Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Hjelp! Planting av hekk i bua tomtegrense

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-07-14, 21:47   #1
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Spørsmål

Hjelp! Planting av hekk i bua tomtegrense

Trixie gjør ting hun ikke kan.
Vi har fått opparbeidet ny hage, men tomten her svinger og det er her jeg skal ha hekk. Så jeg får dermed ikke strekt opp en linje. Hvordan gjør jeg dette? Måler et visst antall cm inn fra kanten? Anleggsarbeiderne har laget tomten klar for hekk mtp jord osv.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-14, 23:52   #2
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Planting av hekk i bua tomtegrense.

Kan du lage en linje med spraymaling?

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-14, 00:03   #3
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp! Planting av hekk i bua tomtegrense.

Det gullet sa. Jeg bruker flittig sprayboks i hagen.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-14, 08:46   #4
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp! Planting av hekk i bua tomtegrense

Det var en god ide. Takk.
Lurer på om jeg ikke bare lager en pinne på en viss avstand med sprayboksen i enden og går jevnt med kanten, om dere forstår?

Får høre på hagesenteret etterpå når jeg henter plantene.

Hvor langt inn på plenen bør jeg?

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-14, 08:50   #5
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjelp! Planting av hekk i bua tomtegrense

Jeg ville hørt med naboen. Kanskje naboen også vil ha hekk, og bare er glad for at du ordner?

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-14, 08:58   #6
Anita72
endelig ferdig studert
 
Anita72 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 1.282
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Sv: Hjelp! Planting av hekk i bua tomtegrense

Hvilke type hekk er det du skal ha, blir den stor? Det er regler for hvor nær grensen du kan plante i forhold til høyde på hekken. Har du en vanskelig nabo kan denne kommeog klippe ned hekken din. Naboen til svigers gjorde det i alle år selv om det eneste den da fikk se var en skråning full av ugress.

__________________
03,07, 10
Anita72 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-14, 09:08   #7
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp! Planting av hekk i bua tomtegrense

Anita, det er ikke noe problem her med nabo, det er søkt om, og godkjent, og hekken er mot gangsti.

Skal plante tuja smaragd.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no