker

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Hva jeg forbinder med en akademiker, er en person med utdanning på høyskole/universitetsnivå,
men av en eller annen grunn innbiller jeg meg at personen har mer teoretiskrettet utdanning enn praktiskrettet.

Ja. Jeg tenker ikke på en ingeniør når jeg tenker akademiker.

Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 00:40   #7
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Akademiker

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Hva jeg forbinder med en akademiker, er en person med utdanning på høyskole/universitetsnivå,
men av en eller annen grunn innbiller jeg meg at personen har mer teoretiskrettet utdanning enn praktiskrettet.

Jeg tror f.eks. ikke at jeg ville kalt en førskolelærer akademiker, til tross for at vedkommende har høyere utdanning.

Skriver underpå denne jeg.
Sier så fint det jeg selv ville skrevet

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 00:41   #8
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Akademiker

akademisk - 1 universitets-: akademisk borger person som er immatrikulert ved et universitet / akademisk grad, tittel tittel oppnådd etter eksamen el. disputas ved et universitet / akademisk lærer universitetslærer; det akademiske kvarter det kvarter en forelesning begynner etter en hel time (i eldre tid etter det oppgitte tidspunkt), (i friere bruk) tiden fra annonsert til faktisk møtestart
2 teoretisk; uten praktisk betydning: spørsmålet har bare akademisk interesse / en akademisk diskusjon ɔ:saklig og lidenskapsløs / akademisk kunst, stil ɔreget av akademisme, konvensjonell

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 00:42   #9
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Akademiker

Så det er ikke de med høyere praktisk-yrkesrettet utdanning?

Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 00:44   #10
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.300
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Akademiker

Ikke bare universitet, men også høyskoler.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 00:45   #11
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Akademiker

:forvirret:

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 00:52   #12
Ferskna
Fullverdig medlem
 
Ferskna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: på landet, nær byen..
Innlegg: 46
Ferskna har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Akademiker

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

akademisk - 1 universitets-: akademisk borger person som er immatrikulert ved et universitet


Jeg er akademiker!





__________________
"Jeg har da aldri sagt at du blir noe lykkeligere av å gjøre husarbeid,
men det blir ihvertfall rent.." - Mamma
Ferskna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 00:56   #13
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.806
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Akademiker

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

akademisk - 1 universitets-: akademisk borger person som er immatrikulert ved et universitet

Næmmen, da er jo jeg og akademiker...

Tenk det, Hedda...

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 00:58   #14
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.796
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Akademiker

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Ikke bare universitet, men også høyskoler.


Teller en bachelorgrad, eller må man ha master eller høyere?

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 01:00   #15
Ferskna
Fullverdig medlem
 
Ferskna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: på landet, nær byen..
Innlegg: 46
Ferskna har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Akademiker

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Teller en bachelorgrad, eller må man ha master eller høyere?


Ifølge Jessicas def. holder det å ha betalt semesteravgiften..

__________________
"Jeg har da aldri sagt at du blir noe lykkeligere av å gjøre husarbeid,
men det blir ihvertfall rent.." - Mamma
Ferskna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 01:04   #16
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.796
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Akademiker

Opprinnelig lagt inn av Ferskna, her.

Ifølge Jessicas def. holder det å ha betalt semesteravgiften..


Det har jeg faktisk gjort. Men for å få graden må jeg vel bestå den h******* bedriftsøkonomien.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 01:09   #17
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.300
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Akademiker

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Teller en bachelorgrad, eller må man ha master eller høyere?

Bahelor gir da en akademisk tittel?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 01:50   #18
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.119
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Akademiker

Siden det har blitt så vanlig å ha høyere utdannelse, brukes vel "akademiker" nå vanligvis om en noe smalere del av befolkningen enn alle som er immatrikulert ved et høyere lærested. Jeg forbinder ordet med noen som har et høyere teoretisk, altså ikke yrkesrettet, studium (så hverken sivilingeniører, leger eller jurister faller inn under definisjonen slik den er i mitt hode). Eventuelt så bruker jeg det om en bestemt type personer (folk med teoretisk/akademisk legning) eller folk med bestemte typer jobber (for eksempel mange forskerjobber).

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 09:07   #19
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.821
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Akademiker

Opprinnelig lagt inn av Ferskna, her.

Jeg syns stadig det er snakk om akademikere vs hjemmeværende mødre/vanlige folk...
Hva er så en akademiker? (i dine øyne)

En akademiker er en person som er immatrikulert ved et universitet. Vanligvis bruker jeg og andre det om personer som har en akademisk grad. Det får man stort sett bare ved universiteter. Har man en treårig høgskoleutdanning regnes man normalt ikke som akademiker.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 09:09   #20
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.821
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Akademiker

Jeg ser at Skilpadda har svart mye av det samme, men jeg tror hun er alene om å mene at sivilingeniører, leger og jurister ikke er akademikere.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no