Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Alle høstens aktiviteter er nå i gang

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-07, 14:30   #1
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Alle høstens aktiviteter er nå i gang

Og slik ser vår uke ut:

Mandag: Ingen ettermiddagsaktiviteter, men mannen padler kajakk fra kl 20. De er en gjeng i nabolaget som har kajakker, og vi bor rett ved sjøen så de har seg en tur hver mandag.
Tirsdag: 8åringen går på barneteater. Jeg kjører frem og tilbake. Men nå har jeg gjordt en avtale med venninnen min (som også ha datteren sin der og bor like ved)at vi heller skal benytte den timen til en god gårtur i en trimløype like ved.
Onsdag: Mannen springer orientering, 8åringen går på junirkoret og 5åringen i minigospel. Heldigvis er kirken to gater fra hvor vi bor og de øver samme klokkeslett. Så de sykler opp og begynner, så kommer jeg og minsten etter for å se på. Nå er orienteringssesongen snart over, men da blir det vel bueskytetrening på mannen. Heldigvis er ikke den rett etter jobb, men litt senere på kvelden.
Torsdag: Barneidrett fra 1-6 klasse. Men mannen er med som trener så da får 5åringen også være med. Det er rett opp på skolen så det er like i nærheten.
Fredag: Terapiriding med minsten. Hele familien er med for mannen og meg må være med å ri/leie hesten/ponnien.

Og nå får vi kanskje betale oss inn i leie av en svømmehall på lørdagsmorgenene kl09.

Heldigvis så jobber jeg bare 70% og har hjemmekontor, slik at eldstejenta kommer rett hjem fra skolen og får stort sett gjordt leksene sine da.

Ikke rart at tiden går fort iallefall. (og vi klarer faktisk å få inn både et par barselgrupper sånn dann og vann, og forening (venninneklubb) og andre vennebesøk både med og uten unger.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 14:32   #2
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.673
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alle høstens aktiviteter er nå i gang

Lurer på hvordan du greier over alt og mistenker deg i å være litt superdame...

Hilsen lat ettbarnsmor

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 14:33   #3
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alle høstens aktiviteter er nå i gang

Ojda, det var jo en timeplan verre enn vår. Vi har fri fredager.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 14:33   #4
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Alle høstens aktiviteter er nå i gang

Imponert.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 15:01   #5
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Alle høstens aktiviteter er nå i gang

Glemte forresten fritidsklubben (men så er jo ikke den helt i gang enda). Det er en klubb som en del foreldre har startet på skolen. Det er 4 ganger nå på høsten og 4 på våren. Annenhver onsdag 1-4 klasse + ressurssenteret og annenhver onsdag er det 5-7 klasse.
Da er det 10 kr å komme inn, så kan de kjøpe lapper (verdens beste) og pølser. Frukt, grønnsaker og saft er gratis. Så er det masse spill, dans, limbo, bordtennis, frilek og en hobbyaktivitet hver gang. Det er kjempeoppmøte med 70-90 elever hver gang (iallefall på småtrinnet og det er bra når skolen har ca 200 elever).
Jeg har stort sett vært med som "vakt", og da får 5åringen også være med.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 15:27   #6
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Alle høstens aktiviteter er nå i gang

Kjekt å sjå at andre har det på same måten! Aktivitetane er ulike, men ellers var dette verkeleg til å kjenne seg igjen i, ja. Og no i overgongen mellom to sesongar er det verre enn nokon gong. Fotballen avsluttar IKKJE den dagen handballen startar opp, og det gjer neimmen ikkje friidretten heller... Musikkøvinga, diverse treningar, fritidsklubben osv Det er rimeleg hektisk ja. Heldigvis er det nokre veker til skisesongen startar... Men vi likar det! Og ja, vi rekk både å vere litt sosiale og kose oss heime i tillegg.

Både mannen og eg er van med slikt aktivitetsnivå frå vi gjekk på barneskulen, det gjaldt å vere med på det meste, alt var kjekt og ingenting kunne velgast vekk. Leksene gjekk kjapt unna (men med skikkeleg arbeid) og det gjaldt å vere effektiv. Og slik er det med eldste også. Minste er for lita for eigne aktivitetar, men heng med på fotballturneringar, handballturneringar, friidrettsstemner og diverse treningar. Og er blodig fornærma om ho ikkje får vere med. Det er då stor stas med masse folk, liv og røre! For oss er dette aktivitetsnivået heilt greitt, men eg skjønnar at det kan bli for mykje av det gode for andre.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 15:28   #7
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alle høstens aktiviteter er nå i gang

Minstejenta på 6 er med i Allidrett og det holder i massevis. Etter jul begynner hun på svømmekurs.

Storesøster på 15 år spiller piano på 7 året som krever mye øving og trener på teen SATS to ganger i uken. I tillegg synger hun av og til hos en sangpedagog hvor jeg også går. Da kutter hun ut heller treningen den uken.
Hun har masse lekser så vi krever at skolen kommer først.

Jeg synes det er litt lurt å holde litt igjen jeg for en skal jo ha litt tid til frilek og samvær også.


Sist redigert av Michelle : 20-09-07 kl 15:37.
Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 22:06   #8
oss
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 44
oss har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Alle høstens aktiviteter er nå i gang

Julie går på turn på mandagen. Marita på "min første sang" på onsdagen.
Utenom det prøver jeg å få trent litt.
Sambo har ingen faste aktiviteter.

Går veldig greit, men travelt når han er offshore.

oss er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 21:09   #9
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.322
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Alle høstens aktiviteter er nå i gang

Heldigvis er de med på det samme enda....
tirsdager er det kor. Jeg er med i foreldregruppen som ordner frukt til pausen deres og klistrer klistremerker på frammøtekortene (veldig viktig). Ikke noe stress med det selv om minsten må være med på slep, hun er en god hjelper....
Torsdager er de på svømmekurs. Da er jeg og minsten enten i garderoben og tegner /leser (på vinteren når det er mørkt, eller surt), ellers leker vi på lekeplassen ute. Gidder ikke kjøre frem og tilbake de gangene minsten må være med, selv om det er fem minutter å kjøre.
Synes det holder med to dager i uka. De ville gjerne på håndball, men det krasjet med kor.
Jeg og gubben har ikke noe eget liv... hehe... altså ingen aktiviteter...

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 21:30   #10
Anonyma
Aktiv
 
Anonyma sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Hjemme
Innlegg: 196
Anonyma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Alle høstens aktiviteter er nå i gang

En slik ukeplan kunne vi aldri hatt, det hadde blitt alt for mye! Jeg kommer hjem fra jobb sent, så her føles det knapt som om vi har tid til middag før det er tid for kveldsstellet...

__________________
Anonyma
Anonyma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 21:33   #11
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alle høstens aktiviteter er nå i gang

Vi har ikke så mye på timeplanen som dere Senna, men syntes det skjer veldig mye alikevel

Tirsdager er minsten på allidrett, kjempestas
Torsdag er storebror på speider'n

Ellers i uken er det turgåing på kveldene og stadig vekk annet som skjer

Jentene er så store at de ordner opp selv, nesteldste bor i stallen og i forigårs sov hun og en venninne over i stallen

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 21:48   #12
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alle høstens aktiviteter er nå i gang



Vi har svømming mandagene, og det er mer enn nok.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 11:54   #13
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Alle høstens aktiviteter er nå i gang

Dette var kjente toner. Med 3 barn blir det aktive ettermiddager, det er sikkert.

Jeg har 2 jenter, som begge er med på fotball, og i tillegg går de på dans. I fjor gikk eldste på håndball i tillegg, da ble det rett og slett for hektisk. Minstemann er ikke med på noe ennå, men det kommer vel snart det også.

Med en mann som pendler, og ikke er hjemme før 19 eller 21 3 dager i uken er det av og til litt for mye av det gode. Men har man fått barn får man følge opp, slik er den saken.

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 12:04   #14
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alle høstens aktiviteter er nå i gang

Oj, dette var mye. Men slik blir det vel etterhvert.
Jentene her synger i knøttekor en gang i uka, også går storesøster på svømmekurs en gang. Det er alt, men foreløpig holder det.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 12:19   #15
Frances
Lykkelig naiv
 
Frances sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 861
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Sv: Alle høstens aktiviteter er nå i gang

Du verden, det var mye! Hadde fått magesår av mindre tror jeg.
Her hos oss går størstejenta på dans tirsdager. Minstemann på 4 har ingen aktiviteter. Begge vi voksne trener, men det gjør vi etter barnas leggetid.

Savner dere aldri en rolig familiekveld uten besøk og planlagte aktiviteter? Eller får dere skviset inn dette i timeplanen også?

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 12:55   #16
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Alle høstens aktiviteter er nå i gang

Opprinnelig lagt inn av Frances, her.

Savner dere aldri en rolig familiekveld uten besøk og planlagte aktiviteter? Eller får dere skviset inn dette i timeplanen også?

Vi har jo lørdag, søndag og mandag fri. Dessuten så er de aller fleste aktiviterer rett i nærheten av hvor vi bor, og det er fra ca 17-18, så det er jo litt igjen av kvelden etterpå også.
Nå jobber jeg bare 70% og har hjemmekontor, så da begynner jeg stort sett på middagen når jeg er ferdig på jobb kl 15.30. Så da får vi spist før vi går. Og iallefall eldste er gjerne ute og leker med venner 1-1 1/2 time etter at hun kommer hjem fra aktiviteten. I og med at hun ikke går på SFO så gjør hun jo lekser når hun kommer fra skolen. Hadde det vært full jobbing og SFO så tror jeg ikke vi hadde orket dette programmet.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 13:00   #17
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Alle høstens aktiviteter er nå i gang

Når får du tid til egenaktiviteter? Mannen din har flere treningsøkter alene - mens du jobber redusert for å sørve familien?

Jeg mener ikke å være teit her, vi har hatt lignende timeplaner selv, men jeg har altså opponert mot en hverdag hvor pappan skal ha masse muligheter mens jeg sitter igjen med alt arbeidet...

  Svar med sitat
Gammel 28-09-07, 10:48   #18
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Alle høstens aktiviteter er nå i gang

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Når får du tid til egenaktiviteter? Mannen din har flere treningsøkter alene - mens du jobber redusert for å sørve familien?

Jeg mener ikke å være teit her, vi har hatt lignende timeplaner selv, men jeg har altså opponert mot en hverdag hvor pappan skal ha masse muligheter mens jeg sitter igjen med alt arbeidet...

Det er et godt spørsmål, ikke nødvendigvis bare til Senna. Det bør være en rettferdig fordeling av egentid i enhver familie syns jeg. Et vennepar av oss har 2 barn som er aktive i idrett. Faren er aktiv både med barnas idretter og med egne hobbyer, mens mor har ikke tid til å presse inn litt trening engang. Det er ikke riktig syns jeg.

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no