Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Hvilken kompostkvern vil jeg ha?

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-06-14, 22:16   #1
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilken kompostkvern vil jeg ha?

Jeg vil ha en kompostkvern, men jeg vet ikke hvilken. Jeg sitter og ser på den store til Bosch og lurer på om den er verdt investeringen?

Stillegående høres lovende ut, men hvor god er den på kverning? Blir det små nok biter til at det faktisk kan komposteres? Og kan den kverne ugress, eller bruker man slike bare til greiner? :dum:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-14, 22:33   #2
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken kompostkvern vil jeg ha?

Vi har en fra Bosch som heter 2200 HP. Antagelig en eldre modell av den du linker til. Den tygger og gnafser i seg det meste og spytter ut biter som er ca 4 cm lange. Vi pleier og helle det ut inni hekker og rundt omkring på den ehh..."naturlige" delen av tomten. Det blir til jord etterhvert.
Ugress er den ikke egnet til, det bare kladder seg. Kvist og kvast og greiner derimot fungerer den veldig bra på.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-14, 22:49   #3
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken kompostkvern vil jeg ha?

Jeg har den du linker til og er fornøyd med den. Har ikke prøvd ugress, har en følelse av at det sto at man ikke skulle det i bruksanvisningen, uten å huske helt. Den lager helt fin kvist til kompost eller bunndekke iallfall, og er kraftig nok til å ta unna kvist med litt tykkelse. Faren min kjøpte en mindre kraftig en, og låner nå stadig vår.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-14, 23:25   #4
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kompostkvern vil jeg ha?

Jeg kjøpte den du viser. Det var utrolig deilig at den var selvmatende og at den var stillegående. Både varm- og kaldkomposten min er fornøyd. Naboene har løpt og kjøpt også.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no