Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hvilken søt gjærbakst synes du er aller, aller best?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-12, 13:39   #1
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Hvilken søt gjærbakst synes du er aller, aller best?

Hvis du kan velge hva slags gjærbakst du kunne fått til kaffen i dag, hva ville du valgt?

Her i huset er det en slager med grove kanelsnurrer med brunt sukker om dagen, men kunne hatt lyst til å bake noe annet godt.

HVA skal jeg bake?

  Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 13:41   #2
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken søt gjærbakst synes du er aller, aller best?

Skoleboller/brød.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 13:42   #3
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.346
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken søt gjærbakst synes du er aller, aller best?

Solskinnsboller.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 13:42   #4
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.498
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken søt gjærbakst synes du er aller, aller best?

Eg skulle seie kanelbolle, men det er du lei av.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 13:43   #5
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken søt gjærbakst synes du er aller, aller best?

Store skillingsboller med masse eggekrem i midten og melis.

Eller skolebrød med masse eggekrem og masse melis og kokos.

Nå fikk jeg vann i munnen og tenker at jeg skulle utført sånn tanketerapi. Feks. ved å slippe et strikk mot hånden i det jeg tenker på gjærbakst for at det skal bli negativt å tenke på det.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 13:43   #6
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.910
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken søt gjærbakst synes du er aller, aller best?

Kanelsnurrer eller kardemommesnurrer.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 13:45   #7
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.794
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken søt gjærbakst synes du er aller, aller best?

Oppskrift på de kanelbollene dine, sjugger ?

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 13:45   #8
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken søt gjærbakst synes du er aller, aller best?

Nybakte luftige hjemmelagde boller med rosiner, eller nybakte luftige hjemmelagde kanelsnurrer som er vridd sånn at de har mye karamellaktig kanel på alle kanter. Det aller viktigste med gjærbakst er at den er lett og myk og ikke tørr og tung.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 13:49   #9
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.911
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken søt gjærbakst synes du er aller, aller best?

Jeg er ikke så glad i søt gjærbakst, men ville valgt boller med sjokoladebiter. Bollene må være lette og luftige, og sjokoladebitene mørke.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 13:51   #10
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Hvilken søt gjærbakst synes du er aller, aller best?

Ja, kanelsnurrer er populært her også. Den beste oppskriften har jeg etter en grandtante, og den er også veldig god med rosiner og sukat. Kunstferdig flette eller kringle med kanel, eplebåter, eventuelt rosiner og hakkede mandler på toppen er jo ekstra fint. Noen lager med mandelfyll omtrent som i fyrstekake.

Jeg gjør alltid trippel hev for søt gjærbakst og etter den rød gjæren kom bruker jeg den.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 13:51   #11
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.091
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken søt gjærbakst synes du er aller, aller best?

Kringle med masse vaniljekrem.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 13:52   #12
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken søt gjærbakst synes du er aller, aller best?

Sjokoladebiter i boller er en av de tingene jeg virkelig ikke forstår.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 13:53   #13
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilken søt gjærbakst synes du er aller, aller best?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Store skillingsboller med masse eggekrem i midten og melis.

Eller skolebrød med masse eggekrem og masse melis og kokos.

Nå fikk jeg vann i munnen og tenker at jeg skulle utført sånn tanketerapi. Feks. ved å slippe et strikk mot hånden i det jeg tenker på gjærbakst for at det skal bli negativt å tenke på det.

  Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 13:53   #14
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilken søt gjærbakst synes du er aller, aller best?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Sjokoladebiter i boller er en av de tingene jeg virkelig ikke forstår.

Det forstår ikke jeg heller. Det eneste som er godt i boller er rosiner. End of story.

  Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 13:54   #15
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.895
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken søt gjærbakst synes du er aller, aller best?

Her (ja, jeg er på jobb, men er totalt ukonsentrert i dag) har vi spist fersk hjemmebakt kringle med mandelfyll til fredagskaffe etter lunsj i dag. Det er ikke jeg som baker, så ikke spør om oppskrift.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 13:55   #16
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken søt gjærbakst synes du er aller, aller best?

Borgermesterstang med nøtter, rosiner,sukat, kanel, sukker og smør.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 13:55   #17
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken søt gjærbakst synes du er aller, aller best?

Kanelsnurrer.

Men de må se omtrent sånn ut:

Og så må de være med egg i deigen, fluffy og myke.

Ikke sånn:

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 13:56   #18
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilken søt gjærbakst synes du er aller, aller best?

Solskinnsboller tror jeg nesten må være det som frister mest nå, med masse eggekrem og rosiner

Bare veldig synd jeg ikke spiser sånt om dagen, men nå liker jeg å pine meg selv, så jeg baker dem åkke som.

  Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 13:56   #19
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken søt gjærbakst synes du er aller, aller best?

Akkurat, Harriet. Det var det jeg prøvde å forklare uten bilder.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 13:56   #20
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilken søt gjærbakst synes du er aller, aller best?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Kanelsnurrer.

Men de må se omtrent sånn ut:

Og så må de være med egg i deigen, fluffy og myke.

Ikke sånn:

Jeg baker dem som de øverste der ja.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no