Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sylvi Listhaug - er det noe jeg kan gjøre?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-16, 14:29   #81
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sylvi Listhaug - er det noe jeg kan gjøre?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Det irriterer meg at jeg ikke kan se hva Åone dører bruker pengene sine til. Jeg leser om bibelsmugling, bibeltrykking og bønnemøter. Greit å støtte slikt om man brenner for det, men hva i all verden hjelper det folk som lider i skuddilden?

Erna sier til VG at det er vondt å se på Aleppo. Og har altså en minister som ber oss gi penger for å trykke bibler og arrangere bønnemøter for å hjelpe de som virkelig trenger det. Helt høl i hodet!

Det er det dei bruker pengane sine til.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-16, 14:33   #82
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sylvi Listhaug - er det noe jeg kan gjøre?

https://www.opendoors.no/omOss/virks...igeSpoersmaal/

Ja, det er ihvertfall hovedfokuset her når de skal fortelle om sin virksomhet.

https://www.opendoors.no/omOss/virks...fulgteKristne/

Her ramses altså opp det regjeringen mener vi bør støtte i disse dager. Brevkurs, støtte for at kristne skal bli og ikke flykte, sykler og opplæring av kristne. Jeje....

__________________
07 og 10

Sist redigert av Pelle : 14-12-16 kl 14:41.
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-16, 14:36   #83
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sylvi Listhaug - er det noe jeg kan gjøre?

Jeg leste først "bilsmugling" og ble litt sånn "whatever".

Seriøs igjen: Det er verdt å lese all støtten dagens markering får på Facebooksiden til arrangementet. Dette går bredt nå, heldigvis.

Sitat:

"KIA deltar fordi det er viktig å påvirke vårt samfunn og våre politikere til å fremme politikk, lover og tiltak som vi mener fremmer en god integrering og en human asylpolitikk. Det er viktig å demonstrere nå, fordi vi ser politikken og retorikken skape en uholdbar situasjon for mange. Vi ser grunnleggende menneskerettigheter bli trampet på, så det er tid for å samle seg til aksjon – som organisasjon og som medmenneske."

Maria Bergheim, seksjonsleder, Kristent Interkulturelt Arbeid (KIA).

Sitat:

"I førjulstiden er det fristende å si at Norge må ha "rom i herberget". Derfor deltar Kirkens Bymisjon i markeringen."

Adhelheid Firing Hvambsal, generalsekretær i Kirkens Bymisjon.

Sitat:

"Foreningen av tolvte januar deltar fordi rettssikkerheten til asylsøkere og flyktninger stadig svekkes i Norge i dag, og retorikken omkring flyktninger brutaliseres."

Karl Eldar Evang, styreleder i Foreningen av tolvte januar.

Sitat:

"Norges kristne råd deltar på markeringen fordi kirkene i Norge, i overensstemmelse med vår kristne og humanistiske arv og de internasjonale avtalene Norge har undertegnet, har et ansvar for å være en røst for en human asyl- og flyktningpolitikk."

Lemma Desta, prosjektleder, Flyktningnettverket, Norges kristne råd.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-16, 14:38   #84
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sylvi Listhaug - er det noe jeg kan gjøre?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

https://www.opendoors.no/omOss/virks...igeSpoersmaal/

Ja, det er ihvertfall hovedfokuset her når de skal fortelle om sin virksomhet.

Eg har familiemedlem som har sterk tilknytning til organisasjonen, så eg er ganske sikker på dette. At truande vil støtte ein konservativ misjonsorganisasjon med namn som speler på å åpne det kommunistiske jernteppet er greit. At ein statsråd framstiller det som eit alternativ til humanitært hjelpearbeid og bistand er absurd.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-16, 14:42   #85
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sylvi Listhaug - er det noe jeg kan gjøre?

Ikke bare et alternativ, men et bedre alternativ. Til noen som virkelig trenger det. Jeg gir søren meg heller pengene mine til organisasjoer som virkelig hjelper, og som blåser i om den de hjelper er kristen, muslim eller ikketroende.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-16, 14:43   #86
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sylvi Listhaug - er det noe jeg kan gjøre?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg har familiemedlem som har sterk tilknytning til organisasjonen, så eg er ganske sikker på dette. At truande vil støtte ein konservativ misjonsorganisasjon med namn som speler på å åpne det kommunistiske jernteppet er greit. At ein statsråd framstiller det som eit alternativ til humanitært hjelpearbeid og bistand er absurd.


Ja, det er nettopp det. Erna har spørretime i dag. Jeg har spurt henne om dette.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-16, 14:43   #87
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sylvi Listhaug - er det noe jeg kan gjøre?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg leste først "bilsmugling" og ble litt sånn "whatever".

Bibel. Ikkje bil. Eg kjenner folk som har reist for organisasjonen. Dei har for eksempel ikkje lov å seie kva land dei har smugla biblar til (men det er gjerne Kina eller strenge land i Midtøsten).

True story: Ein person eg kjenner vurderte å reise som frivillig eit år for denne organisasjonen, men droppa det fordi det ikkje var noko poeng å reise til aldre sida av jorda og oppleve spennande ting, dersom hen ikkje kunne dele på fb. Så hen reiste for ein annan organisasjon i staden. Då snakker vi oppriktig engasjement.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-16, 14:45   #88
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sylvi Listhaug - er det noe jeg kan gjøre?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ikke bare et alternativ, men et bedre alternativ. Til noen som virkelig trenger det. Jeg gir søren meg heller pengene mine til organisasjoer som virkelig hjelper, og som blåser i om den de hjelper er kristen, muslim eller ikketroende.

Ja, nemlig. Om pengane hadde vore øyremerka dei som blei ramma i den kyrkja i Egypt, kunne eg vore med på tanken. Men desse driv ikkje med nødhjelp. Dei driv misjon.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-16, 14:52   #89
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sylvi Listhaug - er det noe jeg kan gjøre?

I følge årsmeldingen hadde Åpne dører ansatte tilsvarende 12 årsverk i 2015. Alle i Norge. Hvem de er og hva de gjør er uklart.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-16, 14:54   #90
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sylvi Listhaug - er det noe jeg kan gjøre?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Ja, nemlig. Om pengane hadde vore øyremerka dei som blei ramma i den kyrkja i Egypt, kunne eg vore med på tanken. Men desse driv ikkje med nødhjelp. Dei driv misjon.

Det ene utelukker jo ikke det andre. Åpne Dører gjør mer enn å dele ut bibler, de driver også bistand, utdanning og bistår med advokathjelp til fengslede, m.m. Mulig det kommer bedre frem på de internasjonale nettsidene. http://www.opendoorsuk.org/about/how...evelopment.php

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-16, 14:54   #91
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sylvi Listhaug - er det noe jeg kan gjøre?

Har hun spesifisert hvilke deler av ÅD sitt arbeid hun støtter?
Det er litt interessant.
De driver også en del brevarbeid og arbeid for mennesker som er arrestert på grunn av sin tro. Der kan jo Listhaug gjøre masse som politiker, men lite med pengestøtte til dem.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-16, 14:55   #92
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sylvi Listhaug - er det noe jeg kan gjøre?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

I følge årsmeldingen hadde Åpne dører ansatte tilsvarende 12 årsverk i 2015. Alle i Norge. Hvem de er og hva de gjør er uklart.

Bare de ikke er byråkrater så må det vel være greit ifølge Listhaug.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-16, 14:56   #93
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sylvi Listhaug - er det noe jeg kan gjøre?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det ene utelukker jo ikke det andre. Åpne Dører gjør mer enn å dele ut bibler, de driver også bistand, utdanning og bistår med advokathjelp til fengslede, m.m. Mulig det kommer bedre frem på de internasjonale nettsidene. http://www.opendoorsuk.org/about/how...evelopment.php

Nei, men det er noko med primærfokuset.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-16, 14:59   #94
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sylvi Listhaug - er det noe jeg kan gjøre?

Listhaug har visst spesifisert at pengene skal gå til humanitært arbeid. Men pengene vil vi jo aldri få vite om kommer frem slik de skal, siden de mangler innsyn i regnskap og ikke er underlagt IK. Så for alt vi vet går alle midlene til brevkurs i Latin-Amerika. Der de trenger det messt akkurat nå.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-16, 15:00   #95
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sylvi Listhaug - er det noe jeg kan gjøre?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det ene utelukker jo ikke det andre. Åpne Dører gjør mer enn å dele ut bibler, de driver også bistand, utdanning og bistår med advokathjelp til fengslede, m.m. Mulig det kommer bedre frem på de internasjonale nettsidene. http://www.opendoorsuk.org/about/how...evelopment.php

Listhaug og Stang oppfordrer så vidt jeg skjønner til å gi midler til den norske avdelingen. Da må man nesten vurdere dette ut fra hva de gjør. Ut fra en svært kortfattet og mangelfull årsmelding (kun fra 2015), manglende årsregnskap, manglende budsjett for 2016 (jeg har i hvert fall ikke klart å finne noe), ingen liste over ansatte og hva de gjør (bortsett fra generalsekretær og informasjonsleder) og manglende deltakelse i Innsamlingskontrollen, synes jeg det er merkelig at en statsråd går ut og fronter en slik kampanje.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)

Sist redigert av noen : 14-12-16 kl 15:06.
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-16, 15:01   #96
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sylvi Listhaug - er det noe jeg kan gjøre?

Opprinnelig lagt inn av Erica, her.

Bare de ikke er byråkrater så må det vel være greit ifølge Listhaug.

Ikke sant. Disse byråkratene altså. Jeg sier det til ungene mine: "Nå oppfører du deg, ellers kommer byråkratene og tar deg!" Funker som snus.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-16, 15:10   #97
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sylvi Listhaug - er det noe jeg kan gjøre?

Litt interessant at Åpne dører faktisk kritiserer returneringspolitikken i sin kommentar til kampanjen:

Sitat:

Primært er vårt oppdrag å hjelpe de forfulgte der de bor. Men noen situasjoner krever at vi må engasjere oss også her hjemme. Angående en del returer av konvertitter til land der kristne lever i fare, synes vi det er problematisk og trist. Vi prøver å bidra her ved å gi myndighetene og Landinfo informasjon om forholdene i de aktuelle landene. Iran og Afghanistan er spesielt aktuelle akkurat nå. Vi er også ofte inne som ekspertvitne i rettssaker med konvertitter.
Den informasjonen vi besitter gjennom vårt nettverk og våre undersøkelser (World Watch List) skiller seg ofte fra det vi opplever at UNE og Landinfo bygger på. Ut fra den informasjonen vi har, tror vi at noen av utsendelsene kan være i strid med Menneskerettighetserklæringen og norsk lovverk.

https://www.opendoors.no/nyheter/new...samlingsaksjon

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-16, 15:17   #98
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sylvi Listhaug - er det noe jeg kan gjøre?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Jeg er helt enig i at ministre bør unngå å sympatisere offentlig med enkeltorganisasjoner. Uavhengig av hva de står for eller hvem de hjelper. Det vil alltid være et spørsmål om HVORFOR man velger den ene fremfor den andre, og også selvsagt tas ut av kontekst og kunne brukes til inntekt for saker og politiske spørsmål.

Det sagt, så synes jeg det allikevel ikke er OK å ta mann og ikke ball, og blir litt overrasket over at så mange synes akkurat DET er greit bare personen fremstår usympatisk nok (i våre øyne). Hvordan kan man vite at Listhaug er "iskald" og "kynisk" som person? Fordi hun gjennomfører politikk som Stortinget har vedtatt? Og hvor mye skal man mislike noens politiske budskap og retorikk, før man glemmer demokratiets spilleregler?

Jeg vet ingenting om Åpne Dører. Men, det jeg vet er at kristne i svært mange land med en overvekt av muslimske innbyggere sliter voldsomt. Jeg mener at enhver organisasjon som prøver å gjøre noe bra godt kan få støtte til arbeidet. Det være seg om det er til norske asyladvokater eller hjelp til å leve med en tro som er på tvers av normen der man bor.

Hvis man vil kvitte seg med noen i politikken, er det slik i Norge at vi stemmer på noen andre. Og så kan vi heller legge litt krefter i å overbevise andre til å gjøre det samme

Når jeg kritiserer Sylvi, så er det for det hun sier og gjør, aldri for det hun er - det vet jeg lite om. jeg synes det er ganske hårreisende at hun fritt og uhemmet får bruke en slik retorikk som hun gjør, hvor hun setter grupper opp mot hverandre, uten at Erna påtaler dette.

Og jeg kjenner litt til ÅD og ville aldri gitt penger til dem. (Fordi misjonstanken fortsatt er sterk i den organisasjonen, så vidt jeg vet.) Jeg er bekymret for minoriteter i Midt-Østen - både kristne og andre - og jeg er også bekymret for den muslimske sivilbefolkningen. At en statsråd støtter en slik organisasjon, er helt uhørt. At hun hevder at de trenger det mer ann andre er minst like uhørt. De er folk, alle de som lever i Midt-Østen også. Folk som deg og meg, med barn og venner og foreldre og de har like mye rett til å leve i fred enten de er kristne eller ikke. Makan. jeg blir så trist.
Og hun fortjener jammen kald og kynisk-stempelet utfra hva hun gjør. Den lik-og-del-posten om artikkelen i NY-times synes jeg var milevidt utenfor hva hun kan tillate seg som integreringsminister. At hun faktisk deltok i aksjoner da politiet sendte ut asylsøkere - med pressen på slep! synes jeg var hinsides enhver normal dømmekraft. jeg mener at hun lir dømt utfra det hun gjør, ikke hvem hun er. Og jeg synes du Billa, underviurerer andres evne til å skille snørr og barter når du hevder at det er fordi hun er Sylvi Listhaug at folk reagerer. nei - det er fordi hun gjør ting som ikke er forenlig med å ha en statsrådspost. Det følger ANSVAR med den oppgaven.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-16, 15:29   #99
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sylvi Listhaug - er det noe jeg kan gjøre?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Når HI lurer på hva hun kan gjøre for å kvitte seg med SL, så er det vel strengt ikke så mye å gjøre i et demokrati som Norge, enn å være aktiv i i prosessene som gjør at noen velges fremfor andre. Spillereglene er ganske klare.

Jeg sier ingenting om retten til å demonstrere, og senest i går gikk Støre ut og så at AP ikke ønsket å endre politikken på asyl- og innvandringsområdet, det var RETORIKKEN han reagerte på. Den kan hun gjerne jobbe litt med - hvis hun ønsker å fremstå mer raus og rund, men jeg synes ikke personkarakteristikker er greit uansett, egentlig. Når noen skriver i denne tråden at når det gjelder SL så er det greit å ta personen og ikke det hun sier, så er det ikke greit, synes jeg.

Det var vel en politiker som brukte sin posisjon til å harselere med SL for noen uker siden, for å støtte en god sak, og sånn sett skjønner jeg behovet for å ta navnet og "støtten" tilbake. Allikevel, det hadde vel egentlig stått mer respekt av henne og vært mer elegant å la denne ligge. Jeg synes det er uheldig uansett, å bruke politisk tyngde til å fremheve en sak fremfor en annen, men jeg står fast ved at jeg mener at alle gode saker fortjener støtte. Hva som er en god sak er selvsagt individuelt, og gudene skal vite at det er nok svin på skogen rundt om i store organisasjoners aksjeporteføljer (aksjer i sukkerplantasjer, tobakksindustri, barnearbeid osv) og det gis mye penger under bordet for å få lov til å hjelpe i ulike deler av verden. En del Afrikanske lederes rikdom er vel delvis finansiert av u-hjelp... Akkurat koblingen med Åpen Dør og Visjon Norge er jo særlig umusikalsk akkurat nå, kort etter at det ble avdekket en del snusk i en tv-dokumentar.

Nå ba vel ikke HI om noe annet enn informasjon om hvordan hun kan påvirke de demokratiske prosessene heller. Og jeg har gått glipp av hvem som synes det er greit å bruke personkarakteristikker fordi det er Sylvi Listhaug vi snakker om. Jeg blir så satt ut av sånn retorikk, Billa. Hvis SL skaper splid og sjokkerer folk med måten hun velger å utføre jobben sin som statsråd på, så må man da for himmelens skyld kunne si at SL ikke burde si slik - eller gjøre sånn eller formulere seg slik hun gjør. Det er jo ikke personangrep, alle den tid det omhandler måten HUN agerer på. Nå synes jeg du er utrolig hårsår på hennes vegne. Hun legger jo opp til dette slev, og jeg tror ikke et øyeblikk at hun ikke vet at hun provoserer. jeg tror nok at hun faktisk ikke skjønner hvorfor mange mener at dette ikke er forenlig med statsrådjobben. men la det være helt klart. jeg liker ikke Sylvi Listhaug fordi hun bevisst går inn for å skape konflikter.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-16, 15:29   #100
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sylvi Listhaug - er det noe jeg kan gjøre?

Jeg synes det er litt drøyt å kalle det uhørt at en statsråd støtter en sånn organisasjon.

I mine øyne ligger det uhørte i hvordan hun går ut her, ikke i hva hun personlig støtter økonomisk med egne midler.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no