Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvilket kjøkkengulv har dere?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-10, 09:19   #21
Tussilago
Spoon2
 
Tussilago sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 750
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Sv: Hvilket kjøkkengulv har dere?

Vi har også lagt Alloc golv sånn som Slaraffen har. Vårt er laminat av furu plank lutet - eller noe sånt. Kjempefornøyd . Alloc har kjempemange fine golv å velge mellom .

__________________
Lillesøster-07, Mellomsøster-03 og Storebror-01
Tussilago er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 09:29   #22
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilket kjøkkengulv har dere?

Eikeparkett.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 09:42   #23
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilket kjøkkengulv har dere?

Opprinnelig lagt inn av slaraffen, her.

Da må jeg få skryte litt
Det "gamle" gulvet var stygt bare måneder etter legging (billig vinyl fra tarkett), og ble for fjorten dager siden erstattet av laminat fra alloc. Type commercial med livstidsgaranti, ripebestandig og fuktbestandig. Om dette ikke holder, ville butikken erstatte det. Forandring ble det i alle fall, og selv om gulvet er mye hardere enn det forrige, var dette det eneste valget for oss som ikke ville ha vinyl, ikke parkett og ikke flis. Vurderte gummi, men da ville vi ha rød, og den ligger på 650 for kvadraten. Laminaten kom på 310 per kvadrat. Det eneste jeg merker, er at overflaten er såpass nonslip at det er vanskelig å vaske med microfiber.
Her er det nye gulvet vårt
Under legging:


Ferdig!

Vi holder på å bestemmer oss for gulv til nyhuset, og dette så veldig fint ut.
Hvilken farge er det?
Vi vurderer grått, men jeg er redd for at det kan bli litt mørkt.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 09:52   #24
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket kjøkkengulv har dere?

Vi har nøttetrefarget laminat. Tror ihvertfall det er den fargen, den fulgte med huset.

Der vi bodde før hadde vi først natursteinfarget laminat, ganske dyr type. Men fikk vannlekasje så det måtte rives. Da la vi ned natursteinfarget venyl istedenfor. Ble mye varmere og mykere å gå på. Så flyttet vi

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 09:53   #25
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket kjøkkengulv har dere?

Vi har skiferlaminat, en litt "billig" versjon. Veldig greit å holde rent, det skal mye til før det ser skittent ut og det er jo veldig slitesterkt. Når det er sagt så synes jeg ikke det er veeeeldig fint (ikke vi som har lagt det), men det er nok mest fordi vi bor i et gammelt hus der veggene slett ikke er helt rette, og dertil blit ikke kjøkkeninnredningen helt rett heller - hvilket synes veldig godt på et slikt gulv ...og jeg er litt perfeksjonistisk og symmetrisk av meg!! Gulvet i seg selv er ganske så ok.

Skal vi skifte gulv kommer vi til å fortsette med laminat tror jeg, og går nok for en dyrere og finere variant av skifer, laminat tåler fenerelt så utrolig mye mer enn parkett. Drømmen er skikkelig skifer

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 09:59   #26
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket kjøkkengulv har dere?

Er det noen som har fliser? Hvor ille er det egentlig, sånn med tanke på knusing og sånn?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 10:03   #27
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket kjøkkengulv har dere?

Dette er et bilde fra før vi flyttet inn, så kjøkkenet ser ikke helt slik ut i dag, men gulvet er det samme:




Det er de tydelige strekene som skiller "flisene" som gjør at det blir så synlig når vegg og innredning skråner her og der ...så derfor ønsker jeg meg et tilsvarende gulv hvor rutingen ikke blir så tydelig.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 10:06   #28
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket kjøkkengulv har dere?

Linoleum. La klikk-fliser, men finnes også i paneler.

På forrige kjøkkenet ligger det limte lino-fliser på støpt varmekabelgulv.

Er så fint å gå på, at jeg kan nok velge dette en tredje gang også.

Ekte linoleum altså, ikke vinylbelegg.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 10:07   #29
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilket kjøkkengulv har dere?

Smash: Gulvet heter betong. Synes ikke gråfargen er for mørk, den er lys grå med variasjoner mot mørkere og lysere. Ellers har de en som heter frostet stein som er nesten hvit, tror jeg.
Her er god oversikt:
http://www.alloc.no/cgi-bin/alloc/im...bde=2&aktiv=71

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 10:09   #30
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket kjøkkengulv har dere?

Merbau parkett. Må si selvom det er herk med vaskingen så tåler den svært mye.

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 10:11   #31
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket kjøkkengulv har dere?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Er det noen som har fliser? Hvor ille er det egentlig, sånn med tanke på knusing og sånn?

Moren min har og mye har blitt knust på flisene. Og grytene har blitt ødelagt. Gutten min knuste før sommer en skål til nesten 1000 kr. Den stod på oppvaskbenken så det var ikke rare høyden heller.

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 12:05   #32
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket kjøkkengulv har dere?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Vi har parkett. Den ser ikke ut.

Men siden vi har åpen løsning og gulvet går i ett både med spisestue og videre inn i stue, og mot gangen, der det ligger mørke fliser, så kan vi ikke velge et tredje gulv i mellom der.

Vi har åpen løsning og valgte i samråd med interiørkonsulent allikevel fliser på kjøkkenet. Men samme fliser som i gangen.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Er det noen som har fliser? Hvor ille er det egentlig, sånn med tanke på knusing og sånn?

Knusing av ting, eller knusing av fliser? Vi har muligens knust et kjøkkenglass eller to i løpet av de 7 (?) årene vi har brukt kjøkkenet etter oppussing. Aldri noe annet. En gulvflis har løsnet, men ingen har knust. Det å fikse en enkelt gulvflis er litt enklere enn å skifte parkett på stue og kjøkken har vi kommet til.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 12:09   #33
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket kjøkkengulv har dere?

Ja, jeg kjenner litt på det med å bytte til flisene vi har i gangen. Men de er veldig mørke, da. Hm.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 12:23   #34
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket kjøkkengulv har dere?

Vi har laminat som ser ut som tre. Vet ikke type. Elsker laminatgulv, det er så lett å vaske. I stua har vi derimot parkett, som er noe dritt. Nå skal det sies at den er 30 år gammel og har gjennomlevd to generasjoner barn, men så snart ungene er gamle nok til å slutte å bygge borg i stua (lager riper når de flytter møbler) skal den byttes. Har mest lyst på laminat i stua også sånn egentlig, men det er kanskje ikke noe man skal snakke høyt om?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 12:28   #35
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket kjøkkengulv har dere?

Jeg synes laminat er helt pyton. Kaldt og hardt å gå på, sammenlignet med parkett. Men jeg skjønner at det ikke frister med parkett på kjøkkenet.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 13:07   #36
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket kjøkkengulv har dere?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg synes laminat er helt pyton. Kaldt og hardt å gå på, sammenlignet med parkett. Men jeg skjønner at det ikke frister med parkett på kjøkkenet.

Enig med deg. Jeg liker overhode ikke laminat selv, foruten akkurat på kjøkkenet der det gjør seg ypperlig. Ville aldri hatt det på soverom, stue eller lignende.

Vi har samme gulvet i vindfang og trappegang, men det blir nok skiftet ut etterhvert ja.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 15:58   #37
mosol
Nytt år, nye muligheter
 
mosol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.953
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilket kjøkkengulv har dere?

Fin tråd!
Vi skal også ha nytt kjøkkengulv, og var fast bestemt på å ikke ha parkett (pga at det blir så fort stygt) og ikke fliser (fordi det er hardt å gå på). Vi ville egentlig ha gummi eller linoleum, men vi finner ikke noe vi liker, så nå lurer jeg på om vi er tilbake på parkett. Vi vil ha en ganske stor åpning fra stua og inn på kjøkkenet, og parketten vil i så fall gi en fin overgang mellom rommene. Vi har enstavs lakket eikeparkett i stua som vi liker godt. Gangen har fliser, og den har også åpning inn til kjøkkenet, så det ville kanskje uansett blitt rart å introdusere et tredje gulv? Men jeg vet ikke jeg, altså. Det er jo så mange ulike erfaringer her.
og

__________________
Storesøster (jun 05), Mellomsøster (mai 08), lillesøster (jul 11)
mosol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 20:29   #38
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket kjøkkengulv har dere?

Ja, det er det med et tredje gulv som bugger meg også (vi har akkurat lagt fliser i gangen, og utvidet åpningen derfra til kjøkkenet litt).

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 20:49   #39
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv
 
Kahlan sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.300
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Sv: Hvilket kjøkkengulv har dere?

Alloc commercial stone her også, veldig glad i gulvet som ikke er så hard at alt knuser, samtidig så hard at det ikke blir hakk i det (og jeg har mistet Kenwooden min ned på det)

__________________
Kahlan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 09:24   #40
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket kjøkkengulv har dere?

Jeg klarer fint å knuse ting selv om jeg ikke har flis på gulvet. Det holder jo å miste noe ned på benken.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no