Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Balsam som gir like mye fukt som den som følger med hjemmehårfarge

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-04-15, 21:24   #1
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Balsam som gir like mye fukt som den som følger med hjemmehårfarge

Håret mitt er typisk nordisk (mange, tynne hårstrå) og det er i tillegg litt porøst/frizzy. Jeg bruker kun sjampo/balsam fra salong, og veksler litt mellom merker. Det jeg har lagt merke til, er at aldri er håret mitt så fint som når jeg farger håret hjemme og bruker den balsamen som følger med. Tidligere trodde jeg det var nyfarge-effekten, men nå har jeg lagt merke til at det blir like fint om jeg bruker den balsamen selv når håret ikke er nyfarget. Den gir masse fuktighet og håret ser så sunt og blankt ut - og det faller mykt og fint. Ingen av balsamene jeg har kjøpt i salong (er temmelig sikker på at jeg har vært innom alle merkene - også Shu Uemura) har vært i nærheten av å funke så fint på mitt hår. Er det noen som vet om det kan finnes en balsam som ligner på den som følger med hjemmehårfarge?

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-15, 21:29   #2
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.717
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Balsam som gir like mye fukt som den som følger med hjemmehårfarge

Hva med hårkur? Jeg har også tynne hårstrå og Masqintense fra Kerastase er veldig god for mitt hår.

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-15, 21:31   #3
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Balsam som gir like mye fukt som den som følger med hjemmehårfarge

Jeg synes hårkuren fra Moroccan Oil gir den effekten.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-15, 23:23   #4
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Balsam som gir like mye fukt som den som følger med hjemmehårfarge

Hvis du vil ha samme effekt som balsamene i hårfargene må du droppe frisørprodukter og gå for billige produkter med masse silikon. Det er de som er mest like.
Det er ikke fuktgivende,men en del får blankere hår av det

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-15, 07:20   #5
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.844
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Balsam som gir like mye fukt som den som følger med hjemmehårfarge

Jeg har sånt hår som du beskriver og håret mitt liker egentlig bare en serie; Penetraitt fra Sebastian. Både shampo, balsam og kur. Så det er tipset mitt. Visstnok mye proteiner, funker ihvertfall som bare det for meg. Salg på Strawberry nå tror jeg, altfor dyr i salong.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-15, 07:50   #6
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Balsam som gir like mye fukt som den som følger med hjemmehårfarge

Tigi Reborn. Jeg har pløyd gjennom "alt" av produkter til tørt hår, og denne (jeg bruker den blå serien) funker utrolig bra for meg.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-15, 07:54   #7
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.345
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Balsam som gir like mye fukt som den som følger med hjemmehårfarge

Jeg har også typisk nordisk hår, og har prøvd "alt" av balsamer, både spinndyre og rimelige. En hyggelig overraskelse er at balsamen fra First Price er veldig bra! Jeg var svært skeptisk da jeg prøvde den etter anbefaling, men den er langt bedre enn mange av de dyre merkene, og koster jo "ingenting".

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-15, 09:47   #8
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Balsam som gir like mye fukt som den som følger med hjemmehårfarge

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Jeg har sånt hår som du beskriver og håret mitt liker egentlig bare en serie; Penetraitt fra Sebastian. Både shampo, balsam og kur. Så det er tipset mitt. Visstnok mye proteiner, funker ihvertfall som bare det for meg. Salg på Strawberry nå tror jeg, altfor dyr i salong.

Min erfaring er at produkter som skal bygge opp håret og inneholder mye proteiner gjør håret ekstra stivt og tørt mens behandlingen pågår. Hvordan er denne? Blir håret mykt og blankt?

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-15, 13:14   #9
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.996
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Balsam som gir like mye fukt som den som følger med hjemmehårfarge

Proteinrike produkter kan gjøre hår som ikke trenger det, tørt og sprøtt, så det kan tenkes at håret ditt ikke trenger proteiner, Zoë.

Dersom håret trenger fukt, er Pureology Hydrate en veldig fin serie. Balsamen lukter peppermynte, men gjør håret veldig mykt, og hårkuren i samme serie er fantastisk, og uten peppermynte. Balsamen fra Precious Oil-serien er uten silikoner, men pleier håret ganske bra, men jeg tipper den er best om man har relativt fine, glatte hårstrå.

Ellers har Sebastian Hydre-serien som skal gi fukt.

Produktene kan du kjøpe hos for eksempel lookfantastic.com, hqhair.com (samme konsern, men litt ulike mtp rabattkoder osv), feelunique.com, men for tiden bør man sjekke prisen nøye, for den norske kronen er såpass svak at det er ikke alltid man tjener så mye på å handle i utlandet vs. norske nettbutikker.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no