Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Førstehjelp til veldig tørt hår?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-07-07, 19:26   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Ulykkelig

Førstehjelp til veldig tørt hår?

Jeg gir snart opp håret mitt. Det er utrolig tørt og ser fullstendig livløst ut. Jeg kurer det et par ganger i uka med Redken all soft heavy cream + at jeg bruker balsam, hårkur som ikke skal skylles ut OG serum hver gang jeg vasker det. Finnes det noen andre råd?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 19:29   #2
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Førstehjelp til veldig tørt hår?

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Jeg gir snart opp håret mitt. Det er utrolig tørt og ser fullstendig livløst ut. Jeg kurer det et par ganger i uka med Redken all soft heavy cream + at jeg bruker balsam, hårkur som ikke skal skylles ut OG serum hver gang jeg vasker det. Finnes det noen andre råd?

Vasker du håret hver dag?

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 19:29   #3
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Førstehjelp til veldig tørt hår?

Eneste hårkur som har gjort susen her er Sebastian Laminates.
Har prøvd Redken sine også, og de er gode de, men Sebastian er BEST.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 19:29   #4
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Førstehjelp til veldig tørt hår?

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Vasker du håret hver dag?

Nei, annenhver dag.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 19:30   #5
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Førstehjelp til veldig tørt hår?

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Eneste hårkur som har gjort susen her er Sebastian Laminates.
Har prøvd Redken sine også, og de er gode de, men Sebastian er BEST.

:noteter:

Takk for tips.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 19:30   #6
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Førstehjelp til veldig tørt hår?

Tror forresten kanskje du overdriver litt jeg. Hva med å bare bruke balasam de gangene du ikke kurer og ikke vaske håret mer en maks annenhver dag?
Du kan jo evt bare skylle det også, og ikke sjamponere hver gang.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 19:35   #7
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Førstehjelp til veldig tørt hår?

Jepp, som Pastill, så tror jeg også at du overdriver litt. Kur to ganger i uka er nok i overkant av hva du behøver. La det gå tre dager mellom hver vask om mulig. Da rekker hodebunnen å produsere nok sebum sånn at fuktighetsbalansen i hodebunnen optimerer seg. Da får håret tilbake den fuktigheten det trenger.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 19:41   #8
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Førstehjelp til veldig tørt hår?

Det er viktig med en balansegang mellom fuktighet og proteiner.. Tror du har fått riktig kur til håret ditt, men prøv heller å kure det 1 gang pr. uke.

Hva med å sove med kuren i håret om natten, eller ha den i lengre.. Det er viktig å ha varme når du har den i. Hvis sola titter fram, kan du jo sette deg ut i sola med kuren.

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 19:44   #9
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Førstehjelp til veldig tørt hår?

Jeg har noen ganger tatt i kur når jeg kommer hjem fra jobb, knyttet en plastpose over, så tullet et håndkle rundt. Gå med det så lenge du orker.

Redken har også en veldig fin sånn "leave in" sak, med proteiner.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 20:16   #10
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Førstehjelp til veldig tørt hår?

Balansegang mellom fuktighet og proteiner ... :hm: Jeg skal forsøke å følge rådene deres. Skader det håret om jeg bruker for mye balsam/hårkur/serum?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 20:18   #11
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Førstehjelp til veldig tørt hår?

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Redken har også en veldig fin sånn "leave in" sak, med proteiner.

REDKEN EXTREME 'ANTI SNAP' LEAVE IN TREATMENT?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 20:23   #12
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Førstehjelp til veldig tørt hår?

Det skader sikkert ikke for håret så lenge du ikke får formye ned i hodebunnen. Det er ikke no særlig om den blir fet, da blir håret fort fett.

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 21:01   #13
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Førstehjelp til veldig tørt hår?

Det skader jo ikke håret å kure for mye da, men rart at du ikke føler at det da heller blir for tungt og uformelig?? Jeg overdrev litt for noen år siden og da bare hang det rett ned...
HAr ikke prøvd de Redken produktene mange anbefaler men er fornøyd med fuktighetskuren fra Wella. En lyseblå boks. Kurer omtrent en gang i uken med den.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 21:06   #14
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Førstehjelp til veldig tørt hår?

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

REDKEN EXTREME 'ANTI SNAP' LEAVE IN TREATMENT?

Jepp!

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 21:08   #15
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Førstehjelp til veldig tørt hår?

Jeg kjøpte forresten Sebastian Laminates shampo og balsam. Har ikke trengt å kure etter jeg begynte med den.
Min erfaring er at shampoen har ekstremt mye å si. Brukte Herbal Essenses en liten mnd her nylig (ventet på varer fra LF), og håret ble skikkelig hampete og tørt.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 21:18   #16
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Førstehjelp til veldig tørt hår?

Jeg har alltid hatt veldig tørt hår (krøller), men det forbedret seg betraktelig da jeg beynte å vaske håret sjeldnere. Håret har blitt vant til å bli vasket sjeldent og blir ikke fett på flere dager. Jeg skylder det gjerne i vann om morgenen, men uten såpe og slikt.
Jeg blander hårkur og hårgele sammen og bruker i håret mens det er vått.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 21:19   #17
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Førstehjelp til veldig tørt hår?

Jeg skulle til å spørre om hva slags shampoo dere anbefaler. Jeg veksler mellom Redken all soft, Redken for farget hår, en wella shampoo med farge og en fra apoteket for tørr hodebunn (ja, for jeg får lett det også).

Jeg har tørt hår i utgangspunktet og farger håret for ofte (for å dekke grå hår, som jeg selv føler jeg har fått veldig mye mer av det siste året). jeg skjønner jo at mye av problemet ligger her. Farget det for inntil et par måneder siden selv. De to siste gangene har jeg farget det hos frisør.

Hva er den mildeste gråhårdekkeprosessen jeg kan gi håret mitt, tro? Frisøren jeg var hos sist anbefalte meg salongfarging kombinert med å bruke denne wella-shampooen med farge for å drøye farginga maksimalt. Jeg synes ikke den hjalp ...

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 21:23   #18
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Førstehjelp til veldig tørt hår?

Et veldig godt tips er i hvertfall å unngå butikk shampooer, det er mest vann.
Frisør shampooer er bedre for håret, og i tillegg mye drøyere, så prisen går opp i opp.
Ellers er det mange frisører som anbefaler en god frisør-balsam bare som kur.

Og det de andre sier her, ikke overdriv.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 21:23   #19
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Førstehjelp til veldig tørt hår?

Jeg bruker shampoo, balsam og hårgele fra "Graham webb" Produktene er for krøllete hår, og fungerer også veldig godt mot tørt hår (som ofte folk med krøller har).

Jeg er veldig fornøyd.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 21:56   #20
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Førstehjelp til veldig tørt hår?

Jeg har prøvd forskjellige shampoer, men bruker nå kun Pantene Pro-V shampo og balsam. For å dekke grå hår er jeg begynt å bleke det, da blir det tørt. Jeg har også prøvd frisørsalongshampoer, men har ikke blitt fornøyd.
Du får prøve forskjellige shampoer og finne ut hva som er best for deg.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no