Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hvilken hunderase vil min far ha?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-16, 17:34   #1
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.607
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Hvilken hunderase vil min far ha?

Pappa er sprek ny pensjonist og søstersen måtte på fredag avlive pappas turkamerat de siste 13 årene. Han er en gammel gårdbruker og vant til at dyr lever og dør, men akkurat hundene har han et spesielt forhold til. Vi tenker at vi vil hjelpe han i prosessen med å skaffe seg en hund. Han er hundevant og vil ikke ha noen liten hund. Han har tidligere hatt New Foundland og Pyreneer, men så store og hårete er ikke så aktuelt nå. Kompisen (som egentlig er søstersen sin hund) var en atypisk stor og vennlig engelsk setter. Aldri møtt en slik setter før så det frister ikke med en ny setter da de oftere har et annet lynne enn den som nettopp døde.

Ønsker:
- Turkamerat først og fremt. Både på ski(trekke til en viss grad)og på lengre fjellturer.
- Må være litt robus/trygg da pappa bor på gården med min søster (nabohuset) og der er det traktorer, masse unger, kyr, sau og en elghund.
- Ikke alt for avansert pelsstell
- må kunne ro seg inne og ikke nødvendigvis stikke til skogs med det samme døra står åpen.Dette har jo noe med oppdragelse, men lynne har jo litt å si.
- ikke bare enmannshund da han kommer til å være en del av en storfamilie med stort og smått.

Nå har han anledning til å begynne med valp igjen og tror det hadde vært fantastisk for han.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-16, 17:41   #2
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken hunderase vil min far ha?

Golden Retriver? Uten at jeg helt vet noe særlig om den men kjenner flere som har den som familiehund og de er svært barnevennlige. Røyter da og skifter pelsen 2g i året.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-16, 17:41   #3
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken hunderase vil min far ha?

Eurasier. Mellomstor, rolig, kan trekke litt, liker turer i alle lengder og er omgjengelige med både folk og fe, uten å være særlig oppsøkende. Feller underullen to ganger i året, og da feller den sin egen vekt, tilsynelatende...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-16, 18:31   #4
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.982
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken hunderase vil min far ha?

En welsh springer spaniel kanskje, de er supre på tur, sterke i kroppen og sosiale og fine og skikkelig søte.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-16, 18:34   #5
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.607
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken hunderase vil min far ha?

Tror jeg har funnet den!

http://www.canis.no/oppdretter/rasep...raseid=65&rv=1

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=84214528

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-16, 18:35   #6
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.607
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken hunderase vil min far ha?

Har til og med snakket med oppdretter i dag. Hun mente at dette måtte være den perfekte gårdshund og turkamerat for en med forkjærlighet for hunder med litt størrelse.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-16, 18:39   #7
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken hunderase vil min far ha?

Jeg tenkte Labrador! med en gang, og unghund/voksen, ikke valp.
Men Grosser er fine hunder, bortsett fra at de selvfølgelig har helseproblematikken så store hunder har men med din fars erfaring er det sikkert ikke et tema.

Lykke til!

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-16, 18:54   #8
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.607
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken hunderase vil min far ha?

Labrador er et godt alternativ. Det bor en elghund på gården og tror det er fint med valp og ikke en lik gammel rival.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-16, 19:02   #9
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.446
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken hunderase vil min far ha?

Jeg skulle inn og anbefale berner sennen, som oppfyller alle kriteriene på lista di. Men grosser er jammen ikke noe dumt valg, det heller.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-16, 19:06   #10
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken hunderase vil min far ha?

Ser ut som et flott valg for din far. :smile:

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-16, 19:23   #11
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.028
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken hunderase vil min far ha?

Rhodesian ridgeback må også være nevnt i denne tråden.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-16, 20:39   #12
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken hunderase vil min far ha?

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Har til og med snakket med oppdretter i dag. Hun mente at dette måtte være den perfekte gårdshund og turkamerat for en med forkjærlighet for hunder med litt størrelse.

En gammel klassevenninne av meg oppdretter denne rasen. Hvis det er henne du har vært i kontakt med, får dere garantert super oppfølging - og det er fine hunder.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-16, 20:40   #13
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken hunderase vil min far ha?

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Rhodesian ridgeback må også være nevnt i denne tråden.

Jeg har hatt RR. Fin hund, emn litt for mye jaktinstinkt, synes jeg - de drar til skogs hvis de får ferten av noe.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-16, 21:00   #14
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken hunderase vil min far ha?

Jeg tenkte labrador når jeg leste innlegget ditt. De er veldig gode familiehunder, og de kan være ganske store. Gode trekk og kløvhunder. Ulempen kan være sterk sult og sexdrift

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-16, 21:05   #15
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken hunderase vil min far ha?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg har hatt RR. Fin hund, emn litt for mye jaktinstinkt, synes jeg - de drar til skogs hvis de får ferten av noe.

Sånn sett er jeg glad vi har gjeter-og vokterraser (blanding schæfer/Border collie). Hun kunne ikke i sin villeste fantasi tenke på å stikke av.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-16, 21:19   #16
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken hunderase vil min far ha?

Jeg tenkte automatisk labrador, men golden er også et supert alternativ.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-16, 23:17   #17
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.607
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken hunderase vil min far ha?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

En gammel klassevenninne av meg oppdretter denne rasen. Hvis det er henne du har vært i kontakt med, får dere garantert super oppfølging - og det er fine hunder.

Oppdretteren holder til på Finnskogen. I kveld har vi hatt familieråd og far takker ja til ny kompis fra alle oss barna. Det er som takk for all hjelpen rundt byggeprosjekter og oppussing. Skal snakke med oppdretter igjen og satser på å dra dit allerede i slutten av neste uke.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-16, 12:57   #18
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken hunderase vil min far ha?

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Oppdretteren holder til på Finnskogen. I kveld har vi hatt familieråd og far takker ja til ny kompis fra alle oss barna. Det er som takk for all hjelpen rundt byggeprosjekter og oppussing. Skal snakke med oppdretter igjen og satser på å dra dit allerede i slutten av neste uke.

Da er det ikke min klassevenninne. Men fine hunder, da!

Så hyggelig for faren din med en ny kompis!

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-16, 13:06   #19
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.607
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken hunderase vil min far ha?

Ja det ble nesten rørende. Han ble litt stuss når alle fire avkommene hans kom trampende inn med kaffebrød under armen. Vi googlet, leste i hundebok og så på bilder. Da var han solgt. Nå gleder han seg veldig. Tror det blir en perfekt hund for et gårdsliv med masse liv og røre. Depositum er betalt og vi skal bare finne tidspunkt for henting. Jeg og min bror blir med på henting. En stor hund, men ikke samme pelsstell som med pyreneer og New Foundland som han har erfaring med. Perfekt.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-16, 13:41   #20
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.391
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken hunderase vil min far ha?

Er det bestemt hvilken av de tre det blir eller kan dere velge?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no