Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hundeeiere se hit - om kresen hund

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-03-12, 17:46   #41
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.792
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hundeeiere se hit - om kresen hund

Bobbelur- jeg vet at Frolic ikke er bra- men hva skal man gjøre liksom. Jeg heller mer og mer til å begynne å gi han det samme som vi spiser- uten å salte hans posjon altså. Vi spiser sunne middager laget fra bunnen, så det burde funke bedre enn Frolic i det minste.
Jeg tør ikke å la han gå uten å spise i en uke....

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-12, 18:06   #42
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: Hundeeiere se hit - om kresen hund

Har ikke lest diskusjonen, men har liten tro på at en frisk hund sulter seg til døde... Her får de pent spise det de får, men jeg forer jo med det tørrforet det ser ut til at de liker best. Og det må de da spise rent, uten noe over for å øke apetitten. Innimellom får de V&H, men det er ikke favoritten så ser ikke vitsen.
Som med barn, jo mindre styr dess bedre.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-12, 18:11   #43
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.792
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hundeeiere se hit - om kresen hund

Joda i teorien så er jo dette helt sant. Hunden min spiste INGENTING i fire dager da jeg prøvde å gi han bare tørrfor. Jeg tror ikke at en hund på 8 kilo kan holde ut så lenge uten mat...Jeg er ikke sånn gal hundedame som driver å steker biff og forer hunden min med, og heller ikke får han stukket noe som helst til seg ved bordet.

Opprinnelig lagt inn av Stjerneskuddet, her.

Har ikke lest diskusjonen, men har liten tro på at en frisk hund sulter seg til døde... Her får de pent spise det de får, men jeg forer jo med det tørrforet det ser ut til at de liker best. Og det må de da spise rent, uten noe over for å øke apetitten. Innimellom får de V&H, men det er ikke favoritten så ser ikke vitsen.
Som med barn, jo mindre styr dess bedre.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-12, 18:14   #44
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hundeeiere se hit - om kresen hund

Har du prøvd tørrfor for chihuahua? Chis er ekstra kresne, så foret er ekstra smakstilsatt. Det anbefales visst til andre kresne hunder også.

__________________
Jentene 93 og 02
Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-12, 18:16   #45
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.792
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hundeeiere se hit - om kresen hund

Nei det har jeg ikke prøvd..-kanskje jeg må prøve det. Veterinær eller dyrebutikk?

Opprinnelig lagt inn av Tove, her.

Har du prøvd tørrfor for chihuahua? Chis er ekstra kresne, så foret er ekstra smakstilsatt. Det anbefales visst til andre kresne hunder også.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-12, 18:42   #46
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hundeeiere se hit - om kresen hund

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Nei det har jeg ikke prøvd..-kanskje jeg må prøve det. Veterinær eller dyrebutikk?

Dyrebutikk. Sånn:

__________________
Jentene 93 og 02
Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-12, 18:42   #47
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hundeeiere se hit - om kresen hund

Om hunden ikke liker foret, så får du levere det igjen og får igjen pengene.

__________________
Jentene 93 og 02
Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-12, 20:17   #48
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hundeeiere se hit - om kresen hund

Skjønner deg.
Jeg har fått en ny baby som jeg bekymrer meg vettet over at ikke får nok mat!!
Vi har altså en liten 6 kilos tass som er, eller iallefall har vært, skikkelig vrang i matveien. Eller, jeg tror det er svigermor som mater han, men hun sier ikke noe om det... Hun henter han veldig ofte på dagtid og går tur med han og har han hos seg og da blir det nok litt god mat.

Jeg har sagt at han ikke får noe annen mat enn tørrfor så om hun gir han noe annet så er det hunden som blir straffet!! Hun er litt sånn som man kan gjøre med unger, gir du dem godteri så liker de deg.... hun sier til andre at VÅR voffs liker henne aller best!! jadda..

Iallefall så var planen å kun gi tørrfor når vi fikk han. Det gikk kjempefint og han spiste opp og vi tok vekk skålen etter en halvtime om den ikke var tømt. Så kom sommerferien og svigermor passet voffsen i 2 uker. Da hadde han visst levd på stekt kylling, det fikk vi vite leeeenge etterpå, for det var så rart at han ikke ville spise noe når vi hentet han igjen.. han spiste ikke noe (hos oss iallefall, på over en uke. Det var da det kom frem litt etter litt at han hadde fått annen mat hos svigers. Klart at han likte henne best da, for når hun kom så var han helt vill for han visste jo at nå blir det god mat!!

Iallefall, han har da overlevd. Nå er han 11 måneder og spiser tørrfor blandet med leverpostei med bacon + en brødskive med leverpostei med bacon på morgenen. Det går rimelig raskt ned. Vi byttet for nå, fra valpefor til Juniorfòr, fra Royal Canin til den rosa.. skal sjekke hva den heter etterpå, noe med Cabuca ller noe sånt, fikk tips om at den var mer smaksrik. Og den liker han.
Har akkurat begynt å gi kun tørrfor, fukte tørrforet litt og han har spist det raskt opp nå de siste dagene.
Han spiser oss ikke akkurat ut av huset, skal ha 90 gram mat om dagen så han kan godt få litt leverpostei iblandet.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-12, 21:08   #49
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hundeeiere se hit - om kresen hund

Vår hund er sånn. Og jo lengre det går mellom måltidene, jo dårligere matlyst får han. Går det for lenge, så spiser han ikke det han liker, heller. Han har overproduksjon av magesyre og kaster opp om magen blir for tom, og da har han ikke lyst på mat. Han får ei skje leverpostei i tørrforet, da går det bra. Og så vil han bare ha Eukanuba med små biter. Det er helt uaktuelt å sulte ham i dagsavis, det er ikke så gøy å tørke opp etter ham. Mannen glemte å gi ham i morges, han hadde bare tørrforet stående, så i dag har jeg vasket golv ...

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no