Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne > Twenty-four shades of glue

[2012] 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Twenty-four shades of glue En overambisiøs hobbyjulekalender i Shanes ånd der limpistolene er ladde, planene er store, entusiasmen påtrengende og resultatet høyst usikkert.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-09-13, 22:37   #301
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Bremykt er 70% smør og 30% rapsolje og smaker nokså likt smør. Jeg tror det kunne funket. Men vet jo ikke helt sikkert.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-13, 22:55   #302
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Det ville nok funket helt fint. Blå soft inneholder 65% rapsolje og resten herdet rapsolje og kokosolje.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-13, 23:34   #303
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Bremykt funker helt fint.

__________________
Smitt og Smule okt -07, Bitteminsten des -12
"Is this real? Or has this been happening inside my head?"
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 10:38   #304
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Nam, denne skal lages og gis i julegave, ja. Har allerede kjøpt glasskrukker, så jeg håper de holder på denne.

Hvor kjøpte du glass?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 11:34   #305
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.934
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Jeg har begynt å samle på glassflasker fra Firefly. Hvis jeg mot formodning blir tørst på vei hjem og ikke klarer å la være å gå innom Narvesen, kjøper jeg altså en Firefly, og sparer på flasken. De er nok litt store til en porsjon karamellsaus, men er fine og egner seg sikkert til pynting og sånn.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 20:22   #306
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Firefly har jeg visst aldri smakt, men det får jeg forsøke da skjønner jeg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 21:21   #307
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.934
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Firefly har jeg visst aldri smakt, men det får jeg forsøke da skjønner jeg.

Ha ha, du må jo ikke, da. Jeg synes det er godt. Friskt, med lime og urter og sånn. Men det finnes sikkert billigere flasker hvis man kun skal ha det til karamellsaus, da.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 22:12   #308
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Bremykt og sånn Vita hjertegod "fløte" funket ikke.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-13, 23:13   #309
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Vi er supertreige, og har ikke prøvd denne før nå. NAM!!! Kunne spist alt med skje rett fra gryta... Har tenkt å prøve den som fyll neste gang jeg lager makroner.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-13, 23:26   #310
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.431
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Tenker fremdeles på denne. Klarte aldri, til tross for mange forsøk, å få den helt perfekt. Sukkeret klumpa seg akkurat så mye at jeg måtte koke alt for lenge for å få løst det opp - resultatet blir da at sausen blir alt for stiv. God på smak var den uansett da men skulle gjerne hatt den litt mer sånn som den virker etter dere andre beskriver den: toffemyk og nesten rennende.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-11-13, 23:35   #311
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Jeg gleder meg til å prøve denne igjen i år. Den ble veldig god et par av gangene i fjor, men jeg hadde også et par mislykkede forsøk, spesielt den siste gangen hvor jeg pøste på med litt for mye salt, da jeg tenkte det skulle bli ekstra godt.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-13, 09:21   #312
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Men altså. 1,2 dl fløte? Det er ikke så lett å måle opp eller? Eller mener du 1 1/2 dl fløte? :må ha det banket inn:

Hvis du regner om til 120 ml og bruker måleskjeer er det lett. Hilsen muffinsbaker.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-13, 09:30   #313
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hvor kjøpte du glass?

Jeg kjøper glasskrukker på Ikea, veldig fine til det formålet - eller brente mandler ol.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-13, 09:38   #314
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Bare inne og abonnerer på tråden til seinere.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-13, 11:06   #315
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Hvis du regner om til 120 ml og bruker måleskjeer er det lett. Hilsen muffinsbaker.

Ellers kan du bruke en helt vanlit tåteflaske. Jeg har unger på 9 og 12, men jeg har alltid en tåteflaske til slike formål stående.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-13, 12:26   #316
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Opprinnelig lagt inn av Acino, her.

Tenker fremdeles på denne. Klarte aldri, til tross for mange forsøk, å få den helt perfekt. Sukkeret klumpa seg akkurat så mye at jeg måtte koke alt for lenge for å få løst det opp - resultatet blir da at sausen blir alt for stiv. God på smak var den uansett da men skulle gjerne hatt den litt mer sånn som den virker etter dere andre beskriver den: toffemyk og nesten rennende.

Kan det være at du rører for tidlig? Jeg har funnet ut at jeg må vente mye lenger før jeg rører, slik at jeg ikke får disse sukkerklumpene som så må løses opp. Da blir det underste brunt mens det er sukker på toppen, men rører man så raskt etterpå har det gått bra her.

__________________
Smitt og Smule okt -07, Bitteminsten des -12
"Is this real? Or has this been happening inside my head?"
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-13, 10:46   #317
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Karamell dag i går. Jeg har endelig prøvd meg på denne. Første dose sukkersmelting ble brent og gikk i søpla. Andre runde ble bedre, men skulle ønsket den ble lysere, mye av sukkeret satt fast i kanten av pannen, men var ganske fornøyd med resultatet, satt den i kjøleskapet.

Jeg prøvde meg også på å lage karamellfudge, ganske fornøyd med resultatet her også, puttet den i kjøleskapet.

I dag når jeg skulle prøvesmake ferdig kalde produkt, så var karamellsausen tykkere enn karamellfudgen. Gode var de, men konsistensen ble altså helt feil. Ja ja, får se om jeg prøver meg igjen...

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-13, 12:24   #318
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [2012] 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Jeg testlaget en porsjon av denne i helga. Veldig god, men ikke noe saltsmak å snakke om. Bruker dere 2 x 1/4 teskje, eller mer, eller er det ikke meningen at det skal være noen saltsmak?

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-13, 23:26   #319
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [2012] 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg testlaget en porsjon av denne i helga. Veldig god, men ikke noe saltsmak å snakke om. Bruker dere 2 x 1/4 teskje, eller mer, eller er det ikke meningen at det skal være noen saltsmak?

Jeg bruker mer. Og har i alt på en gang fordi jeg ikke forstår hvorfor jeg ikke kan gjøre det.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-13, 00:10   #320
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [2012] 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Jeg lagde denne i dag. Dobbel porsjon.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no