Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det slik det er å abonnere på en avis?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-08-07, 21:11   #1
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Er det slik det er å abonnere på en avis?

Vi har abonnert på Aftenposten, aftenutgaven, i snart to uker. I løpet av de knappe to ukene har avisen uteblitt fire ganger. Jeg har sagt fra hver eneste gang, og i dag lovet jeg at om det skjer igjen sier vi opp abonnementet. Vi har da abonnert på andre aviser før, og aldri opplevd noe lignende, er det sånn det er å abonnere på Aftenposten?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 21:13   #2
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.161
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det slik det er å abonnere på en avis?

Vi er stort sett fornøyde, men det hender det glipper med leveringen. De gangene jeg har ringt har det ordnet seg dagen etterpå.

Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 21:14   #3
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det slik det er å abonnere på en avis?

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Vi er stort sett fornøyde, men det hender det glipper med leveringen. De gangene jeg har ringt har det ordnet seg dagen etterpå.

Jo det ordner seg jo dagen etterpå, men så går det to dager også må vi klage igjen. Jeg vil ha avis på ettermiddagene hver dag. Ikke innimellom.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 21:15   #4
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det slik det er å abonnere på en avis?

Vi hadde det problemer der vi leide tidligere. Spesielt søndagsutgaven. Jeg klaget og klaget. Siste gang jeg klaget så ringte avisbudet meg søndag morgen da han leverte avisen og lurte på hvorfor jeg hadde klaget og hvorfor jeg ikke hadde tatt det opp med ham direkte. Lettere surrealistisk. Det endte med at vi sa opp avisen.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 21:17   #5
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det slik det er å abonnere på en avis?

Dette er ganske vanlig med budleverte aviser i deler av Oslo dessverre. Vi har også fått dørmatten fylt med aviser under avbestillingsperioder i ferier flere ganger.

Ben "har sagt opp avisbudet" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 21:17   #6
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er det slik det er å abonnere på en avis?

Vi hadde også problemer med Aftenposten, særlig i helgene. Og av en eller annen grunn var avisen ofte søkkvåt. Ga opp, sa opp.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 21:18   #7
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det slik det er å abonnere på en avis?

Er det egentlig noen vits å klage da? Ender vi bare opp med et bittert avisbud som kliner bæsj på dørmatta vår?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 21:25   #8
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det slik det er å abonnere på en avis?

Det skal forresten nevnes at der vi bodde for 10 år siden var det noen som stjal avisen vår, så avisbudet, som hadde fått mange klager på seg fra oss, var ganske oppgitt stakkar. Etter at vi avtalte levering i brevsprekken gikk det bedre.

Her vi bor nå var det imidlertid budet som ikke leverte riktig. Nå sist Morgenbladet på fredager, så nå får vi det i posten i stedet. Men det er vel neppe noe alternativ for Aftenposten.

Ben "hvor vanskelig er avisombæring egentlig?" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 21:52   #9
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det slik det er å abonnere på en avis?

Har aldri problemer med Aftenposten. Bor også i Oslo.
Det hender dog at søndagsutgaven kommer lovlig sent. :Avisbudet har sikkert vært på fylla lørdag:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 21:59   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.961
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det slik det er å abonnere på en avis?

Vi har masse problemer med levering av Aftenposten. Jeg snakker stadig med dem på den såkalte servicetelefonen. Nå begynner jeg å bli skikkelig oppgitt, og kjefter mye (og forteller etterpå at jeg vet at det ikke er deres feil, men noen må jo få høre det). Jeg håper inderlig at Aftenposten innser alvoret, for jeg har faktisk vurdert å bytte avis.

Er det noen som vet om Dagsavisen har samme distributør som Aftenposten?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 22:00   #11
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det slik det er å abonnere på en avis?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.


Er det noen som vet om Dagsavisen har samme distributør som Aftenposten?

Da vi abonnerte på Dagsavisen hadde vi aldri problemer. Vi fikk den hver dag. Da vi sa opp drev de imidlertid telefonterror i en lang periode.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 22:14   #12
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det slik det er å abonnere på en avis?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Er det noen som vet om Dagsavisen har samme distributør som Aftenposten?

Vi abonnerer på Aftenposten, pluss at vi har Dagsavisen i helgene, og de leveres sammen. Så det er i alle fall mye som tyder på et nært samarbeid.
Vi er stort sett veldig fornøyd med leveringen, bortsett fra at A-magasinet mangler sånn innimellom.

__________________
Storebror (2003) og lillebror (2004)

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 22:25   #13
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det slik det er å abonnere på en avis?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Vi har masse problemer med levering av Aftenposten. Jeg snakker stadig med dem på den såkalte servicetelefonen. Nå begynner jeg å bli skikkelig oppgitt, og kjefter mye (og forteller etterpå at jeg vet at det ikke er deres feil, men noen må jo få høre det). Jeg håper inderlig at Aftenposten innser alvoret, for jeg har faktisk vurdert å bytte avis.

Er det noen som vet om Dagsavisen har samme distributør som Aftenposten?

Dere bor kanskje i nærheten av oss? Dagsavisen var det samme leveringshelvetet når vi prøvde den.

Ben "men mindre tabloid enn Aftenposten var den" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 22:27   #14
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det slik det er å abonnere på en avis?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Da vi abonnerte på Dagsavisen hadde vi aldri problemer. Vi fikk den hver dag. Da vi sa opp drev de imidlertid telefonterror i en lang periode.

Her også. Deilig å fortelle dem hvorfor vi sa opp. :møkkaavis:

Vi hadde store problemer med spesielt Søndagsaftenposten da vi bodde i 4. etg uten heis. Da vi klaget for n-te gang, fortalte de meg at de fikk bonus basert på (manglende) klager. Så det hjelper å klage hvis avisbudene går for pengenes skyld.

Vi hadde åpenbart et av dem som gikk av en bisarr idealistisk årsak.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 22:43   #15
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.088
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det slik det er å abonnere på en avis?

Her er det nabogutten som går med Aftenavisen. Kan ikke han, så må mora stille opp. Ergo, vi får alltid avisen.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 22:45   #16
ack
HATER Bergen by
 
ack sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 211
ack har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Er det slik det er å abonnere på en avis?

Vi får Afteposten hver dag, morgen og kveld. Bor i Oslo, ingen problemer.

ack er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-07, 09:48   #17
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det slik det er å abonnere på en avis?

Vi har opplevd det motsatte, har ikke hatt problemer med for lite levering, men for mye levering. Særlig irriterende var det i ferien, da postboksen vår ble overfylt av aviser vi aldri har bestilt eller betalt for.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-07, 10:08   #18
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det slik det er å abonnere på en avis?

Til tider - Ja!
Vi har også tidvis problemer med leveringen av Aften. Og jeg klager og klager og klager.
De klarte fex. ikke å levere den til ferieadressen vår i 3 uker, men hadde til gjengjeld levert den hjemme, til vårt tomme hus Takk og lov for snille og oppmerksomme naboer!

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-07, 10:16   #19
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det slik det er å abonnere på en avis?

Jeg tror dette er veldig avhengig av budet, det er mange slags folk som jobber som bud. Noen er veldig pliktoppfyllende, andre slenger innom med avisa når det passer seg.

Vi hadde aftenposten da vi bodde i Oslo. På hverdagene kom den ALLTID, ingen problemer. I helgene var det VELDIG variabelt - tydeligvis et annet bud. I ferier da vi stoppet avisa, så opplevede vi at den stoppet i uka, men ikke i helgene...

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-07, 10:18   #20
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er det slik det er å abonnere på en avis?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

... er det sånn det er å abonnere på Aftenposten?

Ja Jeg har også bare dårlig erfaring med å skulle få Aftenposten på døra. Jeg har ikke prøvd her jeg bor nå, men der vi bodde før var det fullstendig bingo om vi fikk avisen eller ikke. Jeg hadde maange klagesaker, og nektet og betale for ett kvartal fordi det var så ustabilt. Det ble det en del krangling ut av, men jeg slapp å betale.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no