Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Katt og allergi

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-03-12, 23:46   #21
lisa990088
Nybegynner
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 2
lisa990088 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Katt og allergi

sorry jeg mener: prisen hehe

lisa990088 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 09:25   #22
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Katt og allergi

De fleste rasekatter koster fra 8000 kr og oppover, avhengig av hvor bra stamtavle de har, og hvor vanlig rasen er. Du kan jo google oppdrettere av tyrkisk van, eller ta kontakt med NRR for å høre om det finnes oppdrettere.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 22:34   #23
Sonar
Bør lage seg en tittel selv
 
Sonar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Katt og allergi

Vet at sibirkatt regnes som allergivennlige, men det er mange som reagerer på dem også.

Vi har sibirkatt. Men ingen av oss i familien har kjente allergier.

Det finnes testhjem hvor man kan reise på besøk og kose med katten. Anbefaler det for å sjekke ut allergien.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 23:14   #24
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Katt og allergi

Hvis du ønsker besøk av katteallergikere er katt uansett rase en dårlig ide av grunnene som flere over her har nevnt. Anskaffer dere katt tar dere et valg om å prioritere katt framfor evt besøk av allergikeren. Det å prøve ut å ha katt har jeg ingen sans for siden jeg mener at katter bør ha stabile hjem.

Mine foreldre måtte kvitte seg med katt pga allergi og det var ikke hyggelig. Jeg ville ikke tenkt tanken på å vurdere katt dersom det kunne kommet i konflikt med allergier. Til det er jeg alt for glad i både allergikere og katter.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 00:18   #25
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Katt og allergi

Opprinnelig lagt inn av Sonar, her.

Vet at sibirkatt regnes som allergivennlige, men det er mange som reagerer på dem også.

Vi har sibirkatt. Men ingen av oss i familien har kjente allergier.

Det finnes testhjem hvor man kan reise på besøk og kose med katten. Anbefaler det for å sjekke ut allergien.

Hos sibirkatt er det enkelte individer som ikke produserer proteinet Fel1B i spyttet, som er noe veldig mange allergikere reagerer på. Dette er en mutasjon som har oppstått i rasen, det er slettes ikke alle sibirkatter som er allergivennlige, kun de som er bærere av denne mutasjonen. Hvilke katter det gjelder kan man ikke vite med mindre man gentester katten, eller prøver seg frem.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 14:01   #26
hera
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 88
hera har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Katt og allergi

Gammel tråd, men svarer siden den har blitt dratt opp igjen. Jeg har to Devon Rex-katter, som mange allergikere tåler. Moren min som reagerer på de fleste katter tåler mine. Broren min, derimot, reagerer. Men før man anskaffer katt, bør man alltid teste ved å tilbringe noe tid sammen med katterasen man har sett seg ut. Våre to er omplasseringskatter, begge eierne hadde kjøpt slike katter fordi de angivelig var allergivennligen, men opplevde at de fikk allergiske reaksjoner likevel.

hera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 14:12   #27
C.D
Bør lage seg en tittel selv
 
C.D sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
Innlegg: 1.721
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: Katt og allergi

Bengalkatten er også blandt de få rasene som flere allergikere tåler.
Fantastisk nydelige katter med ett herlig gemytt ser ut som det er strødd en boks glitter i pelsen. Å jeg savner den katta, skal ha en slik igjen.

__________________
Attpåknerten, november 09
C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 14:56   #28
Morgaine
Aquademiker
 
Morgaine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 278
Morgaine er litt kulMorgaine er litt kul
Standard

Sv: Katt og allergi

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Ikke nakenkatt, takk.

Mange med katteallergi er også allergiske mot nakenkatter. Sånn helt på siden av hva det spørres om.

__________________
05 & 08
Ikke reserver en plass i hjerte ditt til dem som ikke ønsker å være der. De som ønsker å være en del av livet ditt vil gjøre en innsats for å ta del i det.
Morgaine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 19:48   #29
hera
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 88
hera har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Katt og allergi

Jupp. Det er ikke nødvendigvis pels/hår i seg selv som gir allergi, men proteiner i spytt og svette.

hera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no