Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sukkerhøye unger

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Blir ditt barn vill og gal av sukker?
Ja 22 24,44%
Nei 33 36,67%
Av og til 35 38,89%
Deltakere: 90. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-07, 17:16   #41
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sukkerhøye unger

Ingen av mine har reagert på sukker.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 17:44   #42
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerhøye unger

Min eldste reagerer ingenting, men minsten derimot ...

Det er som å fylle drivstoff på et jetfly.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 18:21   #43
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.509
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sukkerhøye unger

Jeg svarte av og til, men vet egentlig ikke om det blir helt rett svar. Han blir ikke vill og gal, men enkelte ganger kan jeg merke at han blir litt mer, hva skal jeg kalle det... energisk en vanlig.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 18:25   #44
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.688
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerhøye unger

Om prinsen er trøtt og da får godis (noe han bare får når han er på besøk hos andre, her hjemme er det ostepop som gjelder ennå), blir han litt "vill i fletta" Det kan være pga at han er litt sjenert i starten og tør opp, litt fordi at han er trøtt og kanskje litt for at han får i seg sukker.

Det arter seg slik at han springer rundt mer enn han gjør til vanlig - men som sagt: Kan bare være show-off det altså!

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 18:39   #45
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sukkerhøye unger

Min eldste blir hyper på sukker. Det tok tid før jeg merket at det var det som gjorde det. Jeg har alltid syns at det var rart at noen kunne bli hyper på sukker, men fant ut at det gjalt min eldste etter hvert ja.

Etter at jeg nevnte såvidt at det kunne være en sammenheng der,for han selv (han er 5 år) så merker han det godt selv, og kan finne på å avstå fra godteri, brus kaker osv av seg selv, for "da blir jeg gal" som han sier selv. Jeg har snakket med han om det at han ikke blir gal da, men at det er kroppen hans som blir rastløs av sukkeret. Han prøver også å ta seg sammen når han har fått sukker innabords. Da sier han at han prøver å lure sukkeret.

Mellomste merker jeg ingenting til at blir hyper av sukker. Han blir bare hyper av storebror

Minstejenta får lite søtt enda, siden hun bare er 1 år.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 18:43   #46
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sukkerhøye unger

Nei, ikke nå lenger.. Nå er de bare ville

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 18:44   #47
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sukkerhøye unger

Heldigvis er det sjelden jeg ser noen sukkereffekt på mine unger, men når det skjer tror jeg like ofte det er E-stoffene som går amok ...

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 18:59   #48
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sukkerhøye unger

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hvis du med naturlig søtning mener hvitt raffinert sukker, så synes jeg ikke det går under begrepet naturlig, men det er nå så. OPPHAVET er jo naturlig, men da kan man jo like godt snakke om feks. Splenda, som er laget av sukker. :flisespikke:

Nuvel, nå avsporer jeg litt her. Min jente (4 år) blir sur og grinete når hun har spist mye søtt en dag. Hos besteforeldrene får hun endel mer enn jeg liker tanken på, og der er hun alltid grinete mot slutten av dagen.

Jeg forstår hva du mener ja. Her i heimen prøver vi å holde igjen på det raffinerte sukkeret, men det er sjelden jeg lager snop ol fra bunnenog kan bestemme det...
Poenget mitt var vel at han blir høy på gummisnop ol, men ikke kaker, sjokolade og chips.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 19:38   #49
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerhøye unger

Hehe å lage snop fra bunnen av kan ikke jeg skryte på meg at jeg gjør så ofte heller nei.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 20:38   #50
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerhøye unger

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Men nå sa jeg ikke at man skulle innta lik mengde eller lage et forsøk ut av det. Tenkte mer generellt hvordan man blir etter å ha spist sukker.

Neida, jeg skjønte det, jeg bare ville poengtere at mengdeinntaket til barn og voksne ikke alltid er det samme heller, og derfor ofte kanskje påvirker ungene i større grad.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 22:26   #51
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.716
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sukkerhøye unger

Oh yes, mini her i huset tåler ikke sukker nevneverdig godt. Han blir spinnvill.

Jeg husker veldig godt første gangen vi reagerte på det, vi var på besøk hos en grandonkel, og han gjør som grandonkler flest, propper guttungen i sukker. Vi hadde ikke introdusert særlig søtsaker for han på det tidspunktet.

En kort tid etter dette inntaket av sukker, spenner vi han fast i bilsetet og skal kjøre ca. 20 minutter hjem. Det er den verste bilturen jeg noensinne har hatt, det var rene torturen for ham stakkars, han ville jo bare løpe av seg alt sukkeret, ikke sitte fast.

Mine foreldre har aldri sett effekten av dette, helt til de skulle passe på ham en helg vi var bortreist. Snille besteforeldre propper i ham sukker til barnetv og forventer at guttungen skal legge seg kl 1900 Vel, han holdt det gående den kvelden og besteforeldrene fikk seg en lærepenge.

Nå får han stort sett bare litt Eliaschips om lørdagen, samt smakebiter av storebrors godteri.

Storebror reagerer ikke på sukker i det hele tatt.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 22:31   #52
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sukkerhøye unger

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Heldigvis er det sjelden jeg ser noen sukkereffekt på mine unger, men når det skjer tror jeg like ofte det er E-stoffene som går amok ...

Sånn er det her også, vi merker det veldig når det er smågodt med masse farger etc. Sjokolade og marsipan og sånt går mye bedre.

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 22:35   #53
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.026
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerhøye unger

Hun blir ikke spinnvill, men hvis hun får mye så merker vi en forskjell, ja.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 22:56   #54
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sukkerhøye unger

På eldste merker vi stor forskjell... Både opptur og nedtur.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 23:37   #55
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.513
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sukkerhøye unger

Jeg har aldri merket noen forskjell på våre. Har til og med prøvd å gi snuppa noe godteri i 1700 tiden for at hun skal "kvikne" litt til,men hjelpte ikke det heller.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no