Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Dokumentar om Leslie, en ung gutt fra suburbia i Malmø

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-09, 12:17   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dokumentar om Leslie, en ung gutt fra suburbia i Malmø

For noen uker siden switchet jeg innom en dokumentar på svensk TV, om en ung gutt i Malmø, som ikke liker skolen og bare vil drive med musikk. Serien gikk over tre deler og følger Leslie fra han er 13 til han er 19. Det var en utrolig sterk historie, veldig hjerteskjærende til tider, men varm og god.

Vi får innblikk i hvordan han greier å skjerpe seg når han har sterke voksenpersoner som tror på ham, hvordan noen av disse svikter, tap og seire, sorg, sinne og glede og hvordan det går med ham til slutt. Jeg har grått og ledd og blitt litt glad i den lille gutten med det såre blikket og all poesien inne i seg.

Serien ligger på STVs sider i ca 30 dager til, og jeg anbefaler alle å se den.

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?...d=puff_1388391

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 12:49   #2
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dokumentar om Leslie, en ung gutt fra suburbia i Malmø

Jeg svitsja også innom, og forble på kanalen. Tror jeg fikk med meg de episodene som var, og hadde akkurat samme reaksjon som deg, glitter!

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 12:52   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dokumentar om Leslie, en ung gutt fra suburbia i Malmø

Jeg kjenner jeg får klump i halsen og blir rørt bare jeg tenker på ham, jeg. Jeg har ikke fått sett alle episodene fullstendig så jeg tenker å få sett dem i sin helhet nå en kveld.

Det skal bli deilig å se dem i ett, siden jeg syns begge de to første episodene sluttet så hjerteskjærende. Etter å ha sett andre episode så trodde jeg det var den siste, og jeg måtte ringe sambo fordi jeg var så fortvilet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 12:55   #4
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dokumentar om Leslie, en ung gutt fra suburbia i Malmø

Etter å ha sett den andre måtte jeg søke ham opp på nett, for å finne ut hvordan det hadde gått ... Den gikk virkelig inn på meg også, altså. Og jeg måtte gjemme meg bak ei pute når han skulle si hadet til mora.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 13:00   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dokumentar om Leslie, en ung gutt fra suburbia i Malmø

Jeg hylgråt. Spesielt når vi fikk vite hvor lenge hun ble borte samtidig med at de to lærerne sluttet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 00:26   #6
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dokumentar om Leslie, en ung gutt fra suburbia i Malmø

Takk for tipset. Nå har jeg akkurat sett dem ferdig. Veldig bra og gripende.

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 00:27   #7
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dokumentar om Leslie, en ung gutt fra suburbia i Malmø

Takk for tips! Den skal jeg se.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 19:46   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dokumentar om Leslie, en ung gutt fra suburbia i Malmø

Nå går den i reprise på svt2! Det er første episode, så vidt jeg kan se.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no