Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hundeeiere se hit - om kresen hund

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-11, 08:39   #1
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.792
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Hundeeiere se hit - om kresen hund

Hunden vår har alltid vært ekstremt kresen, og jeg har fått høre både av veterinær og andre at det bare er å sette hardt mot hardt, og kun gi ham tørrfor til han spiser.
Nå har han hatt kun tørrfor tilgjengelig i 4 hele dager, og har ikke spist en eneste bit. Han virker litt slapp, men ikke helt borte, og i dag ga jeg opp, og hadde litt saus og kjøttpudding oppi med tørrforet. DA spiste han. Mitt spørsmål er- hvor lenge hadde dere holdt ut med en hund som ikke spiste noen verdens ting ?
Føler meg på en måte mislykket, men klarte ikke å se på at han sultet seg lengre

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 08:52   #2
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hundeeiere se hit- om kresen hund

Spiser han tørrforet hvis det er litt saus eller annen smak oppi? Da hadde jeg glatt gjort det. Hadde vært noe helt annet hvis han bare spiste indrefilet eller fersk leverpostei, liksom.

  Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 08:52   #3
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hundeeiere se hit- om kresen hund

Jeg synes absolutt ikke du skal føle deg lite standhaftig når du gir hunden 'noe ekstra' for å få den til å spise. Ihvertfall ikke når det har gått 4 dager, og den virker slapp.
Vi har også en hund som er svært lite glad i tørrfor, men hun spiser heldigvis til slutt, og har aldri gått så lenge som 4 dager. Men et par dager har det nok gått.
Har du prøvd å bytte for?

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 08:56   #4
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.792
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Re: Hundeeiere se hit - om kresen hund

Maggypop- har prøvd alle slags tørrfor, og det eneste han spiser frivillig er Frolich, og det sier veterinæren er verre enn å ikke gi ham tørrfor i det hele tatt.
Albertine- han spiser noe av tørrforet når jeg har på saus og kjøtt eller annet, men hvis han har sjansen (det ikke er smurt inn til en jarv)- så plukker han ut det som er godt og lar tørrforet bli igjen. Derfor prøver jeg å ha litt saus i, slik at det blir en smørje han ikke klarer å plukke ut ting fra.
Så bra at dere er enige med meg- har fått masse pepper fra veterinæren, men jeg har jo ikke ønske om å ta livet av lilletassen min....

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 09:16   #5
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hundeeiere se hit - om kresen hund

Hva om du bløtlegger tørrforet? Jeg brukte å helle kokende vann over foret og da gikk det lettere ned. Dersom du har litt saus over samtidig så vil sausen trekke inn i foret og gjøre det mer smaksrikt.

  Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 09:17   #6
Sonja Sockersöt
Hjuleglede
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.120
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hundeeiere se hit - om kresen hund

Hadde nok gjort det på samme måte som deg. Og så hadde jeg byttet veterinær tror jeg.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 09:19   #7
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.792
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Re: Sv: Hundeeiere se hit - om kresen hund

Jeg har prøvd å bløtlegge foret, og da vil han i allefall ikke ha det. Han lukter på det, fnyser og går og legger seg Jeg tror det lukter mer tørrfor av det når det er vått, så derfor vil han ikke ha det. Han er en skikkelig særing i matveien, ser du. I allefall ikke noe fare for at han skal bli overvektig den karen, selv om han er kastrert....

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Hva om du bløtlegger tørrforet? Jeg brukte å helle kokende vann over foret og da gikk det lettere ned. Dersom du har litt saus over samtidig så vil sausen trekke inn i foret og gjøre det mer smaksrikt.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 09:21   #8
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Re: Sv: Hundeeiere se hit - om kresen hund

Bløtlegge foret og blande inn leverpostei pleide jeg å gjøre til de hundene jeg hadde som var kresne. Fire dager er lenge uten mat, synes du gjorde helt rett ved å smakstilsette tørrforet.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 09:23   #9
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hundeeiere se hit - om kresen hund

Jeg hadde aldri klart å la eldstemann gå uten mat i fire dager bare fordi han ikke liker maten jeg serverer... Hunder er mennesker de også.

  Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 09:24   #10
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.792
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Re: Hundeeiere se hit - om kresen hund

Bløtlegge foret og ha i leverpostei kan kanskje virke- må teste det. Han er veldig glad i leverpostei, så kanskje.....

Autofil- ja bytte veterinær er jo alltids en mulighet Men egentlig er jeg fornøyd med veterinæren, bortsett fra at hun sier "det er bare å gi den kun tørrfor -den spiser når den blir sulten"

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 09:32   #11
Maylen
På lukket avdeling
 
Maylen sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Innlegg: 1.430
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Sv: Re: Hundeeiere se hit - om kresen hund

Vi bløtla til en gammel særing som flyttet til oss for å nyte pensjonisttilværelsen. Han var vant til biff. Bløtla og blandet inn oljer, da spiste han. Nå med vår unge frk Ayla heller vi litt vita hjertego over når hun mister lysten på tørrforet. Da går det ned.

__________________
Du vet du har sittet for lenge ved PC'en,
når du dobbeltklikker tampongen opp i...
Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 09:39   #12
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hundeeiere se hit - om kresen hund

Har du vurdert å prøve noe våtfor fra feks vom og hundemat? http://www.vomoghundemat.no/
Jeg har også en kresen hund i hus og prøver å være nøye med at maten ikke står fremme til enhver tid. Han får tilbud om mat til frokost, maten står der i 10 min og så blir skålen tatt bort. Samme på ettermiddagen/kvelden.
Brukte også en periode våtfor som jeg blandet inn i tørrforet, men her jeg bor nå er det så tungvint å få tak i det. Ellers ser ikke jeg noe i veien for å blande i saus/middagsrester.
Men prøv å ta bort maten om han ikke spiser.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 09:42   #13
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.792
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hundeeiere se hit - om kresen hund

Mex- han liker våtfor, men i følge veterinæren kan det ikke erstatte tørrforet?

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 09:46   #14
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.677
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Re: Hundeeiere se hit - om kresen hund

Kan du ikke blande inn hundmat på boks da? - Jeg mener av typen "skikkelig for", ikke hundepølse altså - bikkja vår fikk en god skjei "troll hundefor" sammen med tørrforet.

Det må vel være en ærlig sak for en hund å være matlei også, tenker jeg.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 09:57   #15
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.792
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hundeeiere se hit - om kresen hund

Bauche- joda- men denne karen er slik at om han får samme våtforet innblandet i tørrforet flere dager på rad, så sultestreiker han da også...Nei, for vel fortsette med litt middagsrester sammen med tørrforet, tror jeg.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 09:59   #16
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hundeeiere se hit - om kresen hund

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Mex- han liker våtfor, men i følge veterinæren kan det ikke erstatte tørrforet?

Hva er det for noe tull? Våtfor er et fullverdig alternativ, men det krever jo selvsagt at man setter seg litt inn i det. Skal man bruke det som fullfor så er det vel anbefalt å tilsette noe olje.
Jeg brukte i lengre perioder før gjerne halvt om halvt av våtfor og tørrfor, det følte jeg var lettest.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 10:00   #17
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hundeeiere se hit - om kresen hund

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Bauche- joda- men denne karen er slik at om han får samme våtforet innblandet i tørrforet flere dager på rad, så sultestreiker han da også...Nei, for vel fortsette med litt middagsrester sammen med tørrforet, tror jeg.

Høres ikke så dumt ut. Men ta bort maten når han ikke spiser.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 10:02   #18
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hundeeiere se hit - om kresen hund

Jeg ville ikke ha tatt bort tørrforet i det hele tatt, da risikerer du at han blånekter å spise det hvis det blir gjeninnført. Heller blande ut med noe han liker, sånn at han iallefall får i seg det han skal. F.eks. våtfor.

  Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 10:07   #19
Maylen
På lukket avdeling
 
Maylen sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Innlegg: 1.430
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Sv: Hundeeiere se hit - om kresen hund

Jo, man skal ta bort maten hvis de ikke spiser. Maten skal ikke stå tilgjengelig hele dagen. Vi gir våre ca en halv time.

Et tips kan også være å få en annen hund på besøk. Mange hunder spiser som bare det når de opplever at noen andre kan finne på å spise deres mat.

__________________
Du vet du har sittet for lenge ved PC'en,
når du dobbeltklikker tampongen opp i...
Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 10:11   #20
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.792
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hundeeiere se hit - om kresen hund

Maylen vi har prøvd både å ta bort maten, og å ha andre hunder der. Det virker ikke. Han spiser ikke engang tørrforet hvis vi er på besøk hos naboen, og han får tilbud om nabobikkjas tørrfor.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no