Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvor legger du klærne du skal bruke dagen etter?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-08-10, 20:57   #21
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor legger du klærne du skal bruke dagen etter?

Over badekaret.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 20:58   #22
Frances
Lykkelig naiv
 
Frances sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 861
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Sv: Hvor legger du klærne du skal bruke dagen etter?

Jeg legger brukte klær inn i skapet sammen med de rene klærne. Nå bruker jeg klærne opp til flere dager (ikke sammenhengende) før jeg vasker dem. (Ikke undertøy altså, bare så det er nedskrevet). Jeg kan ikke forstå dere som vasker klær etter 1 dags bruk? Klærne må jo slites utrolig fort? Hvorfor kan ikke brukte klær legges med rene? Det er jo ingenting som hopper eller gnis av mellom brukte/ubrukte?

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 20:59   #23
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor legger du klærne du skal bruke dagen etter?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg fikser ikke det. Ikke mest pga min egen kropp, men pga støv, hår, pollen og annen drit som er usynlig men likefullt er der.

Ja men da kan du vel ikke bruke klærne igjen heller? Jeg ser ikke problemet så lenge jeg like fullt skal kle på meg de klærne igjen.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 21:01   #24
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor legger du klærne du skal bruke dagen etter?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja men da kan du vel ikke bruke klærne igjen heller? Jeg ser ikke problemet så lenge jeg like fullt skal kle på meg de klærne igjen.

Jo, klær får jo støv fra luft og interiør på fem minutter, så jeg har ingen problemer med å ta det på meg igjen. Men jeg vil ikke blande det med klær som kommer rett fra maskinen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 21:03   #25
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor legger du klærne du skal bruke dagen etter?

Jeg henger opp sånt på buksehengersystemet i garderobeskapet mitt, og på knagger på badet. Det er flere kategorier av "pent brukt" for tiden, spesielt med baby hus. Hvis jeg skal vaske alt som får en grøtflekk eller sånt på seg med en gang kommer jeg meg aldri ut av vaskerommet. Så her setter jeg vanligvis på meg gårsdagenns plagg til minsten har sppist frokost og skal sove første dupp, for da kan jeg gå i dusjen og heller finne frem rent da.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 21:06   #26
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor legger du klærne du skal bruke dagen etter?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg bruker aldri klær mer enn en dag, så jeg kaster de klærne jeg har hatt på meg direkte i skittentøyskurven. Jeg finner ikke frem klær til neste dag, så klærne ligger pent i skapet til jeg henter dem ut på morgenkvisten.

Hvor mange maskiner med tøyvask kjører du hver uke?!

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 21:08   #27
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor legger du klærne du skal bruke dagen etter?

Litt over badekaret, litt på en stol på soverommet og en del på gulvet.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 21:09   #28
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor legger du klærne du skal bruke dagen etter?

Vårt system egner seg ikke for orden, det er dunger på en stol, en skittentøyskruv, tørketrommelen, stellebordet og tidvis badegulvet (bukser)...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 21:09   #29
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.007
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor legger du klærne du skal bruke dagen etter?

Opprinnelig lagt inn av Frances, her.

Jeg legger brukte klær inn i skapet sammen med de rene klærne. Nå bruker jeg klærne opp til flere dager (ikke sammenhengende) før jeg vasker dem. (Ikke undertøy altså, bare så det er nedskrevet). Jeg kan ikke forstå dere som vasker klær etter 1 dags bruk? Klærne må jo slites utrolig fort? Hvorfor kan ikke brukte klær legges med rene? Det er jo ingenting som hopper eller gnis av mellom brukte/ubrukte?

Fordi jeg ikke tror noen da vil være i nærheten av meg. Ikke det at jeg stinker, men da vil det lukte. Før jeg fikk barn kunne jeg bruke gensere 2 dager, men det forandret seg etter første fødsel gitt.
Så klærne er som regel rene, men de lukter etter en dags bruk.
Bukser brukes som sagt flere ganger før vask

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 21:22   #30
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor legger du klærne du skal bruke dagen etter?

Vi har et trådkurvstativ på badet. Ungene har hver sine kurver til undertøy/sokker/pyjamaser og sånt, og en kurv til klær som skal brukes en dag til. Det ser ikke så pent ut å ha den på badet, men det er utrolig praktisk. Ungene legger rene klær på plass selv, og de er lett tilgjengelig når de er på badet og skal kle av/på seg.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 21:28   #31
Cazandra
Erfaren
 
Cazandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Innlegg: 919
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Sv: Hvor legger du klærne du skal bruke dagen etter?

Henger de på badet hvor vi alle har hver sin knagg.

__________________
2001-2003-2006 + Bendik 2010
Cazandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 21:31   #32
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor legger du klærne du skal bruke dagen etter?

Klær som kan brukes igjen ligger og henger litt sånn her og der... På knagger på badet, på knagger ved senga, over en stol på soverommet, eller i en haug på badet. Eller i skapet. Eller eller...

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Før jeg fikk barn kunne jeg bruke gensere 2 dager, men det forandret seg etter første fødsel gitt.
Så klærne er som regel rene, men de lukter etter en dags bruk.

Men lukter de svette? For hvis klær lukter litt sånn surt eller muggent etter bare kort tids bruk, kan det være at det er selve klærne det lukter av, og ikke deg. Da kan det være lurt å vaske dem litt varmere eller bade dem i eddikvann eller noe for å få bort lukta. Hvis det er svettelukt er det nok bare å sette på maskina...

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 21:46   #33
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor legger du klærne du skal bruke dagen etter?

I babyfasen luktet de gulp eller melkelekkasjer.... Når den tiden var over er i alle fall jeg tilbake til å kunne bruke de fleste gensere to dager, men vil ikke ha dem to på rappen, så da kommer rotesystemet inn...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 21:48   #34
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor legger du klærne du skal bruke dagen etter?

På badet. Det har vi en hylle og knagger til brukte, men rene, klær.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 21:55   #35
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor legger du klærne du skal bruke dagen etter?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg bruker aldri klær mer enn en dag, så jeg kaster de klærne jeg har hatt på meg direkte i skittentøyskurven. Jeg finner ikke frem klær til neste dag, så klærne ligger pent i skapet til jeg henter dem ut på morgenkvisten.

Jeg tror aldri jeg kommer til å slutte å sjokkeres over det

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 21:56   #36
Cazandra
Erfaren
 
Cazandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Innlegg: 919
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Sv: Hvor legger du klærne du skal bruke dagen etter?

__________________
2001-2003-2006 + Bendik 2010
Cazandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 21:58   #37
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor legger du klærne du skal bruke dagen etter?

Jeg sjokkeres ikke, jeg bare rister lett på hodet... unødvendig slitasje, uøkonomisk, lite miljøvennlig... og en aldri så liten grad av nevrotisk, i mitt hode.

Men jeg er jo sjuskete i andre folks øyne, så sånn er nå verden bare, vi er forskjellige.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 22:17   #38
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.007
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor legger du klærne du skal bruke dagen etter?

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

Men lukter de svette? For hvis klær lukter litt sånn surt eller muggent etter bare kort tids bruk, kan det være at det er selve klærne det lukter av, og ikke deg. Da kan det være lurt å vaske dem litt varmere eller bade dem i eddikvann eller noe for å få bort lukta. Hvis det er svettelukt er det nok bare å sette på maskina...

Det lukter nok svette ja.
Og så stinker jeg nok ikke sååå veldig, men jeg kjenner det veldig godt så jeg regner med andre kan det også.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 22:57   #39
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor legger du klærne du skal bruke dagen etter?

På en stol på badet. Jeg bruker bukser og bh ofte 2 dager. Alt annet skifter jeg. Ungene skifter som regel alt, mens mannen kan bruke bukser noen dager.
Jeg kan også ha på meg en t-skjorte og joggebukse noen timer om kvelden, og det legges også på badet eller jeg henger det på kanten på senga.

Men brukte klær legges vel så og si aldri inn i skapet igjen.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 23:07   #40
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor legger du klærne du skal bruke dagen etter?

Vi har hengt opp en laaaang rund gardinstang midt på veggen på soverommet - der henger jeg klærne mine om kvelden som jeg skal bruke på jobb dagen etter, pysjbuksa mi og t-skjorta henger der (fordi det er dette jeg smetter i når jeg er ferdig med å møte folk for dagen). Jeg bruker samme klær gjerne 2-3 dager - litt avhengig av hva jeg har gjort, men olabuksene kan jeg godt bruke enda lenger også.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 08-08-10 kl 23:18.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no